Materiály:

Didaktické poznámky (doc)
Prezentace (pdf)
Kontrolní písemka (doc)
Pracovní list 1 (pdf)
Pracovní list 2 (pdf)
Komentáře k vytvořeným materiálům
Veronika Sutrová (13.12.2017):
- Příprava je velmi detailně zpracována.
- Biosyntéza – přijde mi to jako poměrně těžké učivo na SŠ.
- Test – obecně mi přijde jako docela náročný, zejména otázka č. 3 mi přijde opravdu složitá a dlouhá – vzhledem k tomu, že žáci často nedočítají dlouhá zadání, jestliže mají žáci odpovědět na všechno, rozdělila bych ji na více jednotlivých otázek.
- Ukázka silic je hezkým praktickým příkladem žáci určitě některé budou znát i z běžného života. Následné praktikum je dobrý nápad – jen si nejsem jistá, zda na běžném gymnáziu či SŠ budou mít vybavení na destilaci či Soxhletův extraktor.
Tereza Vlasáková (13.12.2017)
- Velmi kvalitně zpracovaná, obsahově bohatá příprava. Myslím, že není v lidských silách toto odvykládat žákům za jednu vyučovací hodinu tak, aby si mnoho zapamatovali. Látka mi přijde obtížná, v takovém rozsahu bych ji vykládala možná v semináři. Pro žáky zaměřené jiným než přírodovědným směrem bych vykládala pouze třetí část. Písemka mi přijde náročná a dlouhá. Postrádám nějakou zábavnou část.
Velmi mě pobavila věta: „-probudit spící žáky hrozbou, že…“ Možná by bylo lepší, když už tedy autorka očekává, že žáky svým výkladem uspí, zvolit jinou aktivizující metodu než hrozbu písemkou.
Fenclová: Téma hodiny je hezky zpracováno, obsah je přiměřený. Moc se mi líbí snaha vytvořit aktivitu pro žáky. Důležité ale je, aby si žáci zapamatovali správnou odpověď a ne svoji původní domněnku. Test je akorát dlouhý i náročný. Otázka v týkající se domácího úkolu mi nepřijde vhodná.
Kateřina Fenclová (13.12.2017)
- Jedná se o zajímavé propojení organické chemie a biochemie. Toto spojení by mohlo žákům chápat chemii jako komplexní celek a nikoliv jako oddělené části. Za středoškolského pohledu bych obsah zjednodušila pro snadnější porozumění. Možná by se výuková hodina spíše hodila pro gymnázia se zaměřením na přírodní vědy nebo rozšiřující semináře. Hodina by se mohla dobře prolínat i s biologií rostlin. Test – nejsem moc fanoušek otázek, napište, co víte... Nikdy nevím, co si pod tím mám představit. Otevřené otázky mi přijdou náročné, spíše VŠ úrovně. Zde oceňuji záchranné otázky typu A, B, C.
Tereza Popelková (13.12.2017)
- Do hloubky rozpracovaná příprava o isoprenoidech. Pasáž o biosyntéze je opravdu hodně podrobná.
- V didaktických poznámkách je zařazena poznámka o probuzení studentů – je zde předpoklad, že je téma nebude až tak bavit, z toho důvodu je tam zařazeno více praktických příkladů – to je dobré.
- Postrádám označení u základní jednotky, co je ocas a hlava.
- Velmi se mi líbí propojení isoprenoidů s praxí – limonen a jiné organické molekuly (cholesterol, hormony, …).
- Kontrolní test je docela rozsáhlý – možná bych z něho utvořila i 2 varianty. Některé otázky jsou totiž rozsáhlé (zadání je dlouhé a má mnoho podotázek).
- Kladně hodnotím nástin historie a pak také zařazené laboratorní cvičení.
Tomas Martinek (14.12.2017)
- Líbí se mi, že začne isoprenem a dojde až k terpenům a steroidům. Docela dobře vyvážené rozdělení mezi úvod do isoprenoidů, biosyntézu, typické zástupce a praktické ukázky olejů, pokud se to skutečně stihne za jednu vyučovací hodinu, bude to skvělé.
Metabolické děje v pracovním listu 2 mi přijdou poměrně hodně detailní.
Velké množství trefných didaktických poznámek výborně doplňuje a dovysvětluje "prezentaci".
Otázka v písemce "Napište vše, co víte o její (C5 jednotka) biosyntéze." je podle mě dost obsáhlá a dlouhá, obzvlášť v porovnání s ostatními.