Bc. Eliška Tvarohová - Hormony

Materiály:

obr

Příprava na VH + Použitá literatura (doc)

Pracovní list (doc) - probírané biochemické učivo, včetně návodů na pokusy

Test Hormony (doc) - zadání

Test Hormony (doc) - řešení

Dodané materiály:

Test Hormony A (doc) - zadání

Test Hormony A (doc) - řešení

Test Hormony B (doc) - zadání

Test Hormony B (doc) - řešení

Komentáře k vytvořeným materiálům

Karolína Sezemská (2.1.2015):

  1. Test: chybí mi hodnocení a druhá varianta. U otázky - pojmenuj strukturu by chtělo specifikovat, zda stojíš o triviální nebo systematický název. Ještě si nejsem jistá, jestli veškeré hormony musí být skladovány...
  2. Pracovní list - dle mého názoru není vhodné zařazovat otázky typu 1. Co víš o hormonech? Co jsi o nich slyšel/a? 3. Mohou být hormony i v lécích? Lepší jsou ty na které musíme odpovědět jinak než nic, ano, ne. I když v přípravě máš, že to upřesníš, raději bych byl pro jiné formulace.
  3. Příprava OK, líbí se mi zařazení jodové profylaxe, opět bych přeformulovala otázku Vzpomínáte si na nějaké jaderné katastrofy?

Andrea Pfeifferová (2.1.2015):

  1. Příprava zpracovaná velice přehledně, poprvé jsem měla pocit, že bych podle ní mohla hodinu sama odučit.
  2. V podstatě otevřené otázky, které vadí Káje, se mi zdají adekvátní. Je to opět jiné pojetí a jak znám Elišku, je schopna žáky dovést ke správným odpovědím, ale hlavně k zamyšlení, které po žácích vyžadujeme.
  3. Test má různé typy otázek, je zajímavě zpracovaný, také bych ale upřednostnila i druhou variantu.
  4. Pracovní list je dle mě málo motivační, jako žáka by mě vůbec nelákalo ho vyplnit (absence obrázků, různé typy otázek).
  5. Rozsah učiva na hodinu v pořádku.

Lucie Papírníková (2.1.2015):

  1. Příprava je po obsahové stránce podrobně a srozumitelně zpracovaná. Dokáži si představit, že bych podle ní mohla učit.
  2. Test obsahuje různorodé otázky, chybí mi jako ostatním druhá varianta.
  3. Dle mého názoru, by v pracovní listě neměli být jen otevřené otázky, ale záleží na provedení.

Tereza Krchová (2.1.2015):

  1. Příprava je přehledně zpracovaná, cíle jsou jasně definované. Líbí se mi barevné rozlišení "pokynů a výkladu" a zařazení tématu ochrany zdraví v případě radiace (téma, které žáky zaujme).
  2. U testu bych, stejně jak už bylo zmíněno, uvítala ještě jednu variantu (třeba jen trochu přeformulovat otázky, prohodit možnosti atd.) a hodnocení. Poslední úkol je zajímavý, bude se ale hůře hodnotit (např. žák odpoví jen na část otázky, jiný žák na jinou část a bude třeba hodnotit stejně).
  3. Do pracovního listu by možná nebylo špatné zařadit nějaké motivační obrázky a jednotlivé otázky více specifikovat, aby žák tušil, co se od něj očekává a měl větší šanci si na něco vzpomenout. Budou-li žáci vedeni k odpovědi učitelem, tak to asi není nezbytně nutné. Pozor na překlepy.
  4. Těším se na realizaci.

Milada Teplá (4.1.2015):

  1. Úvodní činnost se mi líbí.
  2. Spojitost s praxí - radiace, jistě bude pro žáky motivační.
  3. Pracovní list by mohl být nápaditější.
  4. Test "obecný původ struktury" - nejsem si jista správností terminologie.
  5. Čekala bych větší obměnu otázek v testech.
  6. Nevím, zda z časových důvodů je vhodné věnovavat tolik času hormonům štítné žlázy (záleží na propojení výuky biologie a chemie).
  7. Jinak souhlasím s ostatními a těším se na páteční výstup :)

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz