Materiály studentů - předmět Didaktika organické chemie (2017-2019)

Akademický rok 2018/2019:

Úkolem každého studenta bylo zpracovat si vybrané téma z organické chemie.

Úkolem bylo provést analýzu min. 3 ŠVP (co se konkrétně v daném tématu učí), projít min. 3 učebnice a připravit PP prezentaci o celkovém konceptu výuky daného tématu – co učit, kdy učit, jak učit. Jak do hloubky (a jestli vůbec) učit názvosloví, které reakce vybrat, zmiňovat či nezmiňovat charakteristické vlastnosti fkčních skupin, kolik konkrétních příkladů látek vybrat, které a jak je demonstrovat žákům, které pojmy by měly být stěžejní (nukleofil, elektrofil, karbokation, …), …

Součástí bylo zařazení min. 2 pokusů vztahujících se k danému tématu. Kam je zařadit, stručná metodika práce, dostupnost chemikálií.

Student si dále vybral úsek tématu, který zpracoval do cca 10-15 min aktivity a prezentoval na semináři. Aktivita měla mít podobu netradiční metody výuky dle uvážení a výběru studenta.

Vybraná témata:

Michal Blaško - Heterocykly

Běla Hrubá - Karbonyly a karboxylové kyseliny

Hana Josífková - Hydroxyderiváty

Kateřina Ranšová - Dusíkaté deriváty

Veronika Völklová - Halogenderiváty

 

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz