Jana Zimmermannová - Aminokyseliny

Materiály

obrazek(snímek z prezentace)

Prezentace - Aminokyseliny

Didaktické poznámky

Test - aminokyseliny

Použitá literatura:

  1. Sofrová, D. a kol.: Biochemie - základní kurz, Karolinum, Praha, 2009.
  2. A. Mareček; J. Honza: Chemie pro čtyřletá gymnázia 3. díl, nakladatelství Olomouc, 2005.
  3. D. Voet; J. Voetová: Biochemie, Victoria Publishing.
    Internetové zdroje:
  4. http://groups.molbiosci.northwestern.edu/holmgren/Glossary/Definitions/
  5. http://www.teplamilada.wz.cz/gymnazium.html#ch4
  6. http://fld.czu.cz/vyzkum/Nauka_o_lp/chemie/chemie.html
  7. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aminoacids_table.svg
  8. obrázky z internetu

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (15.12.2012):

  1. Prezentace - pěkná. Snímek č. 13 - dlouhá věta. Vše si objasníme u vašeho výstupu (zápis všech aminokyselin, atd.). Písmo veliké, čitelné.
  2. Didaktické poznámky - cíle: místo "umí napsat" je lepší psát "napíše" atd. Jinak moc hezky napsané cíle VH. 30 minut na výklad je až až. Snímek č.16: "Otázka pro žáky: Jak tedy AMK vypadá v neutrálním prostředí?" - co se myslí neutrálním prostředí? Didaktické poznámky se mi líbí, jsou rozepsané, obsahují otázky, které učitel klade svým žákům.
  3. Test - líbí se mi. V hodonocení máte: známka 3: 7-5b.; známka 4: 5-3 body. Když žák má 5 bodů, co dostane za známku? - jen překlep.

Pavlína Zajíčková (18.12.2012):

  1. Odborná část
    1. OK
    2. Obsah odpovídá SŠ
  2. Didaktická část
    1. Časové rozvržení – může být
    2. Prezentace – možná bych ubrala trochu textu a přidala víc barvy, když už nejsou obrázky, aby to bylo trošku veselejší
    3. Příprava – moc nevidím rozdíl mezi prezentací a poznámkami, ale otázky jsou moc fajn, jen formulaci některých cílů bych zvolila jinou
    4. Test – celkem se mi líbí, nemám žádné výhrady, jen trochu nerozumím hodnocení – za tři body je 4 nebo 5
    5. Celkový dojem – určitě použitelná příprava

Zuzana Studničková 18.12.2012):

  1. Prezentace: jednoduchá, text dobře čitelný. Některé obrázky mi přišly trochu neostré nebo zdeformované (např. snímek 3), ale uvidíme v pátek, jak se budou jevit na tabuli. Možná bych zvýraznila nebo odlišila barvou aspoň nadpisy, trošku mi to splývá s ostatním textem. Na snímek 13 bych nedávala tak dlouhý text, nebo bych ho využila k aktivitě žáků (přečíst a svými slovy popsat, co se dozvěděli), ale možná je to tak myšleno, pokud sem správně pochopila z poznámek.
  2. Didaktické poznámky: některé cíle bych maličko přeformulovala a doplnila bych metodu výuky. Jinak jsou poznámky přehledné a obsahují i náměty na otázky pro žáky.
  3. Test: pěkně zpracovaný, použitelný, u stupnice jsou zřejmě překlepy v bodech. Pokud si počet bodů domyslím, známkovala bych stejně.

Andrea Kobrlová (18.12.2012):

  1. didaktické poznámky
    1. - pěkně zpracované ke každému snímku
    2. - s rozvržením na 1 VH souhlasím
    3. - líbí se mi, že si zařadila i 21. a 22. AMK
    4. - hezké schéma pro zjištění genetického kódu proteinogenních AMK
  2. prezentace
    1. - přehledná,
    2. - na snímku 11 v nadpisu chybí jedno N
    3. – proteinogenní (drobná chybka)
    4. - líbí se mi opakování na konci hodiny
  3. test
    1. - pěkný, otázky jasně položené
    2. - já bych nejdříve položila otázku a poté bych napsala počet bodů, ale každému vyhovuje něco jiného

Monika Tvrdá (18.12.2012):

  1. Didaktické zpracování
    1. - Moc se mi líbí zpracování v podobě komentářů k jednotlivým snímkům doplněné o otázky učitele i očekávané odpovědi žáků
    2. - Výborně využitelné v praxi, nemám dalších připomínek
  2. Prezentace
    1. - Zpočátku se text objevuje v prezentaci kompletní – možná lepší postupné najíždění, které je uvedené v závěru prezentace. Studenti pak jen bezmyšlenkovitě neopisují, ale mají větší šanci vnímat učitelův výklad
    2. - Krásný obrázek na 12. snímku – vznik peptidové vazby
  3. Test
    1. - Obtížnější, ale neobsahuje nic, co by nebylo probráno
    2. - Do návrhu klasifikace se asi vloudily chybky – dvakrát je stejné bodové hodnocení uvedené u různých známek

Eliška Brabencová (18.12.2012):

  1. Prezentace je přehledná, líbí se mi.
  2. Didaktické poznámky jsou pečlivě zpracované, moc se mi líbí, jsou přehledné.
  3. Test se mi také líbí,použila bych jej. Hodnocení je přiměřené.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz