
Materiály:
Didaktické poznámky
Skupinová práce
Test - zadání
Test - řešení
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (11.12.2015):
- Téma je zajímavé, je zde úzká souvislost biochemie s každodenním životem, což je patrné i na práci s léčivy, které žáci mají za úkol donést do školy...
- Obrázek působení léků - nenašel by se nějaký hezčí? Já bych potřebovala více vysvětlit - co je izofot, koxiby, NSA...
- Chválím za zařazení motivačního videa.
Martina Mazurová (6.12.2015):
- velmi pěkně a detailně rozepsana metodika, dobře rozvržena hodina, rozmanité činnosti
- líbí se mi obrázek o tom, co je bolest a jak to v organismu funguje
- zajímavá samostatná prace, myslím si, ze studentům zabere vice času než je plánováno (záleží tedy na množství léků, které si přinesou)
- myslím, ze test je dobře sestaveny, jde postupně po prohrané látce, otázky jsou jasné a test dostatečně postihuje probírané učivo
Marta Riegelová (7. 12. 2015):
- Aktuální téma, které má zaznít na SŠ, aby žáci nebrali léky, jako samozřejmost a nepoužívali je, při jakékoli i slabé bolesti. Vhodné je zařazení diskuze do výuky + motivační video na začátku hodiny.
- Dobré časové rozvržení a rozčlenění tématu na neopioidní a opioidní.
Skupinová práce je v tomto tématu vhodná a dobře promyšlená – více vyučovacích metod je dobře zvoleno.
- Test obsahuje různé úlohy- přiřazovací, vysvětlování pojmů. Test není příliš podrobný spíše bere učivo jako celek- hodnotím kladně. Úloha č. 5 je pro mě zajímavá, úloha č. 4 jestli není pro studenty obtížná?
Anna Bajzíková (10.12.2015):
- Zajímavé a aktuální téma praktické pro život - skvělé!
- Podrobná a přehledná metodika, která uvede každého učitele do dané problematiky.
- Celá VH vede studenty k zamyšlení se nad daným tématem - látka jim není "naservírovaná", ale musí uvažovat. A to je velmi dobře.
- Co mi trochu chybí, je autorské řešení problémových otázek.
- Osobně bych volila jinou formulaci u problémové otázky 2 (Jak často by měl člověk používat analgetika?) a testové otázky 3 (Co znamená 5S v oblasti léčiv?). Ale i takto je pochopitelné, kam dotazy směřují.
- Skupinové práce i test jsou velmi dobře promyšlené.
David Hurný (11.12.2015):
- oceňuji skupinovou práci
- zbytečně moc detailů
- téma velice přínosné i jako obecná osvěta
- když už se jedná o nějaké hodiny typu seminář, doporučil bych zapojení i ukázky jednoduchých syntéz některých léčiv (propojení organické chemie a její význam)
David Fatka (11.12.2015):
- část "co je to bolest, co analgetika" se dá zkrátit a tím získat čas pro dotazy - v této hodině jich lze předpokládat poměrně značné množství
- Je vhodné vyžadovat pojmy somatická a viscerální bolest? Obávám se zahlcení podstatného v balastu (dobré říct, ale nelíbí se mi v testu, protože dle mého názoru jde o typickou Cimrmanovu zapomněnku)
- oceňuji zařazení informací o možných nežádoucích účincích, zvláště Reyovu syndromu (kys. acetylsalicilová se např. kvůli němu nepodává dětem na táborech)
- zajímavá skupinová práce
- Vložená výkladová fáze (vznik bolesti...) mezi dvě skupinové práce mi přijde netaktická - rozbíjí hodinu a zapamatování z ní bude nejspíš blízké nule