2021

Naše motto: Neučíme učivo, učíme žáky! :)

Odkaz na sdílenou tabulku (zápis na zkoušku + požadavky ke zkoušce):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xiwxzlFBw2-msipi73tMqS3EAA5SXJZ9f1ndJ4Owpn0/edit#gid=1916694625

Didaktika Biochemie ZS 2021 (NMgr. + DPS)

12. listopadu 2021
Představení vyučujících, předmětu, informace o Z/Zk
RVP ve vztahu k biochemii
Práce s modely organických molekul

19. listopadu 2021

"Myšlenky" z minulého týdne

Sacharidy (prezentace studentů)

Badatelsky orientovaná výuka (videozáznam vyučovací hodiny)

26. listopadu 2021

RWCT metody (význam kritického myšlení, RVP a kritické myšlení, Co je kritické myšlení, metody pro rozvoj kritického myšlení, cyklus E-U-R, metoda Kostka)

Lipidy (prezentace studentů)

Aminokyseliny + proteiny (prezentace studentů)

10. prosince 2021

RWCT metody (INSERT - video + tabulka)

Nukleové kyseliny (prezentace studentů)

Enzymy + vitaminy (prezentace studentů)

7. ledna 2022

Hormony (prezentace studentů)

Rozvoj řečových dovedností + pravidla efektivní komunikace

Test

Závěrečná reflexe "Dobrá výuka"

obr

 

Didaktika Organické chemie ZS 2021 (DPS)

12. listopadu 2021
Představení vyučujících, předmětu, informace o Z/Zk
RVP ve vztahu k organické chemii
Význam aktivizačních metod, cyklus CMIARE

19. listopadu 2021
Typy reakcí, mechanismy, názvosloví (prezentace studentů)

Brainstorming a brainwriting (prezentace studentů)

Bílé prášky - BOV úloha

26. listopadu 2021

Testování a ústní zkoušení

Revize RVP ZV

Mobilní aplikace ve výuce chemie (Phet neboli Chemistry & Physics simulations; Beakre, Funkční skupiny): http://www.studiumbiochemie.cz/aplikace2.html (pracovní listy pro práci s mobilními aplikacemi + aktivizace žáků)

Karboxylové kyseliny a jejich deriváty (prezentace studentů)

Dvě mobilní aplikace vhodné na podporu výuky organické chemie (prezentace studentů)

 

Domácí úkol (realizace do 2.1.2022): Koncepce vzdělávání Líného učitele (https://docs.google.com/…dit)

10. prosince 2021

Syntetické makromolekulární látky a ropa a její zpracování (prezentace studentů)

Uhlovodíky (prezentace studentů)

Možnosti práce s videem ve výuce (nejen organické chemie) (prezentace studentů)

Dvě vybrané didaktické hry vhodné při expozici nového učiva organické chemie (prezentace studentů, kostka - prezentace, kostka - pdf, Trimino)

 

Teorie učení

Video - ropa a zemní plyn (pracovní list, řešení)

7. ledna 2022

Kyslíkaté deriváty (bez karboxylových kyselin) (prezentace studentů)

Myšlenkové mapy (prezentace studentů)

Dvě metody vzájemného učení (prezentace studentů)

Halogenderiváty, dusíkaté a sirné deriváty, heterocyklické sloučeniny (prezentace studentů)

 

Pravidla ve třídě (stanovení, individuální práce, skupinová práce)

Relaxační a protahující prvky

Líný učitel - reflexe

 

 

 

 

 

Didaktika organické chemie LS 2021 (NMgr.) - harmonogram + další informace

Didaktika Organické chemie LS 2021

únor 2021
Představení vyučujících, předmětu, informace o Z/Zk
RVP a ŠVP se zaměřením na organickou chemii RVP G, RVP ZV, ŠVP1, ŠVP2,
Učebnice
Jak efektivně učit?
(prezentace)

únor 2021
Respektující učitel (pravidla)
Relaxační a protahující prvky (prezentace)
Cíl vyučovací hodiny a jeho význam ve výuce (prezentace)

Dvě aktivity studentů.
A: Typy reakcí, mechanismy, názvosloví
B: Brainstrorming a brainwriting

4. 3. 2021
Moderní didaktika, aktivizační metody, CMIARE
Výukové nástroje pro distanční výuku
(webové nástroje 1, mobilní aplikace…) část 1

Dvě aktivity studentů.
A: Karboxylové kyseliny a jejich deriváty
B: Dvě metody vzájemného učení

11. 3. 2021
Výukové nástroje pro distanční výuku (webové nástroje 2, mobilní aplikace…) část 2

Dvě aktivity studentů.
A: Halogenderiváty, dusíkaté a sirné deriváty, organokovové sloučeniny
B: Dvě mobilní aplikace vhodné pro podporu výuky organické chemie

18. 3. 2021
Výukové nástroje pro distanční výuku (webové nástroje, mobilní aplikace, gather.town, MS Teams jako únikovka) část 3

Dvě aktivity studentů.
A: Syntetické makromolekulární látky a ropa a její zpracování
B: Možnosti práce s videem ve výuce

22.3.-16. 4. PRAXE

22. 4. 2021
Reflexe z praxe

Výuková videa

Aktivity studentů:
B: Pojmové a myšlenkové mapy

13. 5. 2021
Líný učitel
(https://docs.google.com/document/d/1WZRZaSQek7f4wEpJrqkSgUl3LXTu4N64DmA24hAsE5Q/edit?usp=sharing)

Dvě aktivity studentů.
A: Areny a heterocyklické sloučeniny
B: Dvě diferenciační výukové metody

20. 5. 2021
Přednáška (Líný učitel z praxe)

Dvě aktivity studentů.
A: Kyslíkaté deriváty (bez karboxylových kyselin)
B: Dvě vybrané didaktické hry vhodné při expozici nového učiva

27. 5. 2021

Aktivity studentů:
A: Alkany, alkeny, alkyny

Závěrečný test
Závěrečná reflexe


Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz