Didaktika biochemie (a organické chemie)
Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Vyučující: RNDr. Milada Teplá, Ph.D.; RNDr. Ing. Petr Distler, Ph.D. et Ph.D.
Zákony a vyhlášky:
V odkazu níže jsou k dispozici všechny materiály k chemickému domácímu experimentu (všechny soubory uložte do jedné složky, otevřete soubor "rychlost.htm" a pokračujte dle pokynů). Úroveň náročnosti spadá do vyššího stupně gymnázia - enzymy (tedy biochemie) či rychlost reakce / ovlivnění rychlosti enzymově katalyzované reakce. Úkoly jsou stupňované do tří úrovni {od jednoduché (většinou jen pozorování pokusu a popis) po "těžkou váhu" (vyvozování závěrů)}. Úlohy včetně realizace experimentu byly x krát použity ve výuce talentovaných žáků (v praxi žáci pracovali na úkolech a zasílali odpovědi na otázky a vzájemnou diskuzí (v prostředí online kurzu) byly upřesňovány a doplňovány. Příloha: PL1 - pozorování, PL2 - odpovědi,PL3 - těžká váha, rychlost.htm.
Zkuste si najít experiment/y, které zvládnete provézt v domácím prostředí. K němu sestavíte pracovní list, jeho autorské řešení a pořídíte fotografie. Inspiraci pro pokusy na doma můžete najít zde: https://www.avcr.cz/…sy/ nebo https://vida.cz/…oma. (jako inspiraci mohou být gradované úlohy)
4. Tajné mléčné písmo - Michal Navrátil
autor: Adéla Marková, Pracovní list + řešení + metodika
autor: Petra Bělohlávková: Návod, Pracovní list pro žáky, Řešení pracovního listu
autor: Jana Horáková: Materiály pro učitele, Materiály pro žáky
autor: Michal Navrátil:Pracovní list pro žáky, Řešení pracovního listu
Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz