
Materiály:
Didaktické poznámky
Obrázky
Pracovní list
Test - zadání
Test - řešení
Přírodní barviva - výklad - část 1, část 2, část 3, část 4, část 5
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (6.12.2015):
-
Biochemický obsah: Dle mého názoru na střední školu do klasické výuky chemie dosti podrobné. Moc učiva. Chtělo by to proložit motivačním pokusem (např. změna barvy u anthokyanů...). Ale chválím, že jste sepsala biochemické podklady.
- Didaktické poznámky jsou velmi stručné.
- Pracovní list zajímavý...nevěděla jsem celou řadu odpovědí.
- Test - dle mého názoru náročný. Stupnice adekvátní střední škole. Netuším, zda nemůžeme i jiná barviva dělit podle základního skeletu?
Marta Riegelová (7.12.2015):
- Test- více typů úloh – žáci uvítají, u uzavřených odpovědí bych uvedla počet správných odpovědí
Téma povedené, pro žáky zajímavé. Volila bych osobně spíše možná do chemického semináře.
- Didaktické poznámky: hodina dobře rozfázovaná – úvod s opakováním v podobě křížovky.
- Pracovní list bych při výuce určitě zařadila a neměnila žádné úlohy. Líbí se mi, že se pracovní list netýká pouze chemie, ale otázky se dotýkají i jiných předmětů - zeměpis – písmo, kde byly objeveny malby apod.
Anna Bajzíková (10.12.2015):
- Zajímavé téma, je vidět, že mu Martina rozumí.
- Rozmanité úlohy v pracovním listu i v testu - chválím. (Jen nevidím, kde má vyjít výsledek křížovky, ale možná jen chyba zobrazení.)
- Pracovní list mi přijde náročný, ale pokud předchozí hodinu mají studenti věnovanou úvodu do barviv, tak asi odpovídající. (Škoda, že k němu nemáme k dispozici autorské řešení.)
- Na 45 minut hodně nové látky. Na seminář bez problému.
- Škoda, že není zařazen pokus.
- Pečlivě připravený výklad - skvělé!
Alžběta Bukáčková (10.12.2015):
- zajímavé téma
- pěkně připravená hodina, pro studenty semináře pěkné na rozšířenní učiva
- jen pár detailů k pracovnímu listu - u první otázky máš asi omylem tykání (napiš) a slovo chlorofyl se píše s tvrdým y (ale to jsou jen detaily)
- jinak nevidím řešení pracovního listu, což by určitě chtělo dodat (není úplně jednoduchý)
- u některých otázek v pracovním listu si nejsem jistá, zda budou studenti vědět, respektive odkud by to měli znát? Z klasické hodiny chemie?
- test je pěkně připravený, různé typy otázek, ale také poměrně náročný; na druhou stranu, jestli to s nimi takhle probereš, tak too asi není problém
- obrázky jsou pěkně a zajímavé vybrané, hodinu o barvivech je jistě třeba jimi doplnit
David Hurný (11.12.2015):
- chybí motivační prvek, pokus se na toto téma přímo nabízí - na úkor jiných,dle mě zbytečných informací
- obecně,když uvádět vzorce, tak se zmínit o podstatě vzniku barvy a proč jsou látky barevné, konjugace atd...jinak si ze vzorců nic neodnesou
- u indiga možná rozepsat více postup barvení (aplikace poznatků z ostatních odvětví chemie)
- jinak téma určitě dobře zvolené
David Fatka (11.12.2015):
- Prezentace s obrázky - popsat chinonová barviva, ne je jen vyjmenovat (rozdíl oproti ostatním skupinám) - pak není poznat, kde se v testu vzala
- Pozor na i/y
- Ocenil bych základní informaci o energeticko-světelném původu barev (energetické hladiny, pohlcování)
4
- Pracovní list se mi líbí jako motivační prvek
- Anthokyany umožňují pokusy, které studenty baví - barevná změna je rychlá a výrazná