Ing. Tomáš Martinek - Monosacharidy

Materiály:

m

AldosyKetosy (vzorce)

Vizuální opora (obrázky)

Desetiminutovka

Procvičování

Sacharidy (příprava na hodinu)

Komentáře k vytvořeným materiálům

Tereza Vlasáková (14.12.2017)

  1. Tomáš Martinek dodal, sic pozdě, velmi kvalitní materiál. Pro žáky zajímající se o chemii určitě dostačující a přínosný. V přednášce klade zbytečně velký důraz na všechny druhy vzorců, to samé v procvičování. U tohoto tématu bych určitě spíš zabrousila k výživě, metabolismu, energetickým hodnotám potravin a pod. Desetiminutovka by podle mne zabrala tak půl hodiny. Je dobré, že vložil i praktickou část se stavebnicí. Ale opět si myslím, že by se to časově nestihlo. Oceňuji že přidal přehled aldos a ketos..

Veronika Sutrová (14.12.2017)

  1. Příprava je velmi hezky a podrobně rozpracovaná.
  2. Úvod hodiny – pětiminutovka – jestliže by byly všechny testy koncipovány podobně, skutečně souhlasím, že žáci by to nemuseli za 5 minut stihnout a mohli by se dožadovat více času na dodělání testu.
  3. Výklad je hezky zpracovaný – oceňuji zvýraznění důležitých pojmů. Velice se mi líbí úvod hodiny – kontrola svačiny a diskuze o sacharidech (určitě zabere víc než 5 minut)
  4. Procvičení struktury, resp. tvorby vzorců pomocí stavebnice velice dobrý nápad, ale věnovala bych mu víc než jen 5 minut. Z mé osobní zkušenosti vím, že studentům bez prostorové orientace nebude stačit 5 minut stačit na sestavení nějakého vybraného vzorce :-)
  5. Video na důkaz redukujících cukrů se mi moc líbí – možná by šlo provádět i jako laboratorní práce.
  6. Líbí se mi příprava na procvičení vzorců jako domácí úkol.
  7. Test mi přijde jako odpovídající úrovni znalostí na SŠ – za předpokladu, že na něj bude více než 5 minut.

Kateřina Kráčalíková (12.12.2017):

  1. Tomáš Martínek vytvořil velice přehlednou a zábavnou formou ucelené učivo o sacharidech. Začíná od jednoduššího ke složitějšímu a vše srozumitelně vysvětluje. Klade důraz na stereochemii; jasnou, podrobnou a postupnou formou vysvětluje žákům prostorové uspořádání v molekulách monosacharidů, pracuje se stavebnicí, což je podle mého zvláště u sacharidů velice důležité. Probrané učivo důkladně procvičuje tak, aby byly všem jasné pojmy chiralita, izomerie, enantiomery, diastereoizomery, epimery, konfigurace D- a L-, poloacetalový hydroxyl atd…Myslím, že není co vytknout až na to, že za jednu vyučovací hodinu by se vše určitě nestihlo probrat, což je ale v přípravě též zmíněno..

Kateřina Fenclová (13.12.2017)

  1. n.

Tereza Popelková (13.12.2017)

  1. n.

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz