Materiály
(snímek z prezentace)
Prezentace - Aminokyseliny
Didaktické poznámky
Test - aminokyseliny
Použitá literatura:
- Sofrová, D. a kol.: Biochemie - základní kurz, Karolinum, Praha, 2009.
- A. Mareček; J. Honza: Chemie pro čtyřletá gymnázia 3. díl, nakladatelství Olomouc, 2005.
- D. Voet; J. Voetová: Biochemie, Victoria Publishing.
Internetové zdroje:
- http://groups.molbiosci.northwestern.edu/holmgren/Glossary/Definitions/
- http://www.teplamilada.wz.cz/gymnazium.html#ch4
- http://fld.czu.cz/vyzkum/Nauka_o_lp/chemie/chemie.html
- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aminoacids_table.svg
- obrázky z internetu
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (15.12.2012):
- Prezentace - pěkná. Snímek č. 13 - dlouhá věta. Vše si objasníme u vašeho výstupu (zápis všech aminokyselin, atd.). Písmo veliké, čitelné.
- Didaktické poznámky - cíle: místo "umí napsat" je lepší psát "napíše" atd. Jinak moc hezky napsané cíle VH. 30 minut na výklad je až až. Snímek č.16: "Otázka pro žáky: Jak tedy AMK vypadá v neutrálním prostředí?" - co se myslí neutrálním prostředí? Didaktické poznámky se mi líbí, jsou rozepsané, obsahují otázky, které učitel klade svým žákům.
- Test - líbí se mi. V hodonocení máte: známka 3: 7-5b.; známka 4: 5-3 body. Když žák má 5 bodů, co dostane za známku? - jen překlep.
Pavlína Zajíčková (18.12.2012):
- Odborná část
- OK
- Obsah odpovídá SŠ
- Didaktická část
- Časové rozvržení – může být
- Prezentace – možná bych ubrala trochu textu a přidala víc barvy, když už nejsou obrázky, aby to bylo trošku veselejší
- Příprava – moc nevidím rozdíl mezi prezentací a poznámkami, ale otázky jsou moc fajn, jen formulaci některých cílů bych zvolila jinou
- Test – celkem se mi líbí, nemám žádné výhrady, jen trochu nerozumím hodnocení – za tři body je 4 nebo 5
- Celkový dojem – určitě použitelná příprava
Zuzana Studničková 18.12.2012):
- Prezentace: jednoduchá, text dobře čitelný. Některé obrázky mi přišly trochu neostré nebo zdeformované (např. snímek 3), ale uvidíme v pátek, jak se budou jevit na tabuli. Možná bych zvýraznila nebo odlišila barvou aspoň nadpisy, trošku mi to splývá s ostatním textem. Na snímek 13 bych nedávala tak dlouhý text, nebo bych ho využila k aktivitě žáků (přečíst a svými slovy popsat, co se dozvěděli), ale možná je to tak myšleno, pokud sem správně pochopila z poznámek.
- Didaktické poznámky: některé cíle bych maličko přeformulovala a doplnila bych metodu výuky. Jinak jsou poznámky přehledné a obsahují i náměty na otázky pro žáky.
- Test: pěkně zpracovaný, použitelný, u stupnice jsou zřejmě překlepy v bodech. Pokud si počet bodů domyslím, známkovala bych stejně.
Andrea Kobrlová (18.12.2012):
- didaktické poznámky
- - pěkně zpracované ke každému snímku
- - s rozvržením na 1 VH souhlasím
- - líbí se mi, že si zařadila i 21. a 22. AMK
- - hezké schéma pro zjištění genetického kódu proteinogenních AMK
- prezentace
- - přehledná,
- - na snímku 11 v nadpisu chybí jedno N
- – proteinogenní (drobná chybka)
- - líbí se mi opakování na konci hodiny
- test
- - pěkný, otázky jasně položené
- - já bych nejdříve položila otázku a poté bych napsala počet bodů, ale každému vyhovuje něco jiného
Monika Tvrdá (18.12.2012):
- Didaktické zpracování
- - Moc se mi líbí zpracování v podobě komentářů k jednotlivým snímkům doplněné o otázky učitele i očekávané odpovědi žáků
- - Výborně využitelné v praxi, nemám dalších připomínek
- Prezentace
- - Zpočátku se text objevuje v prezentaci kompletní – možná lepší postupné najíždění, které je uvedené v závěru prezentace. Studenti pak jen bezmyšlenkovitě neopisují, ale mají větší šanci vnímat učitelův výklad
- - Krásný obrázek na 12. snímku – vznik peptidové vazby
- Test
- - Obtížnější, ale neobsahuje nic, co by nebylo probráno
- - Do návrhu klasifikace se asi vloudily chybky – dvakrát je stejné bodové hodnocení uvedené u různých známek
Eliška Brabencová (18.12.2012):
- Prezentace je přehledná, líbí se mi.
- Didaktické poznámky jsou pečlivě zpracované, moc se mi líbí, jsou přehledné.
- Test se mi také líbí,použila bych jej. Hodnocení je přiměřené.