Materiály:

Příprava na VH + Použitá literatura (doc)
Pracovní list (doc) - probírané biochemické učivo, včetně návodů na pokusy
Test Hormony (doc) - zadání
Test Hormony (doc) - řešení
Dodané materiály:
Test Hormony A (doc) - zadání
Test Hormony A (doc) - řešení
Test Hormony B (doc) - zadání
Test Hormony B (doc) - řešení
Komentáře k vytvořeným materiálům
Karolína Sezemská (2.1.2015):
- Test: chybí mi hodnocení a druhá varianta. U otázky - pojmenuj strukturu by chtělo specifikovat, zda stojíš o triviální nebo systematický název.
Ještě si nejsem jistá, jestli veškeré hormony musí být skladovány...
- Pracovní list - dle mého názoru není vhodné zařazovat otázky typu 1. Co víš o hormonech? Co jsi o nich slyšel/a? 3. Mohou být hormony i v lécích? Lepší jsou ty na které musíme odpovědět jinak než nic, ano, ne. I když v přípravě máš, že to upřesníš, raději bych byl pro jiné formulace.
- Příprava OK, líbí se mi zařazení jodové profylaxe, opět bych přeformulovala otázku Vzpomínáte si na nějaké jaderné katastrofy?
Andrea Pfeifferová (2.1.2015):
- Příprava zpracovaná velice přehledně, poprvé jsem měla pocit, že bych podle ní mohla hodinu sama odučit.
- V podstatě otevřené otázky, které vadí Káje, se mi zdají adekvátní. Je to opět jiné pojetí a jak znám Elišku, je schopna žáky dovést ke správným odpovědím, ale hlavně k zamyšlení, které po žácích vyžadujeme.
- Test má různé typy otázek, je zajímavě zpracovaný, také bych ale upřednostnila i druhou variantu.
- Pracovní list je dle mě málo motivační, jako žáka by mě vůbec nelákalo ho vyplnit (absence obrázků, různé typy otázek).
- Rozsah učiva na hodinu v pořádku.
Lucie Papírníková (2.1.2015):
- Příprava je po obsahové stránce podrobně a srozumitelně zpracovaná. Dokáži si představit, že bych podle ní mohla učit.
- Test obsahuje různorodé otázky, chybí mi jako ostatním druhá varianta.
- Dle mého názoru, by v pracovní listě neměli být jen otevřené otázky, ale záleží na provedení.
Tereza Krchová (2.1.2015):
- Příprava je přehledně zpracovaná, cíle jsou jasně definované. Líbí se mi barevné rozlišení "pokynů a výkladu" a zařazení tématu ochrany zdraví v případě radiace (téma, které žáky zaujme).
- U testu bych, stejně jak už bylo zmíněno, uvítala ještě jednu variantu (třeba jen trochu přeformulovat otázky, prohodit možnosti atd.) a hodnocení. Poslední úkol je zajímavý, bude se ale hůře hodnotit (např. žák odpoví jen na část otázky, jiný žák na jinou část a bude třeba hodnotit stejně).
- Do pracovního listu by možná nebylo špatné zařadit nějaké motivační obrázky a jednotlivé otázky více specifikovat, aby žák tušil, co se od něj očekává a měl větší šanci si na něco vzpomenout. Budou-li žáci vedeni k odpovědi učitelem, tak to asi není nezbytně nutné. Pozor na překlepy.
- Těším se na realizaci.
Milada Teplá (4.1.2015):
- Úvodní činnost se mi líbí.
- Spojitost s praxí - radiace, jistě bude pro žáky motivační.
- Pracovní list by mohl být nápaditější.
- Test "obecný původ struktury" - nejsem si jista správností terminologie.
- Čekala bych větší obměnu otázek v testech.
- Nevím, zda z časových důvodů je vhodné věnovavat tolik času hormonům štítné žlázy (záleží na propojení výuky biologie a chemie).
- Jinak souhlasím s ostatními a těším se na páteční výstup :)