Andrea Chybová - Lipidy

Materiály:

obr

Didaktické poznámky

Čokoládový úkol

Didaktický test

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (1.12.2016):

  1. Chválím za prolínání výkladu s demonstračními pokusy a za zařazování poznatků z každodenního života.
  2. Časové rozložení hodiny odpovídá středoškolskému vzdělávání.
  3. Úkol je zajímavý. Co z něho vyplývá?
  4. Test: na sš je poměrně lehký i jeho hodnocení. Obodování by bylo lepší přepočítat na %. položka č. 10 - tam může žák napsat téměř cokoliv. Vůbec netuším, jak jsou body rozvrženy.

Dana Rédrová (2.12.2016):

  1. Opakování sacharidů pomocí křížovky je, myslím, dobrý nápad. Dovedu si představit, že by mohl zabrat i na méně aktivní žactvo.
  2. Výklad je vyčerpávající. Nemám co dodat.
  3. Test je dobrou revizí znalostí. Formulace otázky č.3 se mně zdá zbytečně dlouhá, podrobně vyložený problém se mně zdá nepřehledný pro pochopení zadání v nervozitě psaní testu.
  4. Otázky č. 1-3 se mi oproti zbytku zdají jednodušší. Bodové hodnocení by asi mohlo být diferencovanější .
  5. Nápad s testem čokolád je zajímavý. Vychovává a rozšiřuje povědomí o rozdílnosti toho,co jíme – umět správně číst složení potravin je důležité, avšak málokdo to dělá. Jednička s hvězdičkou.
  6. Hodně se mi líbí praktická ukázka. Lépe si pamatuji, co sám znám – tuky přece zná každý..

Eva Zborníková (3.12.2016):

  1. opakování formou křížovky je skvělý nápad
  2. průběžné opakování podstatných informací během hodiny
  3. přínosná diskuse - tuk není „strašák“
  4. srovnání čoklolád bude asi bavit
  5. celkově obsahově „tak akorát“, mně by se taková hodina líbila
  6. u esenciálních MK bych zmínila omega-3 a -6 (pozn. pod čarou – s tou linolenovou je to tak, jak píše Vodrážka, jen málokdy těch omega-6 přijmeme tolik,aby bylo nazbyt na syntézu -3, protože se z nich musí syntetizovat ještě jiné látky)
  7. test mi přijde spíše jako „záchranný“ na vylepšení známky pro propadající jedince :-)

Ivana Matějovicová (4.12.2016):

  1. Motivační úvod pomocí křížovky je dobrý nápad.
  2. Příprava je detailně zpracovaná, co se týče průběhu VH na SŠ.
  3. Poznámky stručné, jasné, dostačující, chválím.
  4. Líbí se mi zpestření hodiny testem čokolád.
  5. Test - jako pětiminutovka dobře zvolený ( první otázky lehčí, nezaberou tolik času na správnou odpověď).

 

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz