Materiály:
Didaktické poznámky
Vzorce
Didaktický test
Komentáře k vytvořeným materiálům
Martina Mazurová (28.12.2015):
- Podle toho co je psáno v didaktických poznámkách, tak by žáci měli odhadnout toxicitu látky v závislosti na podmínkách a dávce, To mi přijde jako trochu obsáhlý požadavek vzhledem k množství látek ( víme, že každá látka je jedem).
- Co se týká opěrných pojmů tak bych řekla, že některé ani nebudou znát protože se na střední nepoužívají (např: cytochrom c oxidáza - to se běžně na škole neučí, teda aspoň myslím - vycházím z vlastní SŠ výuky)
- Jak už říkala Anička je tam velmi malé propojení s biochemií. Nějaké záblesky tam vidím ale řekla bych že zabíhají moc hluboko do biochemie (když už tam jsou).
- Test je sice krátký, ale zato obsahuje pouze rozepisovací otázka (kromě první, kde se vybírá). 5ekla bych že některé otázky zabíhají až příliš do detailu.
- Jinak si myslím, že téma je dobré, dobře zpracované - i když nevím jak bych podle tohoto plánu odučila danou hodinu. Chtělo by to udělat podrobněji. Spíš bych téma volila do semináře, aby byly možné i diskuse.
- Jinak dobrý nápad. Současné téma a je potřeba aby se o tom studenti něco dozvěděli.
Marta Riegelová (29.12.2015):
- Super téma - ráda studentům všude možně zmiňuji informaci o jedech apod.
- Na to, že asi za sebou nemáš moc "didaktik" apod. sis dobře definoval cíle.
- Didaktické poznámky se mi taky zdají docela stručné - na začátku je ok pak už hodina není strukturovaná.
- Souhlasím, že bych asi nedokázala podle materiálů odučit.
- Testové otázky se týkají hodiny - vše vysvětlíš a řekla bych, že budou odpovídat znalostem, které získají na hodině.
- Chybí mi tam nějaký materiál navíc - obrázky nebo podobné věci.
Anna Bajzíková (28.12.2015):
- zajímavé téma, studenty bude bavit (téma jedů je obecně velice zajímá)
- didaktické poznámky jsou velmi stručné - chybí mi zde časové rozvržení, co dělá student / učitel
- odkud studenti znají pojmy jako cyt P450, kyselina glukuronová, binární munice? Nebo se jedná o pojmy nově vytvářené?
- podle čeho je hodina stavěna? Přijde mi poněkud chaotické přeskakování od jeu k jedu, ale možná jen nevidím spojující linku.
- chybí vysvětlení Vstřebání – BaCl vs BaSO4, Rozbití struktury proteinů u těžkých kovů, Jak fungují kyanidy (výkřik a pád?), CO - naopak zablokuje hemoglobin (naopak vůči čemu? Jak ho zablokuje?)...
- celkově mi chybí propojení látky s biochemií, což je nejspíše dáno právě nedostatečným vysvětlením problémů (viz výše)
- v testu jsou zajímavé otázky, bohužel nikde v poskytnutých materálech na ně nejsou odpovědi (chybí autorské řešení testu a jeho hodnocení). Test nepokrývá celé učivo, jen vybranou část.
- chválím snahu o propojení s praktickým životem - první pomoc, kontakt na Toxikologické informační středisko
Alžběta Bukáčková (26.12.2015):
- zajímavé téma, určitě se dá pěkně využít při výuce biochemie
- chybí časové rozvržení hodiny, metody a organizační formy, které při výuce použiješ (nebo jsem to nenašla)
- o jak staré studenty se jedná? Možná zařazení do kontextu biochemie, v jaké spojitosti učit? Opěrné pojmy (např. Cytochrom c oxidáza, kompetitivní a nekompetitivní inhibice) jsou pokročilejším učivem, odkud je žáci znají?
- chybí autorské řešení testu
- nejsem si úplně jistá, zda bych pomocí těchto materiálů byla schopna hodinu odučit
David Hurný (1.1.2016):
- téma zajímavé, vhodné a umožňující opakování již probrané látky na novém učivu
- doplnil bych obrázky a historickými souvislostmi
- někde mi chybí chemický účinek a souvislost s biochemií
- oceňuji výběr - dobře zvoleno
- k didaktickým poznámkám: mě jejich stručnost nevadí - učitel by podle mého měl vědět co má být výstupem, to lze poznat z kontrolních otázek a testu, téma samotné si musí vždy uspořádat sám podle toho, jaké má myšlenkové pochody, tudíž se mi příčí přesně lajnovat průběh výuky.
- Co se týče podkladů, tak má především sloužit odkaz na literaturu. Za mě jsou ty poznámky OK.