Didaktika biochemie (a organické chemie)
Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Vyučující: RNDr. Milada Teplá, Ph.D.; RNDr. Ing. Petr Distler, Ph.D. et Ph.D.
Didaktika Biochemie ZS 2021 (NMgr. + DPS) |
12. listopadu 2021 |
19. listopadu 2021 "Myšlenky" z minulého týdne Sacharidy (prezentace studentů) Badatelsky orientovaná výuka (videozáznam vyučovací hodiny) |
26. listopadu 2021 RWCT metody (význam kritického myšlení, RVP a kritické myšlení, Co je kritické myšlení, metody pro rozvoj kritického myšlení, cyklus E-U-R, metoda Kostka) Lipidy (prezentace studentů) Aminokyseliny + proteiny (prezentace studentů) |
10. prosince 2021 RWCT metody (INSERT - video + tabulka) Nukleové kyseliny (prezentace studentů) Enzymy + vitaminy (prezentace studentů) |
7. ledna 2022 Hormony (prezentace studentů) Rozvoj řečových dovedností + pravidla efektivní komunikace Test Závěrečná reflexe "Dobrá výuka"
|
Didaktika Organické chemie ZS 2021 (DPS) |
12. listopadu 2021 |
19. listopadu 2021 Brainstorming a brainwriting (prezentace studentů) |
26. listopadu 2021 Testování a ústní zkoušení Revize RVP ZV Mobilní aplikace ve výuce chemie (Phet neboli Chemistry & Physics simulations; Beakre, Funkční skupiny): http://www.studiumbiochemie.cz/aplikace2.html (pracovní listy pro práci s mobilními aplikacemi + aktivizace žáků) Karboxylové kyseliny a jejich deriváty (prezentace studentů) Dvě mobilní aplikace vhodné na podporu výuky organické chemie (prezentace studentů)
Domácí úkol (realizace do 2.1.2022): Koncepce vzdělávání Líného učitele (https://docs.google.com/…dit) |
10. prosince 2021 Syntetické makromolekulární látky a ropa a její zpracování (prezentace studentů) Uhlovodíky (prezentace studentů) Možnosti práce s videem ve výuce (nejen organické chemie) (prezentace studentů) Dvě vybrané didaktické hry vhodné při expozici nového učiva organické chemie (prezentace studentů, kostka - prezentace, kostka - pdf, Trimino)
Video - ropa a zemní plyn (pracovní list, řešení) |
7. ledna 2022 Kyslíkaté deriváty (bez karboxylových kyselin) (prezentace studentů) Myšlenkové mapy (prezentace studentů) Dvě metody vzájemného učení (prezentace studentů) Halogenderiváty, dusíkaté a sirné deriváty, heterocyklické sloučeniny (prezentace studentů)
Pravidla ve třídě (stanovení, individuální práce, skupinová práce) Líný učitel - reflexe |
Didaktika organické chemie LS 2021 (NMgr.) - harmonogram + další informace
Didaktika Organické chemie LS 2021 |
únor 2021 |
únor 2021 Dvě aktivity studentů. |
4. 3. 2021 Dvě aktivity studentů. |
11. 3. 2021 Dvě aktivity studentů. |
18. 3. 2021 Dvě aktivity studentů. |
22.3.-16. 4. PRAXE |
22. 4. 2021 Výuková videa Aktivity studentů: |
13. 5. 2021 Dvě aktivity studentů. |
20. 5. 2021 Dvě aktivity studentů. |
27. 5. 2021 Aktivity studentů: Závěrečný test |
Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz