- Součástí hry jsou karty s hodnotou jeden či dva body (počet karet lze měnit, obměňovat je) a jeden herní plán.
- Počet bodů odpovídá počtu políček na herním plánu (tedy o tolik políček se skupina posune).
- Pokud jedna skupina neumí pojmenovat danou sloučeninu, automaticky se daná kartička přesune na další skupinu.
- Karty se postaví na hromádku na vyznačená místa tak, aby dané organické sloučeniny nebyly vidět.
- Začíná družstvo s nejmladším členem (či si můžou družstva hodit mincí).
- Třída bude rozdělena do skupin po čtyřech členech.
- Cílem hry je správně pojmenovat co nejvíce uvedených sloučenin na kartičkách ať už triviálním či systematickým názvoslovím, získávat body – tím se posouvat po herním plánu – a dojít do cíle.
- Aby tuto hru žák mohl úspěšně dohrát, je potřeba, aby absolvoval veškeré probírané středoškolské názvosloví. Ovšem hru lze hrát i se zrovna probraným názvoslovím (tedy po tematických celcích).
- Hru je vhodné zařadit spíše do chemického semináře, kde by se na ni dalo vyčlenit více času. Pokud by se jednalo pouze o tematické celky z organické chemie, dala by se zařadit na 10-15 minut na začátek hodiny.
- Dá se také zvolit verze, kdy kromě názvosloví by na daných kartičkách byly uvedeny použití či vlastnosti pro dané sloučeniny typické.
- Na názvosloví by se dala hrát také hra, kdy by se žáci ve skupinkách ze zadních lavic za každou správnou odpověď posouvali dopředu (procvičování na úvod hodiny).
materiály:
Plán hry

Kartičky

Řešení názvosloví 1. část
Řešení názvosloví 2. část
Řešení názvosloví 3. část
Řešení názvosloví 4. část
Řešení názvosloví 5. část
Řešení názvosloví 6. část
Řešení názvosloví 7. část
Řešení názvosloví 8. část