Růžena Maroušková - Vitamíny

Materiály

obrazek(úvodní snímek z prezentace)

Prezentace - Vitamíny

Didaktické poznámky

Test + řešení - Vitamíny

Test bez řešení

Pexeso - Vitamíny

Cvičení na další vyučovací hodinu

Použitá literatura:

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (15.12.2012):

  1. Pexeso je pěkné, u vitaminu E je uveden vzorec vitaminu A.
  2. Prezentace - Moc se mi líbí souvislost mezi enzymem a vitaminem - chválím velice, toto je důvod, proč se vitaminy učí ve spojení s enzymy - často bývá opomíjeno. Prezentace je moc hezká, hezké obrázky. Písmo čitelné. Obsah některých slidů bych rozdělila do více slidů (např. snímek č. 10, 12, 13). Beta karoten - ošklivý obrázek (vzorec).
  3. Didaktické poznámky -2 VH jsou adekvátní. Chválím za propojení s každodením životem - obaly od potravin (určitě dobrá aktivita). Pozor mezi výskytem vitaminu A a jeho provitaminu. V didaktických poznámkách je vysvětlen průběh VH. Myslím, že dotazů na žáky bude mnohem více. Většinou žáci již mají mnoho informací o vitaminech z medií a jiných zdrojů. Asi jste upravovala prezentaci poté, co jste vytvořila didaktické poznámky - došlo k vložení snímků a poté čísla snímku z prezentace neodpovídají číslům snímků uvedených v didaktických poznámkách (není chyba).
  4. Test - ok. Některé položky jsou těžší. Klasifikace je dle mého názoru mírnější. První otázka - velmi by mě zajímalo, jak by vyplnili žáci v reálné výuce, možná, že by poté došlo k úpravám, aby odpovědi byly více jednoznačné, např. první políčko - uznávala byste slovo "nepostradatelné"?
  5. Cvičení - moc hezké. Obrázek u položky 2 bych více protáhla, aby byl lépe čitelný.

Pavlína Zajíčková (18.12.2012):

  1. Odborná část
    1. Vše ok
    2. Obsah odpovídá SŠ
  2. Didaktická část
    1. Časové rozvržení – myslím, že 2 VH jsou tak akorát
    2. Prezentace – příjemně barevně laděná, obrázky hezky doplňují téma, jen bych možná některé ze slidů rozdělila do více, co se mi líbí je uvedení poruch, které jsou způsobeny nadbytkem vitamínů A a D, zařazení vtipů je fajn nápad
    3. Příprava – přehledně zpracovaná, jen bych možná zařadila víc zajímavostí – o vitamínech jich bude určitě spousta a děti by to mohlo zajímat, nápad s obaly je fajn aktivita, pexeso je super nápad pro zopakování-jen u A a E je stejný vzorec
    4. Test – jen by mě zajímalo, jak by byla hodnocená otázka číslo 9., když by někdo napsal něco jiného než je v řešení, mám pocit, že se opakují otázky-např. v textu je třeba doplnit nemoc při nedostatku vitaminu D, v otázce 9. také-takže když někdo neví, tak má dvakrát smůlu
    5. Celkový dojem – určitě použitelné pro výuku

Zuzana Studničková 18.12.2012):

  1. Prezentace:
    1. pěkně barevná s obrázky, není nudná. Na některých místech je vzorec moc blízko textu a trochu splývá (slide 10).
    2. V druhé části prezentace bych možná volila více bezpatkové písmo, jako je v první části. Nejsem si jistá, jestli by to bylo dobře čitelné z posledních lavic (ovšem není to už součást předváděné hodiny).
    3. Stejně tak podtržená slova, ale chápu, že se to bez vyzkoušení na tabuli, těžko odhaduje.
    4. Překlep na snímku 4 (enzymy).
  2. Didaktické poznámky:
    1. Srozumitelné, pěkně napsané, líbí se mi spojení z minulé hodiny (s enzymy), propojení s běžným životem i náměty na otázky.
    2. Pro mě by nemusely být poznámky přesně ve větách, ale každému vyhovuje něco jiného.
    3. Líbí se mi mnemotechnické pomůcky i vtípek na oživení výuky. Dobrý nápad je cvičení na předposledním snímku - jídelníček.
  3. Pexeso: hezký nápad, jiný vzorec u vitaminu E.
  4. Test:
    1. Možnosti v otázce 3 v testu se liší od možností v řešení testu.
    2. První úkol mi přijde trochu těžší a zřejmě se některá slova budou hůře doplňovat, neboť někde lze doplnit více možností, i když v řešení je uvedena pouze jedna (např. Vitamín D je obsažen v rybím tuku nebo mléku). Možná by neškodilo přidat tam slova, která mají žáci správně doplnit, tím by se to usnadnilo.
    3. Bodování: zřejmě překlep u stupnice za 16b je 2 i 3. Stupnice bych udělala trochu přísnější. Jinak se mi test líbí a myslím, že je použitelný.

Andrea Kobrlová (18.12.2012):

  1. didaktické poznámky - pěkně připravené přímo k prezentaci - líbí se mi, že je výklad hodně propojen s běžným životem – časté příklady, kde se s vitamíny můžeme setkat a k čemu jsou prospěšné
  2. prezentace - jasná, přehledná - dobrý vtip s králíkem a mrkví, myslím, že by to studenty zaujalo :D - dobré propojení s enzymy
  3. pexeso - moc pěkné
  4. opakování na další hodinu - pěkně zpracované
  5. test - v hodnocení bych byla přísnější - líbí se mi, že je v testu jak doplňování do textu, tak i výběr A,B,C

Monika Tvrdá (18.12.2012):

  1. Prezentace
    1. - Jako trošku nešťastné hodnotím animaci při objevování textu – zbytečně to ztěžuje čitelnost
    2. - V prvním snímku bych jako první zdroj vitamínů uvedla ovoce, ostatní zdroje až poté
  2. Didaktické hledisko
    1. - V přípravě příliš dlouhé texty – v hodině si neumím představit, jak bych se v tom rychle orientovala. Lepší by možná byly poznámky formou výpisek – hned i vidíš, co psát na tabuli, a nemusíš formulovat poznámky z patra – navíc se to špatně diktuje opakovaně.
    2. - Oceňuji přípravy ke každému snímku zvlášť.
    3. - Pexeso je pěkné, ale neumím si moc představit jeho použití ve výuce ve třídě s 30 studenty.
  3. Test
    1. - Doplnění do textu může být často nejednoznačné, bude se to špatně opravovat.
    2. - Známkování kolem trojky trochu přísné – polovina je 13 bodů a za 16 už je přitom trojka, mohli by to brát jako nespravedlivé.

Eliška Brabencová (18.12.2012):

  1. Prezentace se mi velmi líbí, je barevná, určitě žáky zaujme. Na slidu č. 4 je překlep v nadpisu (enymy místo enzymzy), jinak je prezentace bez chyb. Líbil se mi vtípek :). Možná slide č. 10 je už moc plný, jinak nemá žádné výtky.
  2. Didaktické poznámky jsou pečlivě a přehledně zpracované. Líbí se mi propojení s životem. Otázky pro žáky jsou pěkné a jsou dobře formulovány.
  3. Pexeso se mi zdá jako dobrý nápad, oceňuji!
  4. Test je dobře formulovaný, bude se dobře opravovat. Některé testové otázky jsou složitější, ale hodnocení tomu pak odpovídá –je mírnější, takže ok.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz