Materiály
(ukázka snímku z prezentace)
Prezentace - Oligosacharidy (pdf)
Didaktické poznámky
Test - Oligosacharidy
Použitá literatura:
- Přehled středoškolské chemie, Vacík J. a kol., SPN, Praha 1990
- Mareček A., Honza J.: Chemie pro čtyřletá gymnázia 3. díl, Nakladatelství Olomouc 2005
- Chemie /organická a biochemie/ II pro gymnázia, Kolář K. a kol., SPN, Praha 2005
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (15.12.2012):
- Prezentace moc hezká, nepřeplácaná. Hezké obrázky, chválím přepsání některých anglických popisků. Někdy bych zvětšila písmo - prostor na snímku to dovoluje. Důkaz škrobu bych neukazovala na videu, ale provedla bych prakticky v hodině - stačí koupit jodisol v lékárně (dle didaktických poznámek soudím, že realizaci pokusu máte v plánu).
- Didaktické poznámky - stručné. Co se týče cílu VH, slovesa nejsou zcela správně volená - viz dokument. Více bych rozepsala aktivitu učitele v hodině. Rozvrženi odpovídá jedné VH.
- Test - líbí se mi. Chválím za vytvoření dvou variant. Líbí se mi občasné prohození alternativ ve srovnání s druhou variantou. Chybí obodování a stupnice.
Pavlína Zajíčková (18.12.2012):
- Odborná část
- OK
- Obsah odpovídá SŠ
- Didaktická část
- Časové rozvržení – nemám problém
- Prezentace – nic navíc, ani nic nechybí, oku lahodící pozadí v toto roční období, líbí se mi
- Příprava – na můj vkus trošku stručnější, ale každému vyhovuje něco jiného, takže nemám problém, jen nemůžu souhlasit s cíly
- Test – je fajn, cením dvě varianty, jen nevím, jaká je hodnotící stupnice
- Celkový dojem – jasná, stručná a určitě použitelná příprava, líbí se mi
Zuzana Studničková 18.12.2012):
- Prezentace: Pěkná, jednoduchá, použitelná.
- Didaktické poznámky: Cíle hodiny bych lehce přeformulovala. Doplnila bych metody výuky.
Poznámky jsou stručné, možná bych uvedla více zajímavostí (počkám si na výstup). Napadlo mě, zmínit se např. o kauze heparinový vrah
- Test: pěkný a použitelný. Chybí mi jen bodování otázek a stupnice.
Andrea Kobrlová (18.12.2012):
- didaktické poznámky
- - stručné
- - pěkné opakování na začátku hodiny
- - líbí se mi, že je zařazený pokus
- prezentace - přehledná, stručná, příjemné pozadí
- test
- - pěkný
- - obdivuji, že byly vytvořeny dvě varianty
- - jaké je bodové hodnocení?
Monika Tvrdá (18.12.2012):
- Didaktické zpracování
- - Chybí mi podrobnější příprava na hodinu, podle čeho učit, takže těžké hodnotit. Takhle si to sice nikde nemůže převzít, ale když se k tomu tématu budeš vracet po delší době, nebudeš si mít odkud rychle připomenout, co chceš kde říkat. Nebo jsou všechny informace v prezentaci?
- - Kladně hodnotím propojení s pokusem
- Prezentace
- - Pěkně udělaná
- - Chybí mi postupné najíždění textu – hrozí, že studenti budou jen „tupě“ opisovat a nebudou vnímat doplňující výklad
- - Hezké obrázky
- Test
- - Oceňuji různé typy úloh v testu
- - Nedávala bych dvěma skupinám stejnou otázku, navíc ve stejném pořadí
- - Kde je bodové hodnocení a navrhovaná klasifikace?
Eliška Brabencová (18.12.2012):
- Prezentace se mi líbí, je jednoduchá a výstižná. Možná bych přidala více obrázků.
- Didaktické poznámky jsou stručné, ale dostačující.
- Test se mi velmi líbí, oceňuji dvě varianty. Jen mi chybí bodování a hodnocení.