Materiály
(úvodní snímek z prezentace)
Prezentace - Vitamíny
Didaktické poznámky
Test + řešení - Vitamíny
Test bez řešení
Pexeso - Vitamíny
Cvičení na další vyučovací hodinu
Použitá literatura:
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (15.12.2012):
- Pexeso je pěkné, u vitaminu E je uveden vzorec vitaminu A.
- Prezentace - Moc se mi líbí souvislost mezi enzymem a vitaminem - chválím velice, toto je důvod, proč se vitaminy učí ve spojení s enzymy - často bývá opomíjeno. Prezentace je moc hezká, hezké obrázky. Písmo čitelné. Obsah některých slidů bych rozdělila do více slidů (např. snímek č. 10, 12, 13). Beta karoten - ošklivý obrázek (vzorec).
- Didaktické poznámky -2 VH jsou adekvátní. Chválím za propojení s každodením životem - obaly od potravin (určitě dobrá aktivita). Pozor mezi výskytem vitaminu A a jeho provitaminu. V didaktických poznámkách je vysvětlen průběh VH. Myslím, že dotazů na žáky bude mnohem více. Většinou žáci již mají mnoho informací o vitaminech z medií a jiných zdrojů. Asi jste upravovala prezentaci poté, co jste vytvořila didaktické poznámky - došlo k vložení snímků a poté čísla snímku z prezentace neodpovídají číslům snímků uvedených v didaktických poznámkách (není chyba).
- Test - ok. Některé položky jsou těžší. Klasifikace je dle mého názoru mírnější. První otázka - velmi by mě zajímalo, jak by vyplnili žáci v reálné výuce, možná, že by poté došlo k úpravám, aby odpovědi byly více jednoznačné, např. první políčko - uznávala byste slovo "nepostradatelné"?
- Cvičení - moc hezké. Obrázek u položky 2 bych více protáhla, aby byl lépe čitelný.
Pavlína Zajíčková (18.12.2012):
- Odborná část
- Vše ok
- Obsah odpovídá SŠ
- Didaktická část
- Časové rozvržení – myslím, že 2 VH jsou tak akorát
- Prezentace – příjemně barevně laděná, obrázky hezky doplňují téma, jen bych možná některé ze slidů rozdělila do více, co se mi líbí je uvedení poruch, které jsou způsobeny nadbytkem vitamínů A a D, zařazení vtipů je fajn nápad
- Příprava – přehledně zpracovaná, jen bych možná zařadila víc zajímavostí – o vitamínech jich bude určitě spousta a děti by to mohlo zajímat, nápad s obaly je fajn aktivita, pexeso je super nápad pro zopakování-jen u A a E je stejný vzorec
- Test – jen by mě zajímalo, jak by byla hodnocená otázka číslo 9., když by někdo napsal něco jiného než je v řešení, mám pocit, že se opakují otázky-např. v textu je třeba doplnit nemoc při nedostatku vitaminu D, v otázce 9. také-takže když někdo neví, tak má dvakrát smůlu
- Celkový dojem – určitě použitelné pro výuku
Zuzana Studničková 18.12.2012):
- Prezentace:
- pěkně barevná s obrázky, není nudná. Na některých místech je vzorec moc blízko textu a trochu splývá (slide 10).
- V druhé části prezentace bych možná volila více bezpatkové písmo, jako je v první části. Nejsem si jistá, jestli by to bylo dobře čitelné z posledních lavic (ovšem není to už součást předváděné hodiny).
- Stejně tak podtržená slova, ale chápu, že se to bez vyzkoušení na tabuli, těžko odhaduje.
- Překlep na snímku 4 (enzymy).
- Didaktické poznámky:
- Srozumitelné, pěkně napsané, líbí se mi spojení z minulé hodiny (s enzymy), propojení s běžným životem i náměty na otázky.
- Pro mě by nemusely být poznámky přesně ve větách, ale každému vyhovuje něco jiného.
- Líbí se mi mnemotechnické pomůcky i vtípek na oživení výuky.
Dobrý nápad je cvičení na předposledním snímku - jídelníček.
- Pexeso: hezký nápad, jiný vzorec u vitaminu E.
- Test:
- Možnosti v otázce 3 v testu se liší od možností v řešení testu.
- První úkol mi přijde trochu těžší a zřejmě se některá slova budou hůře doplňovat, neboť někde lze doplnit více možností, i když v řešení je uvedena pouze jedna (např. Vitamín D je obsažen v rybím tuku nebo mléku).
Možná by neškodilo přidat tam slova, která mají žáci správně doplnit, tím by se to usnadnilo.
- Bodování: zřejmě překlep u stupnice za 16b je 2 i 3. Stupnice bych udělala trochu přísnější.
Jinak se mi test líbí a myslím, že je použitelný.
Andrea Kobrlová (18.12.2012):
- didaktické poznámky
- pěkně připravené přímo k prezentaci
- líbí se mi, že je výklad hodně propojen s běžným životem – časté příklady, kde se s vitamíny můžeme setkat a k čemu jsou prospěšné
- prezentace - jasná, přehledná
- dobrý vtip s králíkem a mrkví, myslím, že by to studenty zaujalo :D
- dobré propojení s enzymy
- pexeso - moc pěkné
- opakování na další hodinu - pěkně zpracované
- test - v hodnocení bych byla přísnější
- líbí se mi, že je v testu jak doplňování do textu, tak i výběr A,B,C
Monika Tvrdá (18.12.2012):
- Prezentace
- - Jako trošku nešťastné hodnotím animaci při objevování textu – zbytečně to ztěžuje čitelnost
- - V prvním snímku bych jako první zdroj vitamínů uvedla ovoce, ostatní zdroje až poté
- Didaktické hledisko
- - V přípravě příliš dlouhé texty – v hodině si neumím představit, jak bych se v tom rychle orientovala. Lepší by možná byly poznámky formou výpisek – hned i vidíš, co psát na tabuli, a nemusíš formulovat poznámky z patra – navíc se to špatně diktuje opakovaně.
- - Oceňuji přípravy ke každému snímku zvlášť.
- - Pexeso je pěkné, ale neumím si moc představit jeho použití ve výuce ve třídě s 30 studenty.
- Test
- - Doplnění do textu může být často nejednoznačné, bude se to špatně opravovat.
- - Známkování kolem trojky trochu přísné – polovina je 13 bodů a za 16 už je přitom trojka, mohli by to brát jako nespravedlivé.
Eliška Brabencová (18.12.2012):
- Prezentace se mi velmi líbí, je barevná, určitě žáky zaujme. Na slidu č. 4 je překlep v nadpisu (enymy místo enzymzy), jinak je prezentace bez chyb. Líbil se mi vtípek :). Možná slide č. 10 je už moc plný, jinak nemá žádné výtky.
- Didaktické poznámky jsou pečlivě a přehledně zpracované. Líbí se mi propojení s životem. Otázky pro žáky jsou pěkné a jsou dobře formulovány.
- Pexeso se mi zdá jako dobrý nápad, oceňuji!
- Test je dobře formulovaný, bude se dobře opravovat. Některé testové otázky jsou složitější, ale hodnocení tomu pak odpovídá –je mírnější, takže ok.