Bc. Lucie Papírníková - Lipidy

Materiály:

Zkumavky http://www.mojechemie.cz/images/thumb/Fosfolipidova_membrana.png/400px-Fosfolipidova_membrana.png

Metodika + Použitá literatura (doc) - téma VH, cíle VH, časové rozvržení VH...

Příprava (doc) - probírané biochemické učivo, včetně návodů na pokusy

Opakování Lipidy (doc)

Test Lipidy (doc) - zadání

Test Lipidy (doc) - řešení

Komentáře k vytvořeným materiálům

Tereza Krchová (26.12.2014):

  1. Příprava na hodinu ("metodika") obsahuje všechny potřebné informace (tj. přibližné časové rozvržení, cíle, zdroje atd.).
  2. U opakování bych uvítala ještě řešení, abych si mohla ověřit, že mám stejný názor jako autor :).
  3. Moc se mi líbí motivační experimenty a doufám, že na ně v hodině bude čas.
  4. Odborná příprava je pěkně udělaná, klidně bych podle ní mohla učit.
  5. Možná bych studentům při hodině rozdala i nějaké vytištěné obrázky (micely, fosfolipidy), aby nebylo nutné kreslit dokonalý obrázek na na tabuli.
  6. Obtížnost testu je adekvátní probírané látce, s hodnocením souhlasím..

Milada Teplá (28.12.2014):

  1. Metodika - srozumitelné, logické. Cíle, zaměření a časové rozvržení adekvátní.
  2. Zajímavý odkaz na použitou literaturu - doporučuji se alespoň podívat na tyto stránky: http://pdf.uhk.cz/kch_old/diplomka/seznam.htm
  3. Opakování - zajímavě pojaté.
  4. Test - nápadité otázky. V testu A otázka 6 - nevěděla bych, co je postačující (zda zápis celé struktury - tj. vzorec nebo jen schéma). Stupnice - za sebe bych kromě bodového rozložení uvítala i procentuální rozdělení (platí nejen pro Vás).
  5. Příprava - Lze nějak obecně definovat lipidy - Co jsou lipidy?

Karolína Sezemská (28.12.2014):

  1. Příprava pěkná, dobře stanovené cíle, super, že bude pokus.
  2. Test se mi líbí - jsou zde úlohy různého typu, což je vždy lepší. U otázek: kyselou/bazickou hydrolýzou určitě nevznikne, bych dodala hydrolýzou čeho (třeba hydrolýzou vosku glycerol též určitě nevznikne...).
  3. Kladně hodnotím opakování.

Andrea Pfeifferová (2.1.2015):

  1. Příprava detailně zpracovaná (místa, kde se bude tázat), testy s přiměřenými požadavky, možná bych vyzkoušela i jiné formy otázek.
  2. Opakování nevím, jak by bylo koncipované, ale například možnost f) nemohou z obrázku vyčíst.
  3. Rozsah podle mě ideální.

Eliška Tvarohová (4.1.2015):

  1. Příprava na hodinu je pěkně strukturovaná, žáci by ve výkladu měli pěkný pořádek. Navíc určitě všichni ocení pokus, který upoutá jejich pozornost a zvýší zájem. Vše je hezky popsáno, takže by to zvládl provést i jiný učitel.
  2. Moc se mi líbí spojování s běžným životem.
  3. Metodika je srozumitelná a sručná, čas pěkně naplánovaný.
  4. Test se mi také líbí, jsou v něm otázky jak testové (a/b/c/d) ale i popis obrázku nebo nákres sloučeniny. Předpokládám, že by to mohlo vyhovovat i žákům. Jediné čemu v testu nerozumím je ve známkovém hodnocení - škála i půl bodů, v testu jsou podle mě otázky ohodnoceny body tak jednoznačně, že škála půl bodu není ani nutná.
  5. Opakování je adekvátně krátké a výstižně protíná celou probranou látku.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz