Materiály:
Prezentace - Enzymy PDF
Prezentace - Enzymy PPT

Test Enzymy
Test Enzymy - opravená verze
Skládačka enzymy
Plakát enzymy
Didaktické poznámky k materiálům
Didaktické poznámky k materiálům - opravená verze
Použitá literatura a webové zdroje:
- Koštíř J.: Biochemie známá i neznámá
- Benešová M.: Odmaturuj z chemie
- http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/611-tepelne-motory
- http://cs.wikipedia.org/wiki/Enzym
Zdroje obrázků:
- http://images.nigms.nih.gov/index.cfm?event=dosearch&searchTerm=&typeID=&sizeID=&page=6
- http://academic.pgcc.edu/~kroberts/Lecture/Chapter%205/enzymes.html
Komentáře:
Milada Teplá (08.01.2012):
- Ve vašich materiálech mi chybí cíle vyučovacích hodin, se kterými by se měli seznámit i studenti.
- U testu mi chybí návrh na obodování + stupnice.
Komentář k prezentaci:
- Prezentace je graficky přehledná, minimum textu je pro výklad doporovázený učitelem zajisté lepší. Nicméně, v didaktických poznámkách bych čekala podklad (třeba i nějaký zjednodušený studijní text) pro učitele k této prezentaci. Učitel bude muset vše dohledat v odborné literatuře či v učebnicích.
- Náročnost vybraného učiva je v rámci středoškolského učiva.
- Motivační otázky v úvodu jsou skvělé.
- Enzymy nejsou vždy bílkoviny!!! (např. ribozym).
- U vysvětlování pojmů holoenzym, apoenzym, kofaktor atd. by bylo vhodné zařadit nějaký schematický obrázek.
- Chválím otáčivý model enzymu.
- Inhibice - zařadila bych akompetitivní.
- Druhé video v prezentaci je perfektní, názorné.
Komentář k ostatním materiálům:
- Nepochopila jsem aktivitu - plakát "Úkolem žáků bude přepsat si v daném čase informace do sešitu, ovšem z dvojice může být v pohybu v jeden okamžik pouze jeden, je tedy na nich, jak si rozdělí role" - tomu nerozumim.
- Ostatní aktivity jsou nápadité, myslím, že by se žákům mohly líbit.
- Jak hodnotit jednotlivé aktivity?
- Škoda, že jste nezařadil motivační pokus (např. katalasa v bramborách či jiné pokusy s enzymy). Jsou to většinou velmi rychlé pokusy.
Komentáře ostatních studentů:
Student (15.01.2012):
- Pěkné, aktivizující od začátku do konce.
- Dobrý je nápad, že se žákovské nápady ocitnou v testu – inu pan učitel se vyzná:).