
Materiály:
Didaktické poznámky
Pracovní list - zadání
Pracovní list - řešení
Samostatná práce
Test - zadání
Test - řešení
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (6.12.2015):
- Materiály bych doplnila o biochemický obsah, který mi velmi chybí. Není nikde uveden.
- Motivační fáze je zajímavě pojata, avšak mám k ní dvě připomínky. Píšete, že se již jedná o druhou hodinu, kde jsou probírány vitamíny, takže nechápu, proč mají žáci odvozovat téma hodiny (= vitamíny). Za druhé časové rozvržení 5 minut mi přijde nedostatečné v případě, že žáci ve skupinách mají pracovat na zadaných úkolech.
V expoziční fázi hodiny zmiňujete, že žáci budou seznámeni s DDD vitamínů prostřednictvím tabulky v prezentaci - tabulku jsem nikde nenašla...
- Úkoly ve skupinové práci jsou velmi zajímavé a spjaté s každodenním životem.
- Test v pořádku...jen váhám u správnosti tvrzení, že vitamíny jsou katalyzátory biochemických reakcích...
- Pracovní list též v pořádku.. nevím, kdy žáci vyplňují 1. úlohu.
Martina Mazurová (6. 12. 2015):
- hodina dobře rozvržena, časová dotace dostačující
- líbí se mi motivace, je velmi vhodné zvolena
- skupinová prace super, ale asi by bylo potřeba poskytnout studentům něco z čeho by získali informace o tom, jaké vitaminy a kolik by jich mel člověk denně přijmout (v materiálech jsem nic nenašla)
- PL velmi pěkný, jednoduchý a vystizny; pro studenty dobra motivace i opakování
- test je velmi vydareny, rozmanité ulohy, jednoduchý na opravení a postihuje nejdůležitější poznatky z tohoto tématu
Anna Bajzíková (10.12.2015):
- Aktuální téma, které by na SŠ mělo zaznít.
- Střídání činností žáků - chválím.
- Líbí se mi, jak je promyšlená motivační úloha
- Na druhou hodinu věnovanou vitamínům vhodná. Jaká je její časová dotace? Jaké materiály mají studenti k dispozici?
- Test pokrývá probrané učivo.
- Nenašla jsem prezentaci s obrázky - DDD + vzorce vitamínů?
- Jaké tabulky mají studenti k dispozici k vypracování samostatné práce?
- Chybí mi podklady pro učitele (výklad).
- Líbí se mi, že studenti sami odvodí účinnost / neúčinnost, potřebnost / nepotřebnost výživových doplňků.
Alžběta Bukáčková (10.12.2015):
- pěkně vybrané téma, aktuální
- super, že je na začátku motivace, 5 minut je ale určitě málo, jenom než se rozkoukají, tak by už měli končit (vlastní zkušenost :)
- celkově časové rozvržení by ve skutečnosti bylo možná trochu jiné, záleží na tom, jak dlouhá bude diskuze (v té by chtělo mít možná připravené nějaké konkrétní otázky a rozmyšlené, kam chceš studenty dovézt, aby to nebylo jen ,,tlachání" nad ničím)
- chtělo by lépe odkazovat do PL (máš tam třeba název, který je potom ve skutečnosti trochu jiný), jako kdyby si to měl vzít jiný učitel, tak aby mu to bylo všechno hned jasné a nemusel nad tím trávit moc času
- test je moc pěkně připraven, různé typy otázek, ptáš se na základní věci které by studenti měli vědět
- nevím, zda se v živých systémech nepoužívá spíše pojem biokatalyzátor než katalyzátor?
- pěkná příprava
David Hurný (11.12.2015):
- výborné téma, aktuální
- zapojit více do práce studenty
- domácí úkol, zmínit možná více význam a označení ("ečka")
- pár drobných výhrad k obsahové části, ale celkově pěkné
David Fatka (11.12.2015):
- Ocenil bych přidání pojmu antioxidant
- Chybí mi vstřebávání a vylučování vitaminů - aneb proč jednorázová dávka (typicky Celaskon) působí méně účinně než "zpomalené" varianty
- Téma je pořebné, mj. vzhledem k pravidelné reklamní masáži obyvatelstva - rozvoj kritického myšlení
- Pracovní list je dobře zpracovaný, dobře pochopitelný
- Asi by bylo dobře ponechat dostatek prostoru na otázky