Alžběta Bukáčková - Analgetika

obr

Materiály:

Didaktické poznámky

Skupinová práce

Test - zadání

Test - řešení

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (11.12.2015):

  1. Téma je zajímavé, je zde úzká souvislost biochemie s každodenním životem, což je patrné i na práci s léčivy, které žáci mají za úkol donést do školy...
  2. Obrázek působení léků - nenašel by se nějaký hezčí? Já bych potřebovala více vysvětlit - co je izofot, koxiby, NSA...
  3. Chválím za zařazení motivačního videa.

Martina Mazurová (6.12.2015):

  1. velmi pěkně a detailně rozepsana metodika, dobře rozvržena hodina, rozmanité činnosti
  2. líbí se mi obrázek o tom, co je bolest a jak to v organismu funguje
  3. zajímavá samostatná prace, myslím si, ze studentům zabere vice času než je plánováno (záleží tedy na množství léků, které si přinesou)
  4. myslím, ze test je dobře sestaveny, jde postupně po prohrané látce, otázky jsou jasné a test dostatečně postihuje probírané učivo

Marta Riegelová (7. 12. 2015):

  1. Aktuální téma, které má zaznít na SŠ, aby žáci nebrali léky, jako samozřejmost a nepoužívali je, při jakékoli i slabé bolesti. Vhodné je zařazení diskuze do výuky + motivační video na začátku hodiny.
  2. Dobré časové rozvržení a rozčlenění tématu na neopioidní a opioidní. Skupinová práce je v tomto tématu vhodná a dobře promyšlená – více vyučovacích metod je dobře zvoleno.
  3. Test obsahuje různé úlohy- přiřazovací, vysvětlování pojmů. Test není příliš podrobný spíše bere učivo jako celek- hodnotím kladně. Úloha č. 5 je pro mě zajímavá, úloha č. 4 jestli není pro studenty obtížná?

Anna Bajzíková (10.12.2015):

  1. Zajímavé a aktuální téma praktické pro život - skvělé!
  2. Podrobná a přehledná metodika, která uvede každého učitele do dané problematiky.
  3. Celá VH vede studenty k zamyšlení se nad daným tématem - látka jim není "naservírovaná", ale musí uvažovat. A to je velmi dobře.
  4. Co mi trochu chybí, je autorské řešení problémových otázek.
  5. Osobně bych volila jinou formulaci u problémové otázky 2 (Jak často by měl člověk používat analgetika?) a testové otázky 3 (Co znamená 5S v oblasti léčiv?). Ale i takto je pochopitelné, kam dotazy směřují.
  6. Skupinové práce i test jsou velmi dobře promyšlené.

David Hurný (11.12.2015):

  1. oceňuji skupinovou práci
  2. zbytečně moc detailů
  3. téma velice přínosné i jako obecná osvěta
  4. když už se jedná o nějaké hodiny typu seminář, doporučil bych zapojení i ukázky jednoduchých syntéz některých léčiv (propojení organické chemie a její význam)

David Fatka (11.12.2015):

  1. část "co je to bolest, co analgetika" se dá zkrátit a tím získat čas pro dotazy - v této hodině jich lze předpokládat poměrně značné množství
  2. Je vhodné vyžadovat pojmy somatická a viscerální bolest? Obávám se zahlcení podstatného v balastu (dobré říct, ale nelíbí se mi v testu, protože dle mého názoru jde o typickou Cimrmanovu zapomněnku)
  3. oceňuji zařazení informací o možných nežádoucích účincích, zvláště Reyovu syndromu (kys. acetylsalicilová se např. kvůli němu nepodává dětem na táborech)
  4. zajímavá skupinová práce
  5. Vložená výkladová fáze (vznik bolesti...) mezi dvě skupinové práce mi přijde netaktická - rozbíjí hodinu a zapamatování z ní bude nejspíš blízké nule

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz