Miroslav Pražienka - Enzymy

Materiály:

Prezentace - Enzymy PDF

Prezentace - Enzymy PPT

 

prezentace

Test Enzymy

Test Enzymy - opravená verze

Skládačka enzymy

Plakát enzymy

Didaktické poznámky k materiálům

Didaktické poznámky k materiálům - opravená verze

Použitá literatura a webové zdroje:

  1. Koštíř J.: Biochemie známá i neznámá
  2. Benešová M.: Odmaturuj z chemie
  3. http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/611-tepelne-motory
  4. http://cs.wikipedia.org/wiki/Enzym

Zdroje obrázků:

  1. http://images.nigms.nih.gov/index.cfm?event=dosearch&searchTerm=&typeID=&sizeID=&page=6
  2. http://academic.pgcc.edu/~kroberts/Lecture/Chapter%205/enzymes.html

Komentáře:

Milada Teplá (08.01.2012):

  1. Ve vašich materiálech mi chybí cíle vyučovacích hodin, se kterými by se měli seznámit i studenti.
  2. U testu mi chybí návrh na obodování + stupnice.

Komentář k prezentaci:

  1. Prezentace je graficky přehledná, minimum textu je pro výklad doporovázený učitelem zajisté lepší. Nicméně, v didaktických poznámkách bych čekala podklad (třeba i nějaký zjednodušený studijní text) pro učitele k této prezentaci. Učitel bude muset vše dohledat v odborné literatuře či v učebnicích.
  2. Náročnost vybraného učiva je v rámci středoškolského učiva.
  3. Motivační otázky v úvodu jsou skvělé.
  4. Enzymy nejsou vždy bílkoviny!!! (např. ribozym).
  5. U vysvětlování pojmů holoenzym, apoenzym, kofaktor atd. by bylo vhodné zařadit nějaký schematický obrázek.
  6. Chválím otáčivý model enzymu.
  7. Inhibice - zařadila bych akompetitivní.
  8. Druhé video v prezentaci je perfektní, názorné.

Komentář k ostatním materiálům:

  1. Nepochopila jsem aktivitu - plakát "Úkolem žáků bude přepsat si v daném čase informace do sešitu, ovšem z dvojice může být v pohybu v jeden okamžik pouze jeden, je tedy na nich, jak si rozdělí role" - tomu nerozumim.
  2. Ostatní aktivity jsou nápadité, myslím, že by se žákům mohly líbit.
  3. Jak hodnotit jednotlivé aktivity?
  4. Škoda, že jste nezařadil motivační pokus (např. katalasa v bramborách či jiné pokusy s enzymy). Jsou to většinou velmi rychlé pokusy.

Komentáře ostatních studentů:

Student (15.01.2012):

  1. Pěkné, aktivizující od začátku do konce.
  2. Dobrý je nápad, že se žákovské nápady ocitnou v testu – inu pan učitel se vyzná:).

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz