Materiály
(Úvodní snímek k prezentaci)
Prezentace - Replikace DNA
Didaktické poznámky
Test - zadání
Test - řešení
Použitá literatura:
- Wikipedie
- Přednášky z biochemie
- Voet, Voetová
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (15.12.2012):
- Prezentace - Pozadí mě rozptyluje. V komentářích u snímku jsou aktivizační otázky pro žáky a doplňující informace. Snímek č. 3 - špatně čitelný vzorec nukleotidu. Okazakiho fragmenty se mi zdají být nedostatečně vysvětlené - uvidíme v pátek. U této prezentace je velmi důležitý učitel, musí mít velice detailně promyšleno, co žákům řekne, aby žáci tento proces pochopili (jsem zvědavá na pátek).
- Didaktické poznámky - myslím, že jedna VH by byla postačující. 34 minut je poměrně dlouhá doba na výklad, ale výklad je proložen aktivizujícími prvky. Vlastní výklad (biochemický obsah) je zde uvedený velmi podrobně - výhodou je, že učitel již nemusí vyhledávat potřebné informace v literatuře. Jsem zvědavá na pokus s gumičkou.
- Test - ok. Otázka č. 4 - málo místa na odpověď, žáci netuší, co je postačující. Pokud je správně více alternativ, bylo by dobré žáky na to upozornit.
Pavlína Zajíčková (18.12.2012):
- Odborná část
- OK
- Obsah odpovídá SŠ
- Didaktická část
- Časové rozvržení – souhlasím
- Prezentace – trošku jiný styl, než na jaký jsme zvyklí, v pc mi pozadí vůbec nijak nevadí, jsem zvědavá, jak to bude vypadat na plátně, velmi oceňuji otázky a doplňující Inko v komentářích u ppt
- Příprava – podrobná, oceňuji zařazení příkladů otázek, moc jsem zvědavá na gumičky
- Test – zajímavé otázky, jen si nejsem jistá u otázky 3. s tím kreslením, kdybych dostala takovou otázku, tak tam nakreslím dvě propletené čáry, to by stačilo?, a u 4 si myslím, že je málo místa na psaní
5.
- Celkový dojem – podrobná příprava, kterou lze použít
Zuzana Studničková 18.12.2012):
- Prezentace: zajímavé pozadí, ale nevím, zda budou některé texty a obrázky vidět. Snímek 8 asi překlep fragmenty = fragmenty.
- Didaktické poznámky: podrobné, jen by mi trochu vadilo, že některé jsou přímo pod prezentací, což se mi hůře čte. Jsem zvědavá na práci s gumičkou, mohlo by žáky zaujmout. Video pěkné, počkám si na jeho komentář při výuce.
- Test: Pokud je možno více odpovědí, upozornila bych na to. Jako žák bych asi váhala, co vše nakreslit k otázce 3) Schematicky zakreslete molekulu DNA. Jestli stačí jen dvoušroubovice nebo i napsat báze… dle řešení soudím, že stačí dvoušroubovice. Jinak pěkné.
Andrea Kobrlová (18.12.2012):
- didaktické poznámky - cíle jsou přiměřené
- dobrý nápad s gumičkou, doufám, že nám ho předvedeš :) a pěkné přirovnání helikasy k lokomotivě nebo k zipu (ráda to někdy použiju)
- velmi podrobné
- na tento výstup se moc těším :)
- prezentace - jasná, stručná, výstižná
- test - pěkně zpracovaný, hodnocení přiměřené
Monika Tvrdá (18.12.2012):
- Didaktické hledisko
- - Celkově mi to připadá hodně složitě pojaté – celé bych se to pokusila zjednodušit
- - Přípravy formou dlouhého textu mi v hodině nepřijdou příliš využitelné, pro domácí přípravu supr, ale pro rychlé nahlédnutí během hodiny prakticky nepoužitelné. Možná lepší vytvořit si to v bodech, i pro zápis na tabuli a diktování poznámek praktičtější.
- - Video pěkné, ale angličtina může již tak obtížné učivo udělat ještě obtížnějším, raději bych volila něco česky nebo bez anglických komentářů.
- - Zajímavé použití provázků – nevím, jestli pro každého studenta, zabralo by to asi docela dost času, ale jako zpestření je to moc pěkné
- Test
- - Poměrně obtížný
- - Poslední otázku bych obodovala více body – je to na logické přemýšlení, studenti musí naučeným poučkám skutečně porozumět
- Prezentace
- - Moc pěkná na pohled, působí moderně
- Možná až trochu odvádí pozornost od toho, co je podstatné
- - Mají si z ní studenti dělat poznámky? Nebo poznámky budou diktované či na tabuli?
- - Chybí mi vidět použití v praxi, takhle mi to přijde trochu bez návaznosti.
Eliška Brabencová (18.12.2012):
- Prezentace se mi líbí, pozadí je zajímavé, ale někdy trochu rušivé. Na slidu č. 3 je obrázek nukleotidu celkem rozmazaný.
- Didaktické poznámky se mi líbí, jsou detailně zpracovány a jsou přehledné. Myslím si, že by na látku stačilo 45 min.
- Test je jednoznačný, bude se dobře hodnotit, nemám žádné výhrady. Hodnocení mi přijde rozumné.