Žofie Borzíková - Katabolismus sacharidů

Materiály:

obr

Didaktické poznámky

Biochemický obsah

Prezentace

Krátká písemná práce

Komentáře k vytvořeným materiálům

Eliška Purkařová

  1. Didaktická příprava vyučovací hodiny
  2. Příprava je napsána velmi přehledně, strukturovaně a stručně, což hodnotím kladně. Myslím, že tam je přesně tolik informací kolik je třeba. Cením si rozdělení opěrné/nové pojmy/pomůcky atd., což činní materiál jednoduše čitelným v případě zástupu na hodině. Líbí se mi, že jednotlivé fáze jsou popsány odborně (motivační/expoziční apod.) i konkrétně (hra, výklad apod.). V případě kontroly tak víte, zda jste použil motivační prvky či jiné. V hodině se střídá mnoho prvků, které hodnotím kladně, pro udržení pozornosti žáka. Otázkou je, zda lze všechno opravdu v 45 minutách stihnout.
  3. Obsahová příprava vyučovací hodiny
  4. Obsahová příprava je velmi podrobná, opět kvituji, že je to vhodné pro zastupujícího učitele. Moc se mi líbí motivační začátek s videem cvičení i piva. Tato tématika nebude jistě pro studenty 4.B neznámá. Následující diskuze propojená s výukou (pojmy, co vzniká) je velmi vhodná pro upevnění látky. Oceňuji i zaměření na praktickou stránku problematiky – cvičení, výroba piva – spojená s procesy kvašení, které dnes a denně potkáváme kolem nás.
  5. Hra je podle mě dobře zvolená na upevnění pojmů a je skvělé, že jsou připraveny tři varianty, pro různé případy. Nicméně zrovna zmiňovaná nejvhodnější varianta mi přijde nejméně pohodlná pro studenty (myslím tím, že bude popisovat pouze jeden student). Každopádně je pravda, že časově je nejvhodnější.
  6. Libí se mi, že schéma se začne probírat, tak, že studenti mají popsat, co už znají a tak je podpořena návaznost výuky. Opět skvěle zařazená aktivita pro upevnění a pochopení pojmů, kdy studenti přiřazují pojmy ke vzorcům.
  7. Vysvětlení jak se glykolýza účastní dýchacího řetězce a citrátového cyklu mi přijde na konec hodiny moc. Nejsem si jistá, zda by danou látku dobře pochopili. Může dojít i ke zdržení u nějaké aktivity a nebude dostatek času. Buďto bych nějakou aktivitu vynechala nebo dala toto spojení do další hodiny. Vzhledem k následujícímu shrnutí, které je velmi povedené a dává hlavu a patu, bych byla pro variantu zkrátit nějakou aktivitu (soutěž) a mít více času na vysvětlení problematiky.
  8. Prezentace
  9. Prezentace je přehledná a koresponduje s materiálem Obsah výuky. Na mě je až moc stručná s minimem obrázků. Záleží ovšem jak je prezentace brána, předpokládám jako pomůcka k výuce, v tom případě je dostačující. Beru to tak, že studenti se učí z poznámek od učitele, případně mají učebnici. Slajdy mi přijdou tak nějak prázdné, písmo bych klidně dala výrazně větší.
  10. Zadání krátké písemné práce
  11. Je skvělé, že písemná práce obsahuje několik typů úloh (více možností, vysvětlení, doplnění apod.). Díky tomu shledávám test velmi hravým. Test mi přijde celkem náročný na 10 minut. Záleží, jakou váhu by známka měla, či kolik takových testů by bylo v půl roce. Celkově mám dojem, že toto je velmi precizně připravená hodina, kterou jsem si schopna z dostupných materiálů představit a moje připomínky jsou spíše subjektivního řádu, ve smyslu - každý učíme/budeme učit jinak.

Simona Dominiková

  1. Prezentace ppt: Přijde mi, že prezentaci má dostatečně přehlednou. Já mám raději když je tam více textu. Obrázky, schémata jsou pěkně vidět. Na to, že je to pro studenty nové téma se mi tam zdá až moc úloh a úkolů. Na začátku mi přijde vhodně zvolená ta videa a brainstorming – napiš co se ti vybaví. Nevím jak to má řešené se zápisem studentů jestli jim ho vytiskne nebo si mají jen těch 10 minut psát?
  2. Didaktika: Cíl hodiny myslím, že má dobře nastavený. Líbí se mi jak má popsanou didaktiku. Líbí se mi, že popisuje i mezipředmětové vztahy. Celkově se mi zpracování líbí. Časový plán vyučující hodiny – tam se mi zdá, že výklad + zápisky by měl být delší než 10 min. Na souhrn učiva mi přijde málo 2 minuty.
  3. Test: Didaktický test mi přijde celkem vhodně sestavený. Jen časová dotace 10 min mi přijde krátká.
  4. Celkově se mi příprava Žofie líbí.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz