Veronika Volklová - Lipidy

Materiály:

j

Prezentace Lipidy

Manuál pro učitele

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá 24.11.2018

  1. Prezentace je veškerý biochemicky obsah? Poněkud strohé...
  2. V poznámkách pro učitele - chybí mi tam jakési know-how...jak to mám konkrétně oducit? Netuším jake pomůcky si sebou zamyslite přinést (asi nějaké potraviny)? Chtelo by to i u experimentů zapsat do přípravy předpokládané pomůcky (co mám jako učitel nachystat?...)..
  3. Test - jaký je jeho cíl (netuším zda to hodláte rozdat žákům a pak znamkovat???)
  4. Za mne je to velmi stručné.

Lubomíra Rathouská 27.11.2018

  1. Předem bych se ráda omluvila za stručnost mých komentářů, nechtěla jsem si práci ulehčit, nebo dokonce se jí vyhnout, ale prezentace zahrnuje cca 30 slov a to je zhruba tolik, jako tato má úvodní věta. J Nicméně musím pochválit vhodně zvolené obrázky.
  2. Otázky ke zpětné vazbě, dle mého názoru, nesplňují kritéria zkouškového testu. První otázku bych vyškrtla úplně. No a pak už zbývají jen dvě.
  3. Za to ale velmi oceňuji přehlednou tabulku přípravy. Její klady vidím ve správném časovém rozvržení, zařazení BOV a v předem připravené interakci se studenty. Ať už v podobě úvodní motivační detektivní části nebo vhodně zvolenými otázkami, které se nesou celou vyučovací hodinu. Komunikaci pomocí gest, kde okometricky získám zpětnou vazbu, dávám palec nahoru.

Miroslava Hartmanová 27.11.2018

  1. Cíle hodiny jsou srozumitelně i když stručně definovány, takže i začínající pedagog pochopí, co má být za jakým účelem vyloženo. Ptám se však – jak bude dosaženo naplnění psychomotorického cíle - bezpečné zacházení s chemikáliemi? To mi není z dostupných podkladů jasné (pravděpodobně si budou studenti míchat benzín a vodu sami, nebo ..?)
  2. Příprava ve formě tabulky mě zaujala – myslím, že může být začínajícímu pedagogovi velmi nápomocnou zejména v případě, že se odchýlí od tématu, ztratí ve výkladu apod. Zkušený pedagog - rutinér – si může jen zběžně „projet“ probíranou látku a je v obraze. Nicméně přiznávám se, že já osobně vnímám konkrétně takto sestavenou přípravovou tabulku jako velmi obecnou kostru výkladu – pomohla by mi rozparcelovat hodinu a připomenout si otázky a důležitá témata, která bych chtěla se studenty probrat, ale nevím, zda by pro mě osobně byla dostatečnou oporou a jistotou (kterou dle mého názoru příprava má být). Ale vycházím z toho, že Veronika už má pedagogické zkušenosti, a je proto velmi pravděpodobné, že tato zdánlivě strohá příprava může být pro ni osobně v praxi dostačující (viz odstavec výše – zkušený pedagog – rutinér).
  3. Postrádám didaktický test či nějaké hlubší procvičení probírané látky (ty otázky ke zpětné vazbě asi nebyly myšleny jako souhrnné opakování), ale je možné, že to bude ještě doplněno (určitě by to bylo přínosné). Takto nelze posoudit, jak hluboké znalosti probírané látky jsou vlastně požadovány.
  4. Prezentace je také stručná, ale proč ne, nemusí a asi ani nemá být nutně jediným podkladem pro výklad.
  5. Víc nemám moc co okomentovat, je to celé dost stručné, očekávám, že Veronika bude mít k dispozici další materiály a zdroje při samotné „hodině“.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz