Didaktika biochemie (a organické chemie)
Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Vyučující: RNDr. Milada Teplá, Ph.D.; RNDr. Ing. Petr Distler, Ph.D. et Ph.D.
PLÁN HODINY
Autor: Henrich Jenčuš
Typ školy: |
Gymnázium vyšší |
Předmět: |
Chemie |
Ročník: |
2. |
Tematický celek: |
Názvosloví organických látek |
Počet VH: |
2 |
Téma hodiny: |
Názvosloví uhlovodíků |
Fakta, pojmy, vztahy: |
Pojmy:
|
Mezipředmětové vztahy: |
Geologie – zpracování ropy |
Specifické (konkrétní) cíle: |
Žák zná názvy alkanů od methanu po ikosan. |
Cílový/výkonový standard (norma výkonu), kritéria hodnocení: |
Číselné známkování na základě dosaženého počtu bodů z testu |
Materiály, pomůcky: |
Stavebnice, tabule, příloha (opakování, triviální názvosloví) |
Referentní ŠVP – Gym olomouc
https://www.gytool.cz/soubory/skolni-vzdelavaci-program.pdf
141 – nižší gym, 3. ročník
276 – vyšší gym, 2. ročník
minut |
Fáze hodiny |
Metody a formy práce, pomůcky |
|
5 |
Úvod/ |
Příloha |
Učitel uvede téma a plán hodiny. |
5 |
Opakování |
Hromadná frontální výuka, |
Jaké kousky jsou v stavebnici – barvy atomů a vazeb
|
25 |
Expozice a procvičování |
Kombinovaná práce ve dvojici a Soupravy stavebnic |
Methan – Dekan
Alkyly
Alkyl-alkan
x-alkyl-alkan
x,y-dialkyl-z-alkylalkan
Alkeny a alkyny
But-2-en
Cyklické
Areny
Pojmenujeme limonen |
10 |
Opakování |
-II- |
Skupinky si navzájem vytvoří tři modely, |
Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz