Materiály:

Příprava na vyučovací hodinu (doc)
Pisemka A/B i s řešením (doc)
Komentáře k vytvořeným materiálům
Vít Burjánek (.12.2017):
- .
Petr Čečetka (21.12.2017):
- Líbí se mi celkové rozvržení hodiny i zvolená motivace. Máš dobře zvolenou práci ve skupině a tím, že ačkoliv má skupina stejný text tam si mohou žáci všimnout něčeho jiného. Celkově se těším na realizaci hodiny.
- Jasně stanovené cíle, které se dají dobře reflektovat a jsou i reflektovány v závěru hodiny.
- Dobře a vtipně zvolená motivace.
- Pěkně rozvržená realizační fáze hodiny, která má dynamiku. Jenom by bylo dobré vědět, jak učitel bude zajištovat, že budou žáci ve skupině pracovat rovnoměrně a nikdo se nepoveze.
- Texty pro žáky jsou dlouhé akorát pěkně se v nich orientuje a jdou přímo k věci.
- U testu se mi líbí, že rozdělen na skupinu A a skupinu B a obě dvě skupiny jsou vyvážené, což je občas u testů problém.
Mária Dobřemyslová (21.12.2017):
- - Jasně stanovené cíle, které podle mne hodina opravdu může naplnit
- - Téma, které žáky zaujme
- - Líbí se mi, že texty nejsou zbytečně dlouhé a přitom obsahují dostatek informací.
- - Dobře věcně i graficky zpracovaný test.
- - Na získání čtyřky stačí podle mého názoru až příliš malý počet bodů.
Kateřina Přibylová (14.12.2017):
- Velmi aktuální téma, které má přesah do každodenního života jedince a které cílí nejen na vědomostní složku učení, ale i na postoje a chování žáka.
- Motivační fáze si myslím, že žáky opravdu motivuje: „Víno jako lék? No senzace!“.
- Velmi jasně a strukturovaně popsaný průběh hodiny. Jelikož se o tomto tématu dá mluvit z mnoha úhlů pohledů, kladně hodnotím, že si David našel či poupravil texty, které jsou pro splnění cílů velmi vhodné a umožňují držet rovinu následující diskuze tam, kde ji učitel chce mít.
- Chválím texty, které si nejspíš David sám připravil za využití odborných zdrojů. Přestože se jedná o poměrně složitou látku, dokázal jí David přetvořit do stravitelnější a dobře pochopitelné podoby.
- V realizační a osvojovací fázi David uvádí, že skupinky budou prezentovat své závěry textů a poté bude ihned následovat opakování a závěr, kde si žáci vyvodí odpověď na otázku: „Jak konkrétně ovlivňuje červené víno cholesterol?“. Trošku mi tam chybí nějaký mezikrok, který by určitým způsobem ověřil, že žáci chápou podstatu celého problému, a tím nemyslím ty tři otázky, které David v závěru uvádí. (Tyto tři otázky jsou vhodně umístěny na závěr jako kontrola pro učitele, zda žáci látce porozuměli.) Podle mě by bylo vhodné zařadit po prezentacích jednotlivých skupinek otázky více se dotýkající životů žáků, více praktické, aplikační, které se za pomoci jednotlivých textů dají zodpovědět, a vrcholem všeho by pak bylo rozřešení toho, proč je víno takovým lékem. Možná to David takto plánoval s tím, že otázky vymyslí na místě, až uvidí odpovědi žáků. Podle mě ale jsou odpovědi žáků v tomto případě celkem lehko předvídatelné, a tak by mohly být otázky vymyšleny dopředu. Pokud tam tedy ten mezikrok bude, bude to dokonalé, pokud ne, i tak je to moc pěkně naplánovaná hodina, která má spád a logickou výstavbu. A i když to teda rozsahem mého komentáře vypadá jako strašný nedostatek, je to opravdu pidi věc a jen jsem se dlouhými větami snažila, aby byla pochopena :)
- V testu se mi líbí práce s obrázkem, která test trošku odlehčuje. I ostatní části testu jsou podle mě snadno pochopitelné pro žáka, tak hodnotitelné pro učitele.
- Moc se na tuto hodinu těším. Už teď vím, že bych si jí ráda někdy „přebrala“ a vyzkoušela i ve své hodině, jelikož je hodina materiálně i časově nenáročná a žáci si během pouhé hodiny odbourají jednu z častých miskoncepcí o „hodném“ a „zlém“ cholesterolu, kterou by si jinak možná nesli až do konce svého života.
Jakub Režňák (21.12.2017):
- · Hodina vypadá zajímavě, jsem zvědavý, jak dopadne realizace
- · Časově vypadá zvládnutelně, pokud se nezasekne na nějaké diskusi
- · Test mě na orvní pohled zaujal
- · Úloha 2 mi připadne nevyvážená mezi skupinami, ostatní úlohy jsou podobně obtížné, ale 2 je v B dle mého názoru těžší
- · 5 až pod 25 % je hodně mírné