Aplikace kahoot!

Úkol: Zkuste si vytvořit kvíz na Vámi vybrané téma ze SŠ organické chemie či biochemie. Kvíz bude mít minimálně 8 položek, použijte všechny typy nabízených možností tvorby položek. Položky tvořte tak, aby dle Bloomovy taxonomie kognitivních cílů (stačí té nemodifikované) kvíz obsahoval min. 1 položku na znalost, 1 na porozumění, 1 na aplikaci, 1 na analýzu, 1 na syntézu a 1 na hodnocení (více zde: https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/10347/priloha_c_1___bloomova_taxonomie_kognitivnich_cilu.pdf).
d
K vytvořenému kvízu sepsat instrukce: jaký je jeho cíl, (i když cíl je zřejmý – splnit úkol z Didaktiky organické chemie – pokuste se však trochu zahrát na učitele a kvíz opravdu směrovat k určitému úseku probírané látky), ve které fázi výuky ho zařadit a po probrání kterého učiva (či před jeho probráním).

Instrukce viz příprava Jakuba Režňáka.

https://kahoot.com/ , Jméno: DID_KUDCH, Heslo: KUDCH2019
Je zde nasdílený kvíz: karboxylové kyseliny. Můžete si ho projít. (Jsou tam též kvízy, které vytvářeli studenti v minulém semestru) + kvízy ostatních studentů (viz tabulka)

Aplikace Kahoot! - náměty na kvízy

Recenze vytvořených kvízů

Halogenderiváty

Kvíz + instrukce (didaktika)

autor: Věra Andrlíková

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotil: Jaroslav Stránský)

Aromatické sloučeniny

autor: Alžběta Baudyšová

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotil: Radek Žídek)

Karbonyly

autor: Henrich Jenčuš

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila: Věra Andrlikova)

Alkany

autor: Hana Kuncipálová

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila: Alžběta Baudyšová)

Alkoholy

autor: Veronika Matějčková

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotil: Henrich Jenčuš)

Hydroxyderiváty

autor: Lucie Mauleová Henková

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila: Hana Kuncipalova)

Lipidy

autor: Jaroslav Stránský

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila Veronika Matějčková)

Dusíkaté deriváty

autor: Radek Žídek

Kvíz + instrukce (didaktika)

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila Lucie Mauleová Hanková)

Aromatické sloučeniny

autor: Olívia Petrvalská

DPS 2019

Disacharidy

autor: Alžběta Lengálová

DPS 2019

Hydroxyderiváty

autor: Kateřina Šírová

DPS 2019

Plasty

autor: Jana Houserová

DPS 2019

Dusíkaté deriváty

autor: Kateřina Čokrtová

DPS 2019

 

 

Lipidy

autor: Adéla Marková

https://create.kahoot.it/details/801a7c05-8f9f-44b7-a475-25983a8b8af5

Aplikace by byla použita pro závěrečné opakování, jako shrnutí základních znalostí s jejich aplikací a využitím v dalším životě. Kahoot má 10 otázek, cílem je aplikace získaných znalostí, užití dedukce.
Cíl: žák umí rozpoznat tuky podle struktury molekuly, umí zapsat reakci glycerolu a libovolné mastné kyseliny, rozumí úloze tuků v organismu, vysvětlí úlohu tuků ve výživě (aplikuje pojmy jako rostlinné a živočišné tuky a umí je identifikovat v potravinách). Umí objasnit rizika spojená s nadměrnou konzumací tuků v potravě.

DPS 2020

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotil Michal Navrátil)

Karbonylové sloučeniny

autor: Michal Navrátil

https://create.kahoot.it/share/karbonylove-slouceniny/0cbefb59-4a55-4f78-aeae-ab9d66dd286c 

Cíle: Žák objasní strukturu karbonylových sloučenin, žák vysvětlí rozdíly v reaktivitě aldehydů a ketonů, žák aplikuje obecné průběhy reakcí na konkrétní substrát, žák zhodnotí význam karbonylových sloučenin v běžném životě i v chemii. 

Kvíz vytvořený v aplikaci Kahoot byl připraven pro závěrečné opakování tématu karbonylové sloučeniny. Studenti odpovídají na 8 otázek, které ověřují jak znalosti probrané látky, tak schopnost kritického myšlení studenta. Vyučující proto bude moci zjistit, zda se studenti téma karbonylových sloučenin pouze naučili zpaměti, nebo o tématu umějí přemýšlet.

DPS 2020

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila Adéla Marková)

Uhlovodíky

autor: Jana Horáková

Uhlovodíky – https://create.kahoot.it/share/uhlovodiky/b1a2e940-4864-428a-95ab-89f418341b53

Cíl: Žák aplikuje základní principy při tvorbě názvosloví. Žák hodnotí stabilitu různých uhlovodíků. Žák odvozuje vlastnosti uhlovodíků na základě jejich struktury. Žák zná výskyt a použití základních uhlovodíků. …

Cílem kvízu je aplikace získaných znalostí a dovedností na konkrétních příkladech. Kvíz použijeme po probrání  kapitoly uhlovodíků.

DPS 2020

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila Petra Bělohlávková)

Alkoholy a fenoly

autor: Petra Bělohlávková, metodika

Odkaz: https://kahoot.it/challenge/08970388?challenge-id=329829b3-3459-4ee4-9e0d-0df024deb2e3_1607674620443 (Odkaz platný do 15. 12. 2020.)

PIN – 08970388 (pokud by nefungoval odkaz)

Cíl: Žák správně určí hydroxyderiváty (alkoholy, fenoly), pojmenuje jednodušší sloučeniny a určí jejich vlastnosti na základě struktury. Správně pojmenuje základní produkty reakcí alkoholů a určí typ reakce. 

Cílová skupina: vyšší ročníky gymnázia

Zařazení do výuky: Po výuce celého tématu alkoholy, fenoly


DPS 2020

Zpětná vazba k aktivitě (hodnotila Jana Horáková)

 

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz