
Materiály:
Didaktické poznámky
MC
Pracovní list - zadání
Pracovní list - řešení
Reflexe
Vzorce
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (6. 12. 2015):
- Zvolené téma v předmětu chemie nebývá zvykem učit a je zařazováno do hodin biologie, nicméně jedná se o mezipředmětové téma.
- Didaktické poznámky jsou precizně zpracované. Velmi kladně hodnotím "zklidnění" žáků na začátku VH. Pozor na zkratky MC vs. MS. Dále se mi zdá, že jednou místo FSH mělo být uvedeno LH.
Jde vidět, že jste již zkušený učitel a vycházíte z vlastních zkušeností.
Didaktické cíle by mělo být právě to, co já jako učitel chci, aby si žáci odnesli z VH.Chápu, že formální přepis cílů ve snaze o dodržení didaktické korektnosti tomu moc nepřispívá :)
- Obrázek je velmi názorný - také mi vadí anglické popisky :)
- Skupinová práce - moc hezky vytvořené, promyšlené, týká se každodenního života a téma si zasluhuje diskuzi ve školách. Nepovažovala bych za test hodnotící znalosti žáků a tudíž bych neznámkovala. Jen teoreticky - stupnice je poněkud přísná (např. ve srovnání se stupnicí M. Riegelové). Některé odpovědi by potřebovaly práci žáků s literaturou či jiným zdrojem (např. otázka 7, 9 či 10).
- Sebereflexe žáků je výborná. Nevím, jestli má smysl zmiňovat, že je anonymní, když ho žák stejně neodevzdává a nechává si ho v sešitě. Já bych tuto sebereflexi vybírala, neboť se mi zdá, že je to skvělá zpětná vazba pro učitele.
Martina Mazurová (6. 12. 2015):
- velmi pěkný obrazek, ale možná by byl lepší v češtině
- vzorce super, ale kromě čtyř jsem si nevšimla ze by byly pojmenovane (nevím zda je to úmysl nebo ne) každopádně je dobře ze je studenti uvidí a udělají si o daných látkách představu
- didaktické poznámky jsou velmi pěkně rozvržené, detailní a je v nich počítáno v podstatě se vším
- souhlasí, ze u tohoto tématu je důležitá diskuse, malý myslím, ze by součástí hodiny mel byt i krátký výklad, vzhledem k tomu, ze je téma nové (možná jsem ho jen nepostrehla v rozvržení hodiny)
- pracovní list je velmi pěkný, propracovaný a postihuje vše, co se týká tématu
- myslím, ze by mel byt PL kratší, protože vzhledem k tomu ze studenti tvoří hypotézy, tak je 15 minut dost krátká doba ( nebo poskytnout vice času)
- v sebereflexi jsou dobře zvolené otázky a mysli si, ze si díky tomu studenti z hodiny hodně odnesou.
Marta Riegelová (7.12. 2015)
- Líbí se mi zvolené téma, pro studenty zajímavé aktuální. Volila bych spíše téma na seminář než na klasickou hodinu – z důvodu časových dotací k chemii. Líbí se mi interdisciplinarita s biologií.
- Zajímavá motivace na začátku hodiny, líbí se mi hlavně způsob, jako uklidnění studentů.
- Vhodné zařazení skupinové práce - hodina nebude pouze výkladová.
- Pracovní list -
Na pracovní list by žáci měli mít dostatek času, nejedná se o jednoduchou látku opět možná spíše pro žáky semináře (možná bych volila více než 15 min).
+ bonusová úloha
- Reflexe - sama reflexi nezařazuji, ale myslím si, že je to dobrý nápad. Reflexe pro učitele, jak dál se studenty pracovat. V sebereflexi jsou dobře zvolené otázky a mysli si, ze si díky tomu studenti z hodiny hodně odnesou.
Alžběta Bukáčková (10.12.2015):
- velmi zajímavé a aktuální téma
- nenašla jsem zařazení do výuky, pro koho je hodina určena
- velmi podrobně a pěkně připravená hodina
- u takovéhleho tématu je asi třeba dost přemýšlet nad tím, jaké studenty mám ve třídě a tím způsobem k nim připravovat
- pracovní list je velmi pěkně připraven, nutí studenty přemýšlet, ne pouze aplikovat naučené fakty
- je skvělé, že používáš reflexi, jistě velmi vítané, když se studenti učí hodnotit sami sebe
- časový plán je pěkně vytvořený, na druhou stranu bych u takovéhleho tématu počítala s mnoha dotazy, tudíž by se hodina mohla klidně o 15 minut protáhnout, nebo je nechat na příště, ale to mi přijde škoda, že už se pak třeba nebudou chtít ptát
- celkově moc pěkné a dobře připravené, hned by se podle toho dalo učit
David Hurný (11.12.2015):
- velmi zajímavé a aktuální téma
- nenašel jsem zařazení do výuky, pro koho je hodina určena
- velmi podrobně připravená hodina, pracovní list vede k samostatné činnosti
- zhodnocení výuky - prakticky mám obavu provádět takovéto hodnocení častěji
- celkově - zajímavé téma, avšak poměrně moc detailu (kdyby studenti zvládali vše ostatní, co mají v chemii, tak proč ne, ale víme jak na tom jsou)
David Fatka (11.12.2015):
- role hormonů - FSH a FSH, asi překlep, ale bez předchozí znalosti nepochopitelné (co tedy ten FSH dělá a jak to má s hladinou?)
- oceňuji časové rozložení, ale obávám se jeho ohrožení - hodina vypadá poměrně hodně plně, každé zaváhání či (často potřebný) dotaz ohrožují situaci masivním přetahováním
- oceňuji zařazení otázky na spirosloučeniny, pomáhá uvědomit si, že se jedná o "vlastně rozumnou organiku" - že biochemie není na zbytku chemie nezávislá
- Pozor, studenti mají sklony číst jinak, než popořadě - otázka, na niž je odpověď součástí další otázky (zde se vyskytuje v pracovním listě, ale obecně někdy i v testech), bývá dost bezpředmětná
- Nápad zařadit reflexi k hodině tohoto typu je výborný. Bojím se ale, aby se podařilo ji stihnout (často do ní mohou přesáhnout otázky k tématu a diskuse - to není nutně špatně, ale je třeba s tím počítat).