Ivana Matějovicová - Vitamíny

Materiály:

obr

Didaktické poznámky

Prezentace

Didaktický test - zadání

Didaktický test - řešení

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (1.12.2016):

  1. Líbí se mi propojení každodenního života s probíraným učivem.
  2. Chválím za demonstrační pokus - budete ho předvádět? Jsem zvědavá na badatelské zpracování - z didaktických poznámek není moc patrné.
  3. Obsah látky adekvátní jedné VH na SŠ.
  4. Moc nechápu puzzle a hodnocení, dozvíme se při realizaci.
  5. Test - játra jsou významným zdrojem vitaminu A (nejednoznačné odpovědi). Bodové hodnocení přepočítat na % (rychleji se v tom člověk orientuje).

Dana Rédrová (1.12.2016):

  1. Těším se na hru – puzzle. Připadá mi, jako velmi vhodná metoda na zapamatování. („Co vidím, to si pamatuji.“)
  2. Výklad látky - obsahuje vše, co má.
  3. Test: je vidět pedagogickou zkušenost. Zvládnutí testových otázek představuje solidní znalosti o vitamínech, které mají šanci „setrvat v mozku studentů“ dlouho, snad navždy. To by podle mě měla být hlavní snaha pedagoga na středním stupni všeobecného vzdělání.
  4. Příprava je doplněna didaktickými poznámkami, které umožní učit téma i „neodborníkům“ při nenadálém suplování.
  5. Příprava je podle mě zdařilá. Testové otázky míří na jádro věci.

Eva Zborníková (3.12.2016):

  1. přehledné a výborně zpracované didaktické poznámky
  2. názorná prezentace (bude se pouštět nebo psát zápis na tabuli?)
  3. líbí se mi nápad puzzle – mládež zabaví a snad si i něco zapamatují
  4. přítomnost jasného a názorného experimentu
  5. mnemotechnickou pomůcku na vit.rozp.v tucích jistě studenti ocení :-)
  6. látka mi na 3.ročník sš přijde málo podrobná (více bych rozvedla vit.skupiny B, provitamíny,...)
  7. experiment mi přijde také vhodnější na zš než sš (že by student rok před maturitou nevěděl, že olej plave na vodě a nemísí se s ní?)
  8. výhrady k faktické stránce: zdroje a hypovitaminosy některých vitaminů jsou nepřesné (křeče jsou způsobeny hlavně elektrolytickou nerovnováhou – Mg, Na, K), nezmíněny nejdůležitější funkce některých vit. (E,C-antioxidant), pár slov k hodně diskutované B12
  9. zdůraznila bych (obvláště v tomto dietářském věku), že omezení tuků ve stravě může vést k nedostatku vit. rozp. v tucích v organismu

Andrea Chybová (5.12.2016):

  1. příprava je detailně zpracovaná, na jejím základě může odučit i suplující učitel (i nechemického zaměření)
  2. líbí se mi zařazení pokusu, puzzle – pro udržení pozornosti studentů
  3. hezky zpracovaná pojmová mapa pro zapamatování a propojení základních znalostí o vitamínech
  4. test odpovídá probírané látce

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz