Materiály:

Didaktické poznámky
Vzorce
Didaktický test
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (28.11.2016):
- Obrázky - vzorec ribosy a 2-deoxyribosy stačí napsat na tabuli, je zbytečné ho v prezentaci uvádět. Navíc je tento obrázek v angličtině a je rozmazaný.
- Začátek hodiny „co není jasné z minulé hodiny?“ ... na to nikdo moc reagovat nebude:)
- tu a tam překlepy
- Nejprve bych na tabuli napsala vzorec (ne schéma) nukleotidu - bez promítání! (to musí být učitel schopný napsat), bázi mohu napsat jako A, T apod. Na celém vzorci je pak vidět mnohem více (esterové vazby a pod.), potom až používat schéma, at vědi, co to je...
- chválím za zajímavosti
Eva Zborníková (3.12.2016):
- pěkně zpracované, obsahově velmi bohaté
- „stočený žebřík“ jako struktura DNA je výborný nápad, i když je sekundární struktura DNA dneska už běžně známá (asi díky populárním kriminálkám)
- didaktické poznámky podrobně propracované
- na jednu VH příliš – s opakováním a diskusí se podle mě nedá stihnou
- faktická nepřesnost: buňka obsahuje více typů RNA, zmiňované 3 jsou nejdůležitější (ne jediné) při účasti na procesu kopírování a přepisu DNA; dikatický test – otázka 1 – 2% RNA v buňce jsou kódující (např. mRNA)+ RNA RNA-virů; didaktický test – otázka 4 – sekundární struktura RNA je stočení vlákna do prostoru – např. jetelový list pro t-RNA.
- obr. 4 – srovnala bych puriny pod puriny a pyrimidiny pod pyrimidiny (+otočit, aby byla podobnost jasná)
- poznámka pod čarou: definice, že gen je úsek kódující 1 bílkovinu, je již překonán (také jsem se to před vlastní přípravou domnívala :-)
Ivana Matějovicová (4.12.2016):
- Příprava na VH je příkladná a moc zdařilá. Odpovídá učivu VH na SŠ.
- Motivace – aktivace studentů formou diskuze je vhodně zařazena ( hned na začátek VH).
- Líbí se mi na závěr – zhodnocení diskuze o poznatcích NK v praxi.
- Test – stručný, jasný, přehledný, zjišťující poznatky o tématu NK.
Andrea Chybová (xx.xx.xxxx):
- příprava je detailně zpracovaná, na jejím základě může odučit i suplující učitel chemie
- velmi kladně hodnotím závěrečné shrnutí a diskuse během vyučovací hodiny
- pro zpestření hodiny, když by byl čas (i když téma je velmi rozsáhlé) oceňuji doplňující informace týkající se využití znalostí NK v praxi
- test odpovídá probírané látce