Marie Kostelanská - Replikace DNA

Materiály

obrázek(Úvodní snímek k prezentaci)

Prezentace - Replikace DNA

Didaktické poznámky

Test - zadání

Test - řešení

Použitá literatura:

  1. Wikipedie
  2. Přednášky z biochemie
  3. Voet, Voetová

Komentáře k vytvořeným materiálům

Milada Teplá (15.12.2012):

  1. Prezentace - Pozadí mě rozptyluje. V komentářích u snímku jsou aktivizační otázky pro žáky a doplňující informace. Snímek č. 3 - špatně čitelný vzorec nukleotidu. Okazakiho fragmenty se mi zdají být nedostatečně vysvětlené - uvidíme v pátek. U této prezentace je velmi důležitý učitel, musí mít velice detailně promyšleno, co žákům řekne, aby žáci tento proces pochopili (jsem zvědavá na pátek).
  2. Didaktické poznámky - myslím, že jedna VH by byla postačující. 34 minut je poměrně dlouhá doba na výklad, ale výklad je proložen aktivizujícími prvky. Vlastní výklad (biochemický obsah) je zde uvedený velmi podrobně - výhodou je, že učitel již nemusí vyhledávat potřebné informace v literatuře. Jsem zvědavá na pokus s gumičkou.
  3. Test - ok. Otázka č. 4 - málo místa na odpověď, žáci netuší, co je postačující. Pokud je správně více alternativ, bylo by dobré žáky na to upozornit.

Pavlína Zajíčková (18.12.2012):

  1. Odborná část
    1. OK
    2. Obsah odpovídá SŠ
  2. Didaktická část
    1. Časové rozvržení – souhlasím
    2. Prezentace – trošku jiný styl, než na jaký jsme zvyklí, v pc mi pozadí vůbec nijak nevadí, jsem zvědavá, jak to bude vypadat na plátně, velmi oceňuji otázky a doplňující Inko v komentářích u ppt
    3. Příprava – podrobná, oceňuji zařazení příkladů otázek, moc jsem zvědavá na gumičky
    4. Test – zajímavé otázky, jen si nejsem jistá u otázky 3. s tím kreslením, kdybych dostala takovou otázku, tak tam nakreslím dvě propletené čáry, to by stačilo?, a u 4 si myslím, že je málo místa na psaní 5.
    5. Celkový dojem – podrobná příprava, kterou lze použít

Zuzana Studničková 18.12.2012):

  1. Prezentace: zajímavé pozadí, ale nevím, zda budou některé texty a obrázky vidět. Snímek 8 asi překlep fragmenty = fragmenty.
  2. Didaktické poznámky: podrobné, jen by mi trochu vadilo, že některé jsou přímo pod prezentací, což se mi hůře čte. Jsem zvědavá na práci s gumičkou, mohlo by žáky zaujmout. Video pěkné, počkám si na jeho komentář při výuce.
  3. Test: Pokud je možno více odpovědí, upozornila bych na to. Jako žák bych asi váhala, co vše nakreslit k otázce 3) Schematicky zakreslete molekulu DNA. Jestli stačí jen dvoušroubovice nebo i napsat báze… dle řešení soudím, že stačí dvoušroubovice. Jinak pěkné.

Andrea Kobrlová (18.12.2012):

  1. didaktické poznámky - cíle jsou přiměřené - dobrý nápad s gumičkou, doufám, že nám ho předvedeš :) a pěkné přirovnání helikasy k lokomotivě nebo k zipu (ráda to někdy použiju) - velmi podrobné - na tento výstup se moc těším :)
  2. prezentace - jasná, stručná, výstižná
  3. test - pěkně zpracovaný, hodnocení přiměřené

Monika Tvrdá (18.12.2012):

  1. Didaktické hledisko
    1. - Celkově mi to připadá hodně složitě pojaté – celé bych se to pokusila zjednodušit
    2. - Přípravy formou dlouhého textu mi v hodině nepřijdou příliš využitelné, pro domácí přípravu supr, ale pro rychlé nahlédnutí během hodiny prakticky nepoužitelné. Možná lepší vytvořit si to v bodech, i pro zápis na tabuli a diktování poznámek praktičtější.
    3. - Video pěkné, ale angličtina může již tak obtížné učivo udělat ještě obtížnějším, raději bych volila něco česky nebo bez anglických komentářů.
    4. - Zajímavé použití provázků – nevím, jestli pro každého studenta, zabralo by to asi docela dost času, ale jako zpestření je to moc pěkné
  2. Test
    1. - Poměrně obtížný
    2. - Poslední otázku bych obodovala více body – je to na logické přemýšlení, studenti musí naučeným poučkám skutečně porozumět
  3. Prezentace
    1. - Moc pěkná na pohled, působí moderně - Možná až trochu odvádí pozornost od toho, co je podstatné
    2. - Mají si z ní studenti dělat poznámky? Nebo poznámky budou diktované či na tabuli?
    3. - Chybí mi vidět použití v praxi, takhle mi to přijde trochu bez návaznosti.

Eliška Brabencová (18.12.2012):

  1. Prezentace se mi líbí, pozadí je zajímavé, ale někdy trochu rušivé. Na slidu č. 3 je obrázek nukleotidu celkem rozmazaný.
  2. Didaktické poznámky se mi líbí, jsou detailně zpracovány a jsou přehledné. Myslím si, že by na látku stačilo 45 min.
  3. Test je jednoznačný, bude se dobře hodnotit, nemám žádné výhrady. Hodnocení mi přijde rozumné.

 

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz