Didaktika biochemie a organické chemie
Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Vyučující: RNDr. Milada Teplá, Ph.D.; RNDr. Ing. Petr Distler, Ph.D. et Ph.D.
Akademický rok 2018/2019:
Úkolem každého studenta bylo zpracovat si vybrané téma z organické chemie.
Úkolem bylo provést analýzu min. 3 ŠVP (co se konkrétně v daném tématu učí), projít min. 3 učebnice a připravit PP prezentaci o celkovém konceptu výuky daného tématu – co učit, kdy učit, jak učit. Jak do hloubky (a jestli vůbec) učit názvosloví, které reakce vybrat, zmiňovat či nezmiňovat charakteristické vlastnosti fkčních skupin, kolik konkrétních příkladů látek vybrat, které a jak je demonstrovat žákům, které pojmy by měly být stěžejní (nukleofil, elektrofil, karbokation, …), …
Součástí bylo zařazení min. 2 pokusů vztahujících se k danému tématu. Kam je zařadit, stručná metodika práce, dostupnost chemikálií.
Student si dále vybral úsek tématu, který zpracoval do cca 10-15 min aktivity a prezentoval na semináři. Aktivita měla mít podobu netradiční metody výuky dle uvážení a výběru studenta.
Vybraná témata:
Michal Blaško - Heterocykly
Běla Hrubá - Karbonyly a karboxylové kyseliny
Hana Josífková - Hydroxyderiváty
Kateřina Ranšová - Dusíkaté deriváty
Veronika Völklová - Halogenderiváty
Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz