
Materiály:
Didaktické poznámky (pdf)
Prezentace (pdf)
AZ - kvíz (pdf)
Test - zadání (pdf)
Test - řešení (pdf)
Použitá literatura:
- AZ kvíz – materiály volně dostupné na webu rvp.cz
- obsah učiva – Odmaturuj z chemie
- obrázky – z různých zdrojů z internetu
- videa – youtube.com
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (8. května 2015):
- Didaktické poznámky: Poznámky jsou poměrně stručně napsané, cíle VH by chtělo jasněji definovat.
- Prezentace: Na některých slidech bych použila hezčí obrázky (např. vzorce bází).
- AZ-kvíz - zůstal původní název: "Parazitičtí ploštěnci a hlísti". Možná bych přidala stručnou metodiku (změna barev mnohoúhelníku) a správné řešení. Jako opakování je to zajímavé. Žáky by to mohlo bavit.
- Test:
- Vzorec ribosy/deoxyribosy bych je nechala napsat celý:)
- U kyseliny fosforečné bych se spíše zajímala o strukturní než o sumární.
- Pozor uracil nebo uracyl :)
- Otázka: 6. Napište, jaký je rozdíl mezi purinem a pyrimidinem. Těch rozdílů bude asi mnohem více... Zajímalo by mě, jak by na to reagovali žáci.
- Klasifikační stupnice? Varianty A/B?
- Začlenila bych i nějaké jiné typy otázek...
- Celkové hodnocení: Časově si myslím, že bude látka probrána dříve než v navrhovaném časovém úseku. Realizace napoví :)
Andrea Hájková (6. května 2015)
- AZ-kvíz: Líbí se mi použití hry jako motivačního prvku na začátku hodiny. Pěkné propojení s biologií, ve které už o DNA slyšeli. Zopakování před výkladem nukleových kyselin v chemii. Plynulé navázání na nové učivo.
- Prezentace – využití jen pro obrázky a vzorce – jednoduchá bez zbytečného textu – doplněk k výkladu
Předpokládám, že je to připraveno pro střední školu. Chybí mi tam některé věci, které by měli studenti střední školy znát. Jako druhy a funkce RNA – ribozomální, informační, přenosová. Pojmy: triplety bazí, kodon a antikodon. Využití videa pro názornost a oživení hodiny. Jsou krátká a věcná. Doplnit o čem se tam mluvilo, když jsou v angličtině.
- Test- otázky jsou pěkně položené s krátkou odpovědí – dobře vyhodnotitelné. Chybí mi hodnocení, jak u otázek, tak celková bodová stupnice. Jen jedna skupina testu- opisování.
Marie Kašpárková (7. května 2015)
- Didaktické poznámky: Nemám výhrady
- Prezentace
Stručné, jasné, názorné. Trochu mi jen vadilo rozlišení některých vzorců - neostré čáry, ale chápu, že u převzatých obrázků se to občas stává.
- AZ - kvíz
Chybí mi vizualizace správných odpovědí nebo klíč k posuzování toho, na kolik je odpověď správná, či nikoli. Jak by se to řešilo v případě sporných odpovědí?
- Test
Moc hezký, jen bych ho ještě doplnila o body a bodové rozmezí
Štěpánka Čivrná (7. května 2015)
- Já osobně bych uvítala, kdyby byl v prezentaci nějaký doprovodný text k obrázkům. Jen podle obrázků bych si na obsah celého učiva určitě nevzpomněla (ale je pravda, že už to je nějaký ten pátek, co jsem měla státnice z biochemie).
- AZ kvíz se mi líbí, jen jsem nikde nenašla správné odpovědi.
- Jaká je hodnotící škála v testu? Všichni by měli jednu variantu?
- Téma nukleových kyselin je podle mě velmi zajímavé, těším se na výklad.
Jaroslava Horynová (9. května 2015):
- Prezentace:
- - jednoduchá, systematizovaná, líbí se mi číslování struktury výkladu
- - uvítala bych zde i nějakou zajímavost (RNA a DNA viry), předpokládám, že bude v ústním podání
- - vzhledem k tomu, že není přiložena obsahová část přípravy, není mi jasné, zda bude vysvětlen rozdíl mezi mRNA, tRNA a rRNA
- Didaktické poznámky:
- - stručné, výstižné a přehledné
- - rozvedla bych cíl hodiny
- - co budu chtít, aby studenti znali na konci hodiny
- - časově adekvátní 1VH
- - v časovém harmonogramu chybí zopakování učiva a zhodnocení hodiny
- - odkazy zdrojů bych doporučovala podrobnější
- Test:
- - otázky jsou jasně formulované, test je krátky a bude se dobře hodnotit
- - myslím, že názvy by měli znát u všech bází
- - jako student, bych možná nevěděla jak odpovědět na ot. 6, raději bych molekuly nakreslila
- - některé otázky jsou dost jednoduché (ZŠ)
- AZ-kvíz:
- - otázky v AZ-kvízu jsou zaměřeny více na biologii, což by nevadilo (souvisí to s tématem), kdyby zde bylo
zařazeno více otázek z vykládané látky
- - ve kvízu chybí správné odpovědi, je to výhradně na vyučující (určitá nevýhody, když za vás např. někdo supluje a chcete mu poskytnout svou přípravu)