Materiály:

Didaktika biochemie - Replikace
Pexeso
Didaktický test
Pracovní list
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (5.12.2016):
- Didaktické poznámky - překlepy (ojediněle), jinak detailně zpracováno.
- Pracovní list - jak s ním má učitel/žáci pracovat?
- Pexeso - moc netuším, jak se pexeso takovéto pexeso hraje:)
- Test
- Máte prohozené řešení u variant A a B
- 5. položka- žáci tento obrázek musí znát, jinak nejednoznačné, např. odpověď Okazakiho fragmenty, tam též může být nově nasyntetizovaná DNA, místo RNA primeru může být např. nukleotid. Řada pojmů se na střední škole nezavádí (topoisomerasa, SSBP apod.)
- položka 1) spíše se ptát na báze nebo aspoň sjednotit - jednou píšete název nukleosidu (adenosin), a poté název báze (thymin místo thymidin). Názvosloví nukleosidů bych na SŠ nezaváděla, zbytečné pojmy navíc
- test A - položka 3) jaká žák bych vůbec něvěděla, jak mám odpovědět - tj. co vše stačí k tomu, abych uvedla správnou odpověď (dostala max. počet bodů)? Resp. zda co nejstručněji, ale tím pádem vynechám spoustu informací, anebo jako slohové cvičení...
- Hodnocení testu mi přijde adekvátní
- Těším se na realizaci, myslím, že to bude zajímavá hodina.
- Nejedná se o jednoduché učivo a role učitele při výkladu je v tomto případě velmi důležitá!!!
Dana Rédrová (2.12.2016):
- Výklad je velmi obsáhlý. Zdá se mi, že na úroveň střední školy je příliš podrobný. Studenti by se mohly ztratit ve velkém počtu nových pojmů. Na druhou stranu – gymnázia nejsou všechna stejná co do kvality a zaměření.
- Určitě dobré je opakování na začátku hodiny. Osvěžení paměti potřebuje skoro každý.
- Test:
1.otázka A, B: „Co znamená zkratka DNA a jaké nukleosidy jsou v ní zastoupeny?“
„Co znamená zkratka RNA a jaké nukleosidy jsou v ní zastoupeny?“
V řešení je jsou ale uvedeny názvy nukleosidů i dusíkatých bazí (adenin-adenosin, guanin-guanosin, thymin-thymidin (5-Methyluridin), , uraci- uridin, cytosin-cytidin,…). Asi by bylo lepší ptát se na názvy bazí.
U otázek 2,3,4 jsou přehozené varianty A a B – správné odpovědi jsou křížem, což je přepsání, zaskakujícího ne odborníka by to mohlo mást.
Test je, myslím, dost náročný.
- Na pexeso se těším. Správné zvládnutí zajistí zapamatování si bezbolestně a zábavně.
Ivana Matějovicová (4.12.2016):
- Frontální výuka – není vždy motivační pro všechny.
- Motivace – na začátku hodiny ( opakování – uvedení problematiky, co už studenti znají ), učitel se přibližuje k studentům jako mentor.
- Líbí se mi vhodně zvolené pexeso, které odlehčí složitost probíraného tématu.
- Test – náročný. Oprava testu bude zdlouhavá a pracná ( hodnocení po 0,5 bodu).
Andrea Chybová (5.12.2016):
- příprava je detailně zpracovaná, na jejím základě může odučit i suplující učitel chemie, pro udržení pozornosti proložena dotazy
- úroveň odpovídá SŠ s přírodovědným zaměřením
- oceňuji pexeso pro odlehčení náročného tématu
- test - 5. otázka mně přijde na úrovni SŠ náročná, ostatní otázky odpovídají probírané látce, řešení testů A,B jsou trochu zpřeházená