Hana Kadlecová - Replikace, transkripce, translace

uvodniobr

Materiály:

Příprava na VH (doc)

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (13.12.2015):

  1. Časový harmonogram je logický a srozumitelný. Časové rozložení bych uváděla dle minut, ne dle 1. VH.
  2. Chválím za zařazení motivačního videa.
  3. Pracovní list je zajímavý a pěkně zpracovaný, avšak chybí řešení.
  4. V přípravě na VH mi chybí uvedení biochemického obsahu. Jako učitel bych si musela všechen biochemický obsah vyhledat v literatuře, abych věděla, co mám učit.
  5. Gen není úsek kódující jednu aminokyselinu.
  6. Test - chybí řešení a klasifikační stupnice. Zadání srozumitelné.

Iveta Tichá (13.12.2015):

  1. Velmi se mi líbí video - je to srozumitelné a postačující na celou problematiku transkripce a translace. Jsou tam i další videa od NEZkreslené vědy, takže je to určitě inspirace i pro nás ostatní.
  2. Výklad látky - obsahuje vše, co má.
  3. Pracovní listy - pěkné, vhodné na procvičování. Je vypíchnuto to důležité, co mají odnést.
  4. Test - velmi dobrá 1. otázka - popis částí nukleových kyselin. Asi mi trochu chybí řešení, ale jinak nemám výhrady.
  5. Velmi hezky zpracované.

Adéla Baptistová (17.12.2015):

  1. Materiály všechny pěkné, ani nevím ,co bych k tomu napsala. Jediné, co mě u čtení napadlo je, že si nedokáži představit dle toho učit, ale jako zápisky do sešitu, je to paráda!
  2. Video také skvělé. Všem přeji pohodový konec týdne a v pátek se těším naviděnou

Marie Martinisková (16.12.2015):

  1. Příprava - klasické téma, příprava je osnovou, nikoliv výkladem (což nemusí být nutně na škodu).
  2. Pracovní list - jako člověku, kterému se pletou pojmy "nukleotid" a "nukleosid" bych třeba spíše dávala obrázky k těmto pojmům. Tedy ne vysvětlit je, ale přiřadit k obrázkům.
  3. Test - postrádám bodové hodnocení a přijde mi dost stručný na 3. ročník gymnázia. (pozn. u Hančiny prezentace mám problém s tabulkou a jak v počítači, tak při tisku to vypadá, že mám dvě tabulky přes sebe a něco je špatně, takže dost možná jsem neshlédla vše)

Jiří Šimůnek (17.12.2015):

  1. Výklad obvyklého tématu, možná je toho až příliš na 45 min, bude záležet na detailnosti. Pro učitele by bylo vhodné více informací. Hezké video.
  2. Pracovní list i test se mi velmi líbí, vypadá hezky, propracovaně.

 

 

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz