2024

Naše motto: Neučíme učivo, učíme žáky! :)

Odkaz na sdílenou tabulku (zápis na zkoušku + požadavky ke zkoušce):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xiwxzlFBw2-msipi73tMqS3EAA5SXJZ9f1ndJ4Owpn0/edit#gid=1485710688

 

Didaktika Organické chemie LS 2024

Studijní opora - Didaktika organické chemie

22.2.2024 (Petr, Milada)

Představení vyučujících, předmětu, informace o Z/Zk
RVP a ŠVP se zaměřením na organickou chemii RVP G, RVP ZV, ŠVP1, ŠVP2,
Co důležitého si pamatuji z předchozích didaktik?
Význam aktivizačních metod, cyklus CMIARE

29.2.2024 (Petr, Milada)

Domácí úkoly, pravidla ve třídě, studijní opory

Jak efektivně učit? (pozornost, zapomínání), Cíl VH

Aktivity studentů a studentek:
A: Typy reakcí, mechanismy, názvosloví
B: Evokace vs. Brainstorming a brainwriting
C: 2 Knihy (7 mýtů o vzdělávání, K čemu samé jedničky?)

7.3.2024 (Milada)

Didaktické testy - co funguje a co nefunguje

Aktivity studentů a studentek:
A: Halogenderiváty, dusíkaté a sirné deriváty, heterocykly
B: Dvě metody vzájemného učení při expoziční fázi
C: 2 Knihy (Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly, Hodnocení žáků)

Pedagogické praxe - není výuka

18. 4. 2024 (Petr, Milada)

Výuková videa (RAK, Jedno slovo - Ekologické katastrofy, INSERT)

Více: např.http://didaktikabiochemie.natur.cuni.cz/doch2017_2019/volklova.html

Odkaz na videa do výuky:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Zu_BW689YmKAQdf4i1sz_AVyWUIXgg2nPpCSn-iijLk/edit#gid=0 

Aktivity studentů a studentek:
A: Karboxylové kyseliny a jejich deriváty
B: Dvě mobilní aplikace vhodné pro podporu výuky organické chemie
C: 2 Knihy (Líný učitel, Respektovat a být respektován)

25.4.2024 - Děkanský sportovní den

Samostudium: Líný učitel https://www.youtube.com/watch?v=XR3Zfxz84a0

Vyplnit sdílený dokument. 

2.5.2024 (Milada)

Mobilní aplikace ve výuce chemie (např. - Beaker, Kingdraw, Chemtube 3D, Chirality, periodic Table.)

Virtuální laboratoř. https://chemcollective.org/vlab/87.

Únikové hry - flippityÚnikové hry do školní laboratoře

Aktivity studentů a studentek:
A: Syntetické makromolekulární látky a ropa a její zpracování
B: Dvě vybrané didaktické hry vhodné při expozici nového učiva
C: 2 Knihy (Líný učitel, Psychologie dítěte)

9.5.2024 (Petr, Milada)

Webové nástroje - simulace Phet, Kahoot! Mentimeter...

Aktivity studentů a studentek:

A: Uhlovodíky
B: Pojmové a myšlenkové mapy
C: 2 Knihy (Responzivní výuka, Humor ve škole)

16.5.2024 (Milada)

Aktivity studentů a studentek:

A: Kyslíkaté deriváty bez karboxylových kyselin
B: Dvě diferenciační výukové metody
C: 2 Knihy (Co funguje ve třídě, ...)
Zkouškový test
Závěrečná reflexe

 


Didaktika Biochemie ZS 2024 (NMgr. + DPS)

Studijní opora - Didaktika biochemie



 

 


 

Didaktika Organické chemie ZS 2024 (DPS)

Studijní opora - Didaktika organické chemie



 


 


 

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz