
Materiály:
Příprava na VH (doc)
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (13.12.2015):
- Zajímavé téma.
- Didaktika - pozor na uvádění cílů, snažit se použít "aktivní slovesa". Konkrétně místo spojení "je schopen si propojit" použít "propojí" apod.
- 25 minut pro výklad je přiměřený čas.
- Do motivační části bych zařadila konzultaci třídy nad přinesenými kosmetickými přípravky či se třeba zamyslet, jaké přípravky žáci denně používají a jaké mají složení.
- Jak konkrétně realizovat motivační část? Jaké klást dotazy?
- Výklad - chválím za sepsání biochemického obsahu.
- Výklad začíná rovnou kapitolou detergenty. Chtělo by to celou problematiku více uvést.
- SLES není SDS. SLES je laurylether sulfát. Vzorec v přípravě odpovídá SDS. Co je konkétně SCS? Co je to za chemickou látku? Více propojit s organickou chemií, zapojit názvosloví (žáci budou mít problémy).
- Terminologie: Glycerin je jako pojem zastaralý a neměl by se používat. Pozor na přebírání anglické terminologie - přípona "ate" se v české chemické terminologii nepoužívá, používá se "át". Pozor chlorid hlinitý je aluminium chloride, minerální olej je mineral oil...Chlór se píše s o, tj. chlor.
- Chybí mi vysvětlení, jak vlastně mýdla působí...
- Parabeny - zdá se mi, že v některých částí popisujete problematiku příliš dopodrobna, ale chybí tomu vysvětlení pro žáky středních škol - co znamenají pojmy "endogenni", "estrogenní", "disruptor".
- Z přípravy mi není jasné, co je pro žáky podstatné...netuším, co by si měli zapsat do sešitů...
- Motivace?
Adéla Baptistová (17.12.2015):
- Téma mi přijde velmi výstižné i skvěle konstruované, zde mě jen napadá, že jsem se ztratila v tom ,co bude jen tak na okraj řečeno a co budou mít studenti v sešitu...tedy co je to podstatné.
- Pojmy také užitečné, dobrý přesah. Zda mě napadlo, že by u takto zábavného tématu šlo pracovat ve skupinách? či z nějakým portálem, webem nebo videi (co by žáci sami i našli?)
Hana Kadlecová (27.12.2015) - komentáře sepsány po výstupu:
- výrazný projev, zaujme
- široký přehled o tématu – chce to mít jednoduchou osnovu přípravy, aby to neztrácelo drive
- tento typ výkladu vhodný pro zájmové semináře
Jiří Šimůnek (17.12.2015):
- Hezké téma, zajímavý přesah.
- Dostatek informací pro učitele k probrání látky, je-li však vše
myšleno k výkladu, je toho až moc. Dobrý nápad s diskuzí.
Iveta Tichá (14.12.2015):
- Příprava - velmi zajímavé téma, vhodné pro motivání i těch žáků, kteří nemají moc v oblibě chemii
- Výklad - některé části jsou možná moc do podrobna na žáky SŠ, ale jinak je určitě vhodná diskuze na závěr a vlastní zkušenosti, jak je uvedeno v harmonogramu.
- Test - líbí se mi otázky i mírnější hodnocení, může to být i pracovní list.