Materiály
(Úvodní snímek k prezentaci)
Prezentace - lipidy
Didaktické poznámky
Test - Lipidy
Použitá literatura:
- Vacík J. a kol.: Přehled středoškolské chemie (3. vydání), SPN 1995.
- Mareček A., Honza J.: Chemie pro čtyřletá gymnázia 3. díl, Nakladatelství Olomouc 2005.
- Klouda P.: Základy biochemie
- http://is.muni.cz/th/101247/lf_b/bakalarska_prace_KK.txt
- http://www.e-chembook.eu/biochemie/lipidy/#Obecna_charakteristika_lipidu
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (15.12.2012):
- Prezentace - Líbí se mi, hezké motivační obrázky. Písmo čitelné, veliké. Pozadí neruší.
- Didaktické poznámky - na jednoduché lipidy bych též vyčlenila 1 VH. 35 minut na výklad je až až. Chválím za zařazení pokusu. Poznámky jsou rozepsané velmi podrobně, ihned bych podle nich mohla učit. Líbí se mi, že jsou žáci dotazováni. Chválím za propojení s každodenním životem (žluknutí, mýdla, význam lipidů, omega 3 a 6 mastné kyseliny...).
- Test - ok, nemám co bych dodala. Možná jen otázka "2) Jakou společnou vlastnost mají lipidy? Vysvětli.", možná, že žáci nepochopí, co mají přesně vysvětlit - já jsem to pochopila tak, že mám vysvětlit, proč jsou lipidy hydrofobni, v řešení bylo vysvětleno, co znamená hydrofobnost.
Pavlína Zajíčková (18.12.2012):
- Odborná část
- OK
- Obsah odpovídá SŠ
- Didaktická část
- Časové rozvržení – viděla bych to stejně jako Janinka
- Prezentace – se mi líbí moc, hezky barevná, s pěknými obrázky
- Příprava – přehledně a podrobně zpracovaná, líbí se mi zařazení rychlého pokusu na začátek, zařazení otázek je fajn
- Test – líbí se mi zařazení různých typů otázek, s bodováním a známkováním nemám problém
- Celkový dojem – bezva příprava, kterou můžu okamžitě popadnout a jít učit
Zuzana Studničková 18.12.2012):
- Prezentace: Pěkná, nepřeplácaná, použitelná.
- Didaktické poznámky: Pěkné, hodně podrobné, líbí se mi spojení s životem.
- Test: pěkně zpracovaný, použitelný.
Andrea Kobrlová (18.12.2012):
- didaktické poznámky
- - přehledné, podrobně zpracované
- - líbí se mi, že je to propojené i s opakováním organické chemie – např. otázky na estery
- - také se mi líbí, že je tam přidaný pokus na výrobu mýdla a pokus, ve kterém žáci uvidí, jak jsou lipidy hydrofobní
- - vyčlenění jedné hodiny na toto téma je postačující
- prezentace - prezentace pěkná
- u slidu 13je obrázek popisující části mýdla trošku rozmazaný
- test
- - líbí se mi, že už u verze pro žáky máš napsané, kolik je bodů za danou otázku
- - asi jsem přehlédla, kolik by měli žáci času na vypracování
Monika Tvrdá (18.12.2012):
- Didaktické hledisko
- - Moc pěkně zpracované, použitelné, forma výpisek vhodná pro nakouknutí během hodiny i pro diktování poznámek
- - Krásně doplněné vhodnou prezentací – jen možná občas na snímkách až moc textu najíždějícího najednou, bála bych se, že to budou jen „tupě“ opisovat a přestanou vnímat výklad.
- - Kladně hodnotím taky doplnění o pokusy – asi si vypůjčím
- Test - Pěkně zpracovaný, přiměřeně bodově ohodnocený, klasifikace odpovídající
Eliška Brabencová (18.12.2012):
- Prezentace je pěkná, hezké obrázky, písmo čitelné, slidy nejsou přeplácané. Jen některé obrázky jsou trochu rozmazané.
- Didaktické poznámky jsou hezké a přehledné. Líbí se mi propojení s praktickým životem. Oceňuji pokus, je hezký a jednoduchý.
- K testu nemám výhrady, hodnocení je přiměřené. Jsou zde jak úlohy vypisovací, tak zaškrtávací.