Marie Martinisková - Chemie Kosmetických přípravků

obr

Materiály:

Příprava na VH (doc)

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (13.12.2015):

  1. Zajímavé téma.
  2. Didaktika - pozor na uvádění cílů, snažit se použít "aktivní slovesa". Konkrétně místo spojení "je schopen si propojit" použít "propojí" apod.
  3. 25 minut pro výklad je přiměřený čas.
  4. Do motivační části bych zařadila konzultaci třídy nad přinesenými kosmetickými přípravky či se třeba zamyslet, jaké přípravky žáci denně používají a jaké mají složení.
  5. Jak konkrétně realizovat motivační část? Jaké klást dotazy?
  6. Výklad - chválím za sepsání biochemického obsahu.
  7. Výklad začíná rovnou kapitolou detergenty. Chtělo by to celou problematiku více uvést.
  8. SLES není SDS. SLES je laurylether sulfát. Vzorec v přípravě odpovídá SDS. Co je konkétně SCS? Co je to za chemickou látku? Více propojit s organickou chemií, zapojit názvosloví (žáci budou mít problémy).
  9. Terminologie: Glycerin je jako pojem zastaralý a neměl by se používat. Pozor na přebírání anglické terminologie - přípona "ate" se v české chemické terminologii nepoužívá, používá se "át". Pozor chlorid hlinitý je aluminium chloride, minerální olej je mineral oil...Chlór se píše s o, tj. chlor.
  10. Chybí mi vysvětlení, jak vlastně mýdla působí...
  11. Parabeny - zdá se mi, že v některých částí popisujete problematiku příliš dopodrobna, ale chybí tomu vysvětlení pro žáky středních škol - co znamenají pojmy "endogenni", "estrogenní", "disruptor".
  12. Z přípravy mi není jasné, co je pro žáky podstatné...netuším, co by si měli zapsat do sešitů...
  13. Motivace?

Adéla Baptistová (17.12.2015):

  1. Téma mi přijde velmi výstižné i skvěle konstruované, zde mě jen napadá, že jsem se ztratila v tom ,co bude jen tak na okraj řečeno a co budou mít studenti v sešitu...tedy co je to podstatné.
  2. Pojmy také užitečné, dobrý přesah. Zda mě napadlo, že by u takto zábavného tématu šlo pracovat ve skupinách? či z nějakým portálem, webem nebo videi (co by žáci sami i našli?)

Hana Kadlecová (27.12.2015) - komentáře sepsány po výstupu:

  1. výrazný projev, zaujme
  2. široký přehled o tématu – chce to mít jednoduchou osnovu přípravy, aby to neztrácelo drive
  3. tento typ výkladu vhodný pro zájmové semináře

Jiří Šimůnek (17.12.2015):

  1. Hezké téma, zajímavý přesah.
  2. Dostatek informací pro učitele k probrání látky, je-li však vše myšleno k výkladu, je toho až moc. Dobrý nápad s diskuzí.

Iveta Tichá (14.12.2015):

  1. Příprava - velmi zajímavé téma, vhodné pro motivání i těch žáků, kteří nemají moc v oblibě chemii
  2. Výklad - některé části jsou možná moc do podrobna na žáky SŠ, ale jinak je určitě vhodná diskuze na závěr a vlastní zkušenosti, jak je uvedeno v harmonogramu.
  3. Test - líbí se mi otázky i mírnější hodnocení, může to být i pracovní list.

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz