Peter Urbanovský - Proteosyntéza

Materiály:

Didaktické poznámky

Hra

Prezentace

Test

Test - řešení

dkaz na youtube video je https://www.youtube.com/watch?v=gG7uCskUOrA

Komentáře k vytvořeným materiálům

Simona Dominiková 27.11.2018

  1. Prezentace ppt: Přijde mi prezentace dost dlouhá, myslím, že to na 45 min není. Snažila bych se do prezentace zakomponovat i hru co má dále připravenou. Obrázků a schémat tam má dostatečné množství, to se mi líbí, některé obrázky možná menší a tak není dobře patrné co na nich je vidět – to mi přijde jako škoda. Přijde mi, že má v prezentaci některé informace, které jsou na středoškoláky moc náročné. Antibiotika bych tam už nedávala.
  2. Cíl hodiny Cíl hodiny se myslím dá splnit s touto prezentací. Jeho časový harmonogram mi přijde dost napjatý – učitel musí donekonečna řešit chování a usměrňování žáků dále také zapomenuté pomůcky. Tím pádem ztrácí čas na výklad. Myslím, že by to takto nestihl. Navíc výklad nového učiva 24 min nevím jestli by udrželi pozornost takovou dobu, ale zase chápu, že se tohle moc zkrátit nedá. 5minut na hru mi přijde málo, než vůbec pochopí co dělat a tak uběhne to hned. Video má moc pěkné.
  3. Test: Test se mi líbí, je super, že tam má doplňující otázku – to mají aspoň z mé zkušenosti žáci rádi. Myslím, že je vhodně sestaven k výkladu. Akorát moc nechápu bodové hodnocení v závorce jak to má rozdělené?
  4. Hra: Hra vypadá velice dobře, ale myslím, že nechápaví žáci nebo vzdorovití ji budou dostatečně bojkotovat. Myslím, že pokud žáci ještě úplně nevstřebali novou látku tak nebudou vědět co dělat. Možná bych tuto hru volila v dalších hodinách.
  5. Celkově se mi líbí Peterova příprava.

Barbora Pospíšilová

  1. První věcí, kterou bych chtěla ocenit, je, že v prezentaci nejsou celé věty a příliš mnoho textu. Nacházejí se zde základní informace, které předpokládám, že budou doplněny o výklad učitele. Důležité informace jsou barevně vyznačeny, aby se žák dobře v textu orientoval. Velikost písma textu v prezentaci je vhodně zvolená. Některé obrázky usnadní studentům pochopit danou látku – je jich zde i dost – ovšem řada z nich bude špatně čitelná hlavně pro žáky sedící v zadních lavicích. Některé z nich mi také připadají pro žáka střední školy nadbytečné, možná až obtížné. Co se bude většině studentů líbit, je zařazení videa do prezentace J.
  2. Dále si myslím, že to není příprava na jednu vyučovací hodinu s tím, že se má stihnout opakování na začátku hodiny, výklad a k tomu hra. Navíc se musí počítat i s tím, že budou mít žáci otázky a budou potřebovat danou problematiku více vysvětlit nebo může dojít i k problémům s kázní. Co se týče cílů dané vyučovací hodiny, jsou hezky a jasně zformulovány. Antibiotika v souvislosti s proteosyntézou bych zařadila spíše do semináře z chemie, tedy pro žáky, kteří z ní budou pravděpodobně maturovat či pokračovat v jejím studiu na vysoké škole.
  3. Hra mi připadá jako dobré zpestření vyučovací hodiny, aby se nejednalo po celou dobu pouze o výklad. Studenti si díky příslušné aktivitě učivo procvičí a ujasní si ho. Časová dotace mi však, jak už jsem se zde zmiňovala, připadá nedostatečná.
  4. Test obsáhnul téměř veškerou látku proteosyntézy. Je vhodně obodován a známkování je dle mého názoru také adekvátní.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz