Martin Švehla - Polysacharidy

Materiály

obrázek (ukázka snímku z prezentace)

Prezentace - Oligosacharidy (pdf)

Didaktické poznámky

Test - Oligosacharidy

Použitá literatura:

  1. Přehled středoškolské chemie, Vacík J. a kol., SPN, Praha 1990
  2. Mareček A., Honza J.: Chemie pro čtyřletá gymnázia 3. díl, Nakladatelství Olomouc 2005
  3. Chemie /organická a biochemie/ II pro gymnázia, Kolář K. a kol., SPN, Praha 2005

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (15.12.2012):

  1. Prezentace moc hezká, nepřeplácaná. Hezké obrázky, chválím přepsání některých anglických popisků. Někdy bych zvětšila písmo - prostor na snímku to dovoluje. Důkaz škrobu bych neukazovala na videu, ale provedla bych prakticky v hodině - stačí koupit jodisol v lékárně (dle didaktických poznámek soudím, že realizaci pokusu máte v plánu).
  2. Didaktické poznámky - stručné. Co se týče cílu VH, slovesa nejsou zcela správně volená - viz dokument. Více bych rozepsala aktivitu učitele v hodině. Rozvrženi odpovídá jedné VH.
  3. Test - líbí se mi. Chválím za vytvoření dvou variant. Líbí se mi občasné prohození alternativ ve srovnání s druhou variantou. Chybí obodování a stupnice.

Pavlína Zajíčková (18.12.2012):

  1. Odborná část
    1. OK
    2. Obsah odpovídá SŠ
  2. Didaktická část
    1. Časové rozvržení – nemám problém
    2. Prezentace – nic navíc, ani nic nechybí, oku lahodící pozadí v toto roční období, líbí se mi
    3. Příprava – na můj vkus trošku stručnější, ale každému vyhovuje něco jiného, takže nemám problém, jen nemůžu souhlasit s cíly
    4. Test – je fajn, cením dvě varianty, jen nevím, jaká je hodnotící stupnice
    5. Celkový dojem – jasná, stručná a určitě použitelná příprava, líbí se mi

Zuzana Studničková 18.12.2012):

  1. Prezentace: Pěkná, jednoduchá, použitelná.
  2. Didaktické poznámky: Cíle hodiny bych lehce přeformulovala. Doplnila bych metody výuky. Poznámky jsou stručné, možná bych uvedla více zajímavostí (počkám si na výstup). Napadlo mě, zmínit se např. o kauze heparinový vrah
  3. Test: pěkný a použitelný. Chybí mi jen bodování otázek a stupnice.

Andrea Kobrlová (18.12.2012):

  1. didaktické poznámky
    1. - stručné
    2. - pěkné opakování na začátku hodiny
    3. - líbí se mi, že je zařazený pokus
  2. prezentace - přehledná, stručná, příjemné pozadí
  3. test
    1. - pěkný
    2. - obdivuji, že byly vytvořeny dvě varianty
    3. - jaké je bodové hodnocení?

Monika Tvrdá (18.12.2012):

  1. Didaktické zpracování
    1. - Chybí mi podrobnější příprava na hodinu, podle čeho učit, takže těžké hodnotit. Takhle si to sice nikde nemůže převzít, ale když se k tomu tématu budeš vracet po delší době, nebudeš si mít odkud rychle připomenout, co chceš kde říkat. Nebo jsou všechny informace v prezentaci?
    2. - Kladně hodnotím propojení s pokusem
  2. Prezentace
    1. - Pěkně udělaná
    1. - Chybí mi postupné najíždění textu – hrozí, že studenti budou jen „tupě“ opisovat a nebudou vnímat doplňující výklad
    2. - Hezké obrázky
  3. Test
    1. - Oceňuji různé typy úloh v testu
    2. - Nedávala bych dvěma skupinám stejnou otázku, navíc ve stejném pořadí
    3. - Kde je bodové hodnocení a navrhovaná klasifikace?

Eliška Brabencová (18.12.2012):

  1. Prezentace se mi líbí, je jednoduchá a výstižná. Možná bych přidala více obrázků.
  2. Didaktické poznámky jsou stručné, ale dostačující.
  3. Test se mi velmi líbí, oceňuji dvě varianty. Jen mi chybí bodování a hodnocení.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz