Materiály
Powerpointová prezentace - Fotosyntéza
(snímek z prezentace)
Metodické poznámky jsou vepsané v prezentaci v poznámkách.
Test - Fotosyntéza
Použitá literatura:
- Pavlová L. Fyziologie rostlin (skriptum). Karolinum. 2006.
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (1.12.2012):
- Dodržujte jednotný typ pravopisu - ribosa vs. ribóza atd.
- Prezentace - prezentace přehledná, písmo čitelné. Není přeplácané. Na snímku 4 bych ořízla obrázek - text zbytečně ruší. Snímek 11 - chválím závěrečné opakování vyučovací hodiny (je zapotřebí zkorigovat animaci, aby otázky nabíhaly postupně). Reakce Calvinova cyklu bych neprobírala podrobně. Více bych se zaměřila na primární fázi fotosyntézy. Zdůraznila bych funkci chlorofylu a.
- Didaktické poznámky - velmi strohé. Chybí časové rozvržení vyučovací hodiny. Jaké jsou cíle vyučovací hodiny? Kolik hodin bude věnováno tématu fotosyntézy? Jak budou žáci zapojovány do výuky? Jak bude probíhat úvodní část hodiny? Kolik času bude věnováno výkladu? Jaké budou využívány aktivity? Co mají žáci znát z učiva o fotosyntéze?
- Didaktický test - zajímavé provedení. Chválím za zařazení poslední testové položky, která je zaměřena na kritické čtení. Stupnice? atp psát velkými písmeny - ATP.
Daniela Halamková (2.12.2012):
- - chybí mi zde některé didaktické poznámky – na kolik VH, jinak jaká bude použita metoda/y je patrné z poznámek v prezentaci
- prezentace - hezké pozadí, přiměřené množství textu, oceňuji výběr obrázků, schémat
- prohodila bych pořadí slidů 8 a 9
- prezentaci je určitě nutné doplnit schématem na tabuli, jak autorka sama uvádí v poznámkách
- test - moc se mi líbí – jednoduchý z hlediska opravování pro učitele, oceňuji zařazení práce s textem, otázky se zaměřují na pochopení problematiky
- chybí mi známkové ohodnocení
Lukáš Taraba (4.12.2012):
- prezentace: Pěkná, stručná prezentace (bez angličtiny ještě lepší), s jasným
uvedením, co by si z ní žák měl zapamatovat podle formulovaných otázek na
závěr.
- didaktické poznámky: Trošku postrádám rozvržení výuky do VH, cíle hodiny a zapojení žáků kromě otázek na konci prezentace.
- test: Test je pěkný, především úvodní otázky, jen bez kvalifikační stupnice. Nejsem si jist, zda všechny kladené otázky odpovídají prezentaci, viz anthokyany (nenašel jsem informaci o nich v přednášce ani testu, ale mohl jsem ji přehlédnout).
Vlastimil Souček (4.12.2012):
- Pěkná prezentace, dobrý nápad s poznámkami pod prezentací, hned vím co se bude u slidu probírat.
- Úvod do hodiny je dobrý, závěrečné opakování také.
- U slidu 11 – po načtení slidu jsou zobrazeny jen dvě spodní otázky, zbylé se načítají postupně. Nebylo by ale lepší dát ty zobrazené otázky nahoru na stránku?
- Test:
Velice pěkný výběr úloh, velice dobré je zařazení práce s textem.
Zajímalo by mě ale, na jak dlouho je tato písemka plánována? Je to jen krátka pisemčička na 15 minut? Nebo je to součást nějakého většího testu?
Dále, otázka 3 – objevila se správná odpověď s obrázkem ve výkladu?
Jaké je hodnocení testu? Kolik bodů odpovídá které známce?
- Prezentace je připravená hezky, doplněná výkladem jistě studenty zaujme.
Po didaktické stránce je to bohužel poněkud chudé, chybí veškeré ty byrokratické definice cílů apod. (za což se ji nedivím, mě to taky nebaví psát).
Gabriela Uherčíková (5.12.2012):
- Velmi pěkná prezentace – včetně animací, kterých není až tak mnoho
Adéla Fantová (5.12.2012):
- Prezentace Vizuálně velmi pěkná. Stručná, přehledná, jako doplnění výkladu přiměřené.
Chybí více didaktických poznámek.
Oceňuji závěrečné opakování.
- Test Celkově velmi pěkně zpracovaný. Libí se mi různorodost otázek, práce s textem.