Materiály:

Příprava na vyučovací hodinu (pdf)
Pisemka bez řešení (doc)
Písemka s řešením
Pracovní list bez řešení
Pracovní list s řešením (bude dodán)
Obrázky - keratin + další
Komentáře k vytvořeným materiálům
Vít Burjánek (21.12.2017):
- .
Petr Čečetka (21.12.2017):
- Velmi precizně zpracovaná příprava. Je vidět že jsi si s tím dala velkou práci. Zároveň jsi zvolila velmi nápadité téma, které zaujme velké množství žáků, a hlavně většinu dívek, které ho mohou do budoucna využít.
- Jasně stanovené cíle, které se dají dobře reflektovat
- Velmi pěkně a nápaditě zpracované opakování z předešlé vyučovací hodiny. Jenom jestli to žáci stihnou za 8 minut.
- V úvodní části se mi líbí i zapojení biologie. Jenom některé pojmy mi připadají dost podrobné. Já bych třeba na gymnáziu některé z nich neznal. Velmi nápadité pokusy, které si myslím, že sklidí velký úspěch a zájem. K pokusům máš dobře zpracovaný pracovní list s návodem pro uskutečnění úloh.
- Hodina je plná zajímavých informací, které se v běžném životě hodí znát a jsou užitečné a celkový koncept hodiny se mi velmi líbí. Jenom máš tam velmi mnoho informací a budu držet palce, aby se to v běžné hodině stihlo.
- U testu se mi líbí vyváženost otázek a že výstižně shrnují dané téma.
- Celkově se těším na realizaci hodiny.
Mária Dobřemyslová (21.12.2017):
- - Velmi pečlivě zpracovaná příprava
- - Moc se mi líbí pokusy. Ukazují, že biochemie stojí i za ději, u kterých by to žáci třeba ani nečekali. Jen bych se bála, že je pokusů na jednu hodinu příliš. (pokud chceme stihnout i něco jiného) ... Např. na zkušenost s tím, co se stane, když si necháme přes noc zapletené umyté vlasy, bychom se mohli pouze zeptat..
- - Aktivity v hodině jsou pestré, jsou zde jak část, kdy žáci sami pracují, tak část, kdy se žáci dozvídají nové informace od učitele.
- - test: Je první úloha za jeden, nebo za dva body?
- - Vynásobila bych počet bodů nějakým vhodným koeficientem tak, aby bylo snazší dát za částečně správnou odpověď jen část bodů.
Jakub Režňák (21.12.2017):
- · Zajímavá, aktivitami naplněná hodina
- · Příprava velmi přehledná, barevné odlišení pomůže
- · Pokusy vypadají zajímavě, jen si nejsem jistý, zda se vše stihne. Byla by možná varianta spojit 2 skupiny a jedna by dělala vodní a druhá trvalou ondulaci a pak si to ukázali + popsali navzájem – ušetříš čtvrtinu času
- · V testu záměna aminokyselin mezi skupinami (prohozené názvy a vzorce)
- · Možná by nebylo od věci k některým otázkám v testu přidat jeden bod vzhledem k náročnosti otázky. Máš jednu otázku za 40 % bodů, ale mám pocit, že je to neodpovídající
- · Bodově 5 pod 25 % je hodně mírné
- · A-3 požaduješ ve 4. otázce dva příklady, ale v řešení nic takového nemáš
David Šarboch (21.12.2017):
- - Téma hodiny velmi aktuální a zajímavé pro studenty.
- - Hodina obsahuje skupinovou práci, pokus i určitou podobu frontální výuky – ideální .
- - Dle mého názoru je zde pokusů až moc na jednu hodinu – může nastat problém s časovým presem. V jeho případě by možná šel vypustit pokus s fibroinem…?
- - S tím souvisí i málo času na závěrečnou reflexi a evaluaci celé hodiny.
- - V Přípravě hodiny, str. 3, odstavec o keratinu – použitý termín „intermediární filamenta“ ve vztahu ke struktuře vlasů – nevím, zdali je to odborně správně. Obecně se výraz „intermediární filamenta“ používá pro typ cytoskeletu uvnitř buňky.
- - Perfektní jsou zajímavosti o kolagenu.
- - Kde se vezme tolik vlasů pro všechny skupinky..? J.
- - U testu bych osobně více vyrovnal bodování jednotlivých úkolů tak, aby jeden úkol nebyl za 1 bod a druhý za 4. Také bych zvýšil bodové ohodnocení všech úkolů, mnohdy je možné napsat např. jen poloviční či čtvrtinovou odpověď a celkové bodování úlohy hodnocené 1 bodem (celkem) je pak docela obtížné (proč dávat 0,25 bodu z 1, když 1 ze 4 vypadá lépe..).
- - Velmi precizní, do puntíku připravená a atraktivní hodina!