Mgr. Kateřina Fenclová - Enzymy kolem nás

Materiály:

f

Příprava na vyučovací hodinu (pdf)

Komentáře k vytvořeným materiálům

Veronika Sutrová (13.12.2017):

  1. Příprava je velmi pěkně zpracovaná, oceňuji zaměření na praktické využití enzymů v běžném životě.
  2. Pokus je velmi dobře zvolený, je rychlý a zároveň žáci dobře uvidí jeho funkci.
  3. Hra – skvělý nápad, žáci musí sami vybádat a vydedukovat, co jaký enzym činí. Lépe by si tak mohli zapamatovat jednotlivé pojmy a zároveň procvičují spolupráci v týmu.
  4. Test – nevím, zda je nutné, aby žáci znali všechny jménem všechny enzymy z hodiny. Za předpokladu, že žáci vědí, že se musí naučit všechny enzymy je test optimální pro úroveň SŠ.

Kateřina Kráčalíková (13.12.2017):

  1. V příspěvku Kateřiny Fenclové je asi nejvíce vidět snaha propojit probírané učivo s běžným životem, což bylo záměrem. Velmi se mi líbí příklad enzymu katalázy a předváděný experiment. Dále už je však zmíněn jen jeden další enzym invertáza a jeho propojenost s běžným životem. Uvedla bych i další. Hru s kartičkami, při níž mají studenti hádat, co daný enzym dělá, bych nezařazovala, tato hra mi připadá s odpuštěním „přitažená za vlasy“.

Tereza Vlasáková (13.12.2017)

  1. Téma hodiny je hezky zpracováno, obsah je přiměřený. Moc se mi líbí snaha vytvořit aktivitu pro žáky. Důležité ale je, aby si žáci zapamatovali správnou odpověď a ne svoji původní domněnku. Test je akorát dlouhý i náročný. Otázka v týkající se domácího úkolu mi nepřijde vhodná.

Tereza Popelková (13.12.2017)

  1. Příprava se mně moc líbí, protože názorně propojuje teorii s praxí. Je v ní obsaženo spoustu zajímavostí.
  2. Hra s enzymy je dobrý nápad – prověří jejich zkušenosti ze života a i jejich kreativitu.
  3. Test reflektuje to, co bylo probráno na hodině + to, co měli zjistit za domácí úkol (předpokládám, že zadaný domácí úkol se hromadně probere na hodině).

Tomas Martinek (14.12.2017)

  1. Skvělý je důraz na propojení chemie s reálným světem, na to se né vždy najde při výuce dostatek času. Líbí se mi celkový výběr enzymů - jsou to takové, které mají skutečné použití v každodenním životě a to v mnoha různých odvětvích. Tím se skutečně názorně demostruje jejich význam. Nevím, jestli se na toto téma během výuky najde celá jedna hodina, pokud ale ano, cíle výuky plně naplňuje. Výborné je zařazení názorného pokusu. Kromě kousku brambory, mrkve a jater, které všechny mají dát pozitivní výsledek, bych pro kontrolu rád viděl i provedení čtvrtého pokusu s něčím, co katalázu neobsahuje. Pěkné je zapojení domácího úkolu do následující písemky :-)

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz