Materiály:

AldosyKetosy (vzorce)
Vizuální opora (obrázky)
Desetiminutovka
Procvičování
Sacharidy (příprava na hodinu)
Komentáře k vytvořeným materiálům
Tereza Vlasáková (14.12.2017)
- Tomáš Martinek dodal, sic pozdě, velmi kvalitní materiál. Pro žáky zajímající se o chemii určitě dostačující a přínosný. V přednášce klade zbytečně velký důraz na všechny druhy vzorců, to samé v procvičování. U tohoto tématu bych určitě spíš zabrousila k výživě, metabolismu, energetickým hodnotám potravin a pod. Desetiminutovka by podle mne zabrala tak půl hodiny. Je dobré, že vložil i praktickou část se stavebnicí. Ale opět si myslím, že by se to časově nestihlo. Oceňuji že přidal přehled aldos a ketos..
Veronika Sutrová (14.12.2017)
- Příprava je velmi hezky a podrobně rozpracovaná.
- Úvod hodiny – pětiminutovka – jestliže by byly všechny testy koncipovány podobně, skutečně souhlasím, že žáci by to nemuseli za 5 minut stihnout a mohli by se dožadovat více času na dodělání testu.
- Výklad je hezky zpracovaný – oceňuji zvýraznění důležitých pojmů. Velice se mi líbí úvod hodiny – kontrola svačiny a diskuze o sacharidech (určitě zabere víc než 5 minut)
- Procvičení struktury, resp. tvorby vzorců pomocí stavebnice velice dobrý nápad, ale věnovala bych mu víc než jen 5 minut. Z mé osobní zkušenosti vím, že studentům bez prostorové orientace nebude stačit 5 minut stačit na sestavení nějakého vybraného vzorce :-)
- Video na důkaz redukujících cukrů se mi moc líbí – možná by šlo provádět i jako laboratorní práce.
- Líbí se mi příprava na procvičení vzorců jako domácí úkol.
- Test mi přijde jako odpovídající úrovni znalostí na SŠ – za předpokladu, že na něj bude více než 5 minut.
Kateřina Kráčalíková (12.12.2017):
- Tomáš Martínek vytvořil velice přehlednou a zábavnou formou ucelené učivo o sacharidech. Začíná od jednoduššího ke složitějšímu a vše srozumitelně vysvětluje. Klade důraz na stereochemii; jasnou, podrobnou a postupnou formou vysvětluje žákům prostorové uspořádání v molekulách monosacharidů, pracuje se stavebnicí, což je podle mého zvláště u sacharidů velice důležité. Probrané učivo důkladně procvičuje tak, aby byly všem jasné pojmy chiralita, izomerie, enantiomery, diastereoizomery, epimery, konfigurace D- a L-, poloacetalový hydroxyl atd…Myslím, že není co vytknout až na to, že za jednu vyučovací hodinu by se vše určitě nestihlo probrat, což je ale v přípravě též zmíněno..
Kateřina Fenclová (13.12.2017)
- n.
Tereza Popelková (13.12.2017)
- n.