Materiály:

Příprava na vyučovací hodinu
Test bez reseni (doc)
Test s řešením (doc)
Komentáře k vytvořeným materiálům
Veronika Sutrová (13.12.2017):
- Příprava je velmi pěkně zpracovaná, výklad metabolických cyklů je velmi náročný. Líbí se mi, že látka není zpracována jen jako výklad cyklu, ale je zmíněna i jeho historie a přiblížení jednotlivých látek, které se v cyklu vyskytují.
- Křížovka na zopakování a osvojení a upevnění pojmů z hodiny je dobrý nápad.
- Test svou náročností odpovídá úrovni SŠ a probrané látce.
Kateřina Kráčalíková (13.12.2017):
- Příspěvek Terezy Popelkové se mi líbil nejvíce ze všech zaslaných příspěvků. Téma je dobře zvolené a obsahově odpovídá podle mého názoru úrovni gymnázia. Rozsah učiva je též dobře zvolen na přibližně jednu vyučovací hodinu. Podávané informace bych však ještě lépe utřídila a vypíchla, co je opravdu důležité a co méně, neboť takto mohou žáci nabýt dojmu, že je toho hodně a že neví, co se vlastně mají učit. Také bych kolegyni vytkla, že zde chybí chemické vzorce, kromě kyseliny octové a acetylkoenzymu A zde není žádný jiný chemický vzorec, alespoň ještě u dalších dvou důležitých meziproduktů citrátového cyklu bych uvedla chemickou strukturu. Didaktický test je podle mého názoru vyvážený.
Tereza Vlasáková (13.12.2017)
- Hezká příprava. Toto téma by si podle mě zasloužilo víc času než jednu hodinu. V tomto rozsahu bych jej vykládala v semináři, v běžné hodině rozhodně stručněji. Test má dost otázek a je přiměřeně těžký.
Kateřina Fenclová(13.12.2017)
- Líbí se mi grafická schémata a to, jak je vše propojeno s ostatními cykly – pokud by je měli probírat v budoucnu. Příprava je velice komplexní, navzájem hodiny propojuje.
Test je výborně zpracován, líbí se mi hlavně obrázek mitochondrie. Jinak bych možná zařadila více odpovědí, které nejsou typu A, B, C, D.
Tomas Martinek (14.12.2017)
- Stručné a výstižné zopakování předchozích znalostí na začátku hodiny, to je pro studenty určitě velmi užitečné. V přípravě se mi líbí jasně rozlišené opakování a aktivity studentů. Studenti jsou tázáni během celého výkladu, což je udrží ve střehu.
Krebsův cyklus je poměrně komplexní téma, ale i přes to, že je ve výkladu rozlišeno, co by si student měl pamatovat a co neni úplně nutné, asi bych nevěděl, jak se to bude zkoušet nebo testovat a radši bych se učil všechno. Povedená křížovka na zopakování a připomenutí i starších vědomostí.
Test by možná mohl být trochu kreativnější než jen vybírání faktů. (Drobnost, v testu se možná budou studenti hádat a v poslední otázce bych uznával i "kyselinu pyrohroznovou". V materiálech jsem ani jeden vzorec nenašel, i když je to samozřejmě opakování.)
(Mě osobně se pojem "spalování uhlíku" také líbí a sám ho rád používám, ale mnozí biochemici ho nemají úplně v oblibě.)