Mgr. Tereza Krchová - Vznik a vlastnosti peptidové vazby, peptidy

Materiály:

obr

Didaktické poznámky a literatura (pdf)

Peptidy doplněk (pdf)

Peptidy - poznámky k výkladu (pdf)

Tabulka aminokyselin (pdf)

Didaktický test (pdf)

Komentáře k vytvořeným materiálům

Karolína Sezemská (15. 12. 2014):

  1. Moc se mi líbí příprava (čitelná přehledná), obrázky pro studenty jsou vhodně zvolené.
  2. U testu se mi líbí, že zkoušíš to, co máš v přípravě, chválím dvě varianty (a promíchání shodných otázek). Otázky jsou přiměřeně náročné, testík se bude dobře opravovat, s hodnocením souhlasím.

Lucie Papírníková (16. 12. 2014):

  1. Téma hodiny je pěkně strukturované, v rozsahu sš.
  2. Chválím časové rozvržení i pěkně zvolené obrázky.
  3. Jediné, co bych ještě do přípravy přidala je popis pokusu. Je sice známý, ale i tak. Je ale vidět, že jsi si dala práci a jsem ráda, že jsi zahrnula seznam potřebných chemikálií.
  4. Test je příjemný, krátký, odpovídající šíři tématu, příjemný na opravování :)
  5. Krásná příprava!

Eliška Tvarohová (16. 12. 2014):

  1. Moc se mi líbí zpracování celé přípravy, která obsahuje veškeré didaktické náležitosti (did. pomůcky, cíle…), je vypracována přehledně a podle manuálu pro učitele by se podle toho dala určite vést hodina.
  2. Zároveň se mi moc líbí test, který obsahuje různé typy otázek. Takový druh testu mi připadá lepší i pro studenty, protože každému studentovi sedí jiný druh otázek, takže by se v něm mohl každý alespoň někde chytit.
  3. Zároveň mi připadá, že Terko vystihla naprosto shodnou náročnost obou testů a prohození některých otázek je taky dobře rafinovaný záměr.
  4. Pěkné jsou i obrazové přílohy. Napadlo mě, že by mohlo být pro studetny i zajímavé, kdyby se jim peptidové vazba či cis/trans orientace ukázala v chemsketchi, kde se s molekulou dá pěkně otáčet a je to zase trošku změna oproti papíru.
  5. V přípravě mi jen chybí návod na ten pokus, ač ho všichni známe a někde máme, já bych ho uvítala i v té přípravě.
  6. Příprava se mi celkově líbí a rozhodně by se podle ní dalo krásně učit.

Andrea Pfeifferová (17. 12. 2014):

  1. Pečlivě rozpracované didaktické poznámky.
  2. Průběh hodiny dobře sestavený.
  3. Poctivě zapsány všechny literární zdroje.
  4. Obsah učiva v ideálním rozsahu.
  5. Test vhodně zpracován, obě varianty jsou na stejné úrovni. Souhlasím s Terkou, že je zbytečné, aby si pamatovali jak vypadají jednotlivé AMK.
  6. Celkově nemám přípravě co vytknout a těším se na její reálnou podobu.

Milada Teplá (15. 12. 2014):

  1. Velmi zdařilá příprava na vyučovací hodinu.
  2. Test je jednoznačný, jen bych možná nedávala do obou variant stejné aminokyseliny (při tvorbě dipeptidu), především pokud budou mít k dispozici vzorce všech aminokyselin. Klasifikační stupnice mi přijde mírná.
  3. Obsah je na úrovni středoškolské chemie.
  4. Poznámky psané rukou jsou čitelné, srozumitelné a logicky uspořádané.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz