David Fatka - Xenobiochemie

Materiály:

Didaktické poznámky

Vzorce

Didaktický test

Komentáře k vytvořeným materiálům

Martina Mazurová (28.12.2015):

  1. Podle toho co je psáno v didaktických poznámkách, tak by žáci měli odhadnout toxicitu látky v závislosti na podmínkách a dávce, To mi přijde jako trochu obsáhlý požadavek vzhledem k množství látek ( víme, že každá látka je jedem).
  2. Co se týká opěrných pojmů tak bych řekla, že některé ani nebudou znát protože se na střední nepoužívají (např: cytochrom c oxidáza - to se běžně na škole neučí, teda aspoň myslím - vycházím z vlastní SŠ výuky)
  3. Jak už říkala Anička je tam velmi malé propojení s biochemií. Nějaké záblesky tam vidím ale řekla bych že zabíhají moc hluboko do biochemie (když už tam jsou).
  4. Test je sice krátký, ale zato obsahuje pouze rozepisovací otázka (kromě první, kde se vybírá). 5ekla bych že některé otázky zabíhají až příliš do detailu.
  5. Jinak si myslím, že téma je dobré, dobře zpracované - i když nevím jak bych podle tohoto plánu odučila danou hodinu. Chtělo by to udělat podrobněji. Spíš bych téma volila do semináře, aby byly možné i diskuse.
  6. Jinak dobrý nápad. Současné téma a je potřeba aby se o tom studenti něco dozvěděli.

Marta Riegelová (29.12.2015):

  1. Super téma - ráda studentům všude možně zmiňuji informaci o jedech apod.
  2. Na to, že asi za sebou nemáš moc "didaktik" apod. sis dobře definoval cíle.
  3. Didaktické poznámky se mi taky zdají docela stručné - na začátku je ok pak už hodina není strukturovaná.
  4. Souhlasím, že bych asi nedokázala podle materiálů odučit.
  5. Testové otázky se týkají hodiny - vše vysvětlíš a řekla bych, že budou odpovídat znalostem, které získají na hodině.
  6. Chybí mi tam nějaký materiál navíc - obrázky nebo podobné věci.

Anna Bajzíková (28.12.2015):

  1. zajímavé téma, studenty bude bavit (téma jedů je obecně velice zajímá)
  2. didaktické poznámky jsou velmi stručné - chybí mi zde časové rozvržení, co dělá student / učitel
  3. odkud studenti znají pojmy jako cyt P450, kyselina glukuronová, binární munice? Nebo se jedná o pojmy nově vytvářené?
  4. podle čeho je hodina stavěna? Přijde mi poněkud chaotické přeskakování od jeu k jedu, ale možná jen nevidím spojující linku.
  5. chybí vysvětlení Vstřebání – BaCl vs BaSO4, Rozbití struktury proteinů u těžkých kovů, Jak fungují kyanidy (výkřik a pád?), CO - naopak zablokuje hemoglobin (naopak vůči čemu? Jak ho zablokuje?)...
  6. celkově mi chybí propojení látky s biochemií, což je nejspíše dáno právě nedostatečným vysvětlením problémů (viz výše)
  7. v testu jsou zajímavé otázky, bohužel nikde v poskytnutých materálech na ně nejsou odpovědi (chybí autorské řešení testu a jeho hodnocení). Test nepokrývá celé učivo, jen vybranou část.
  8. chválím snahu o propojení s praktickým životem - první pomoc, kontakt na Toxikologické informační středisko

Alžběta Bukáčková (26.12.2015):

  1. zajímavé téma, určitě se dá pěkně využít při výuce biochemie
  2. chybí časové rozvržení hodiny, metody a organizační formy, které při výuce použiješ (nebo jsem to nenašla)
  3. o jak staré studenty se jedná? Možná zařazení do kontextu biochemie, v jaké spojitosti učit? Opěrné pojmy (např. Cytochrom c oxidáza, kompetitivní a nekompetitivní inhibice) jsou pokročilejším učivem, odkud je žáci znají?
  4. chybí autorské řešení testu
  5. nejsem si úplně jistá, zda bych pomocí těchto materiálů byla schopna hodinu odučit

David Hurný (1.1.2016):

  1. téma zajímavé, vhodné a umožňující opakování již probrané látky na novém učivu
  2. doplnil bych obrázky a historickými souvislostmi
  3. někde mi chybí chemický účinek a souvislost s biochemií
  4. oceňuji výběr - dobře zvoleno
  5. k didaktickým poznámkám: mě jejich stručnost nevadí - učitel by podle mého měl vědět co má být výstupem, to lze poznat z kontrolních otázek a testu, téma samotné si musí vždy uspořádat sám podle toho, jaké má myšlenkové pochody, tudíž se mi příčí přesně lajnovat průběh výuky.
  6. Co se týče podkladů, tak má především sloužit odkaz na literaturu. Za mě jsou ty poznámky OK.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz