Materiály:

Didaktické poznámky
Prezentace
Didaktický test - zadání
Didaktický test - řešení
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (1.12.2016):
- Líbí se mi propojení každodenního života s probíraným učivem.
- Chválím za demonstrační pokus - budete ho předvádět? Jsem zvědavá na badatelské zpracování - z didaktických poznámek není moc patrné.
- Obsah látky adekvátní jedné VH na SŠ.
- Moc nechápu puzzle a hodnocení, dozvíme se při realizaci.
- Test - játra jsou významným zdrojem vitaminu A (nejednoznačné odpovědi). Bodové hodnocení přepočítat na % (rychleji se v tom člověk orientuje).
Dana Rédrová (1.12.2016):
- Těším se na hru – puzzle. Připadá mi, jako velmi vhodná metoda na zapamatování. („Co vidím, to si pamatuji.“)
- Výklad látky - obsahuje vše, co má.
- Test: je vidět pedagogickou zkušenost. Zvládnutí testových otázek představuje solidní znalosti o vitamínech, které mají šanci „setrvat v mozku studentů“ dlouho, snad navždy. To by podle mě měla být hlavní snaha pedagoga na středním stupni všeobecného vzdělání.
- Příprava je doplněna didaktickými poznámkami, které umožní učit téma i „neodborníkům“ při nenadálém suplování.
- Příprava je podle mě zdařilá. Testové otázky míří na jádro věci.
Eva Zborníková (3.12.2016):
- přehledné a výborně zpracované didaktické poznámky
- názorná prezentace (bude se pouštět nebo psát zápis na tabuli?)
- líbí se mi nápad puzzle – mládež zabaví a snad si i něco zapamatují
- přítomnost jasného a názorného experimentu
- mnemotechnickou pomůcku na vit.rozp.v tucích jistě studenti ocení :-)
- látka mi na 3.ročník sš přijde málo podrobná (více bych rozvedla vit.skupiny B, provitamíny,...)
- experiment mi přijde také vhodnější na zš než sš (že by student rok před maturitou nevěděl, že olej plave na vodě a nemísí se s ní?)
- výhrady k faktické stránce: zdroje a hypovitaminosy některých vitaminů jsou nepřesné (křeče jsou způsobeny hlavně elektrolytickou nerovnováhou – Mg, Na, K), nezmíněny nejdůležitější funkce některých vit. (E,C-antioxidant), pár slov k hodně diskutované B12
- zdůraznila bych (obvláště v tomto dietářském věku), že omezení tuků ve stravě může vést k nedostatku vit. rozp. v tucích v organismu
Andrea Chybová (5.12.2016):
- příprava je detailně zpracovaná, na jejím základě může odučit i suplující učitel (i nechemického zaměření)
- líbí se mi zařazení pokusu, puzzle – pro udržení pozornosti studentů
- hezky zpracovaná pojmová mapa pro zapamatování a propojení základních znalostí o vitamínech
- test odpovídá probírané látce