Materiály
Powerpointová prezentace - Hormony
(ukázka snímku z prezentace)
Křížovka (opakování předchozích hodin)
Didaktické poznámky
Tabulka (domácí úkol)
Test - hormony
Test - řešení
Použitá literatura - uvedena v prezentaci
Komentáře k vytvořeným materiálům
Milada Teplá (27.12.2012):
- Prezentace
- Fialové pozadí a černý text - je možné, že písmo bude hůře čitelné.
- Odučit 23 snímků za 20 minut je stěží reálné.
- Na prvním snímku je uvedeno šest motivačních obrázků k tematickému celku hormony - čekala bych vysvětlení v didaktických poznámkách - proč právě tyto obrázky, co na nich vidíme atd.
- Obrázek na slidu 4 si žáci překreslí, nebo jim vytisknete černobílou zmenšenou kopii pro vlepení si do sešitu?
- Ca+2 raději bych psala v podobě Ca2+, místo Na bych raději psala sodné ionty.
- Myslím, že k některým hormonů by se našly zajímavější obrázky - gigantismus, nanismus apod.
- Použitá literatura - překvapilo mě, že jste nepoužila ani jednu učebnici či vš skripta pro ověření všech informací; ve výukových materiálech uložených na webu mohou být zkreslené informace.
- Křížovka
- Jednoznačné zadání; zajímavé opakování předchozích hodin.
- Tabulka (domací úkol) - líbí se mi, mám ráda takovéto shrnutí. Postrádám řešení.
- Didaktické poznámky (příprava)
- Velmi stručné.
- Chybí mi, jak bude celá vyučovací hodina probíhat. Jaká bude aktivita učitele, žáků.
- Brainstorming - pokud pojmy budou celou hodinu napsané na tabuli, tabule bude po celou tuto dobu nepoužitelná.
- 20 minut na výklad je ideální, málo kdo dodrží. Celkové rozvržení VH se mi líbí.
- Ve kterém ročníku (přibližně) se toto učivo učí v hodinách biologie - je zde nějaká návaznost?
- Test
- Testová položka č. 2 - bylo by dobré v zadání zmínit, kolik způsobů dělení je postačující pro plný počet bodů.
- Zbytek bez výhrad.
Růžena Maroušková (28.12.2012):
- Prezentace:
- Celkově je pěkná, dobře rozdělená na jednotlivá témata.
- Pozadí je hezké, ale zvolila bych větší kontrast mezi pozadím a písmem, aby text byl lépe čitelný.
- Informace na jednotlivých slidech bych rozdělila odrážkami do více řádek (tak jak je to na slidu 5), aby se text trochu rozdělil a lépe se četl; nebo by se dali zvýraznit důležitá slova na slidu (nejen nadpis)
- Chybí mi tam obrázky, které by pomohli učivo lépe zafixovat. Je fajn, že tam jsou chemické vzorce – myslím si, že pro žáky vypadají všechny stejně.
- Křížovka:
- Líbí se mi, že není moc dlouhá a tajenkou je název další hodiny
-
- DÚ: Dobrý nápad dát žákům úkol pro doplnění informací. Myslím si, že v hodině se jim podá velké množství učiva a takto si učivo dobře utřídí a zopakují.
- Test: Vhodný na opakování. Formátování testu bych upravila max. na 1 stránku.
Julie Andrová (28.12.2012):
- Prezentace
- - líbí se mi, že jsou zdroje obrázků uvedeny až na konci prezentace - neruší tak snímky, které budou promítány žákům
- - pozadí na mém počítači vypadá pěkně (jen jsem zvědavá, co s ním udělá dataprojektor)
- - líbí se mi zařazení postupného nabíhání textu na snímku č. 2 a 3, škoda jen, že na ostatních snímcích s větším množstvím textu zůstalo opomenuto
- - v prezentaci mi chybí zmínka toho, že oxytocin a ADH jsou hormony, které jsou vytvářené v hypothalamu, následně jsou transportovány do zadního laloku hypofýzy, odkud jsou uvolňovány do krve
- Didaktické poznámky
- - cíle jsou definovány správně, oceňuji zařazení zajímavých vyučovacích metod (brainstorming, myšlenková mapa)
- - myslím si, že za 20 minut, které mají být věnované výkladu, se 23 slidů projet nestihne
- Test
- - líbí se mi, s obodováním jednotlivých otázek a hodnocením souhlasím
- - akorát bych se snažila test zmáčknout na 1 stranu A4, abych zbytečně neplýtvala papírem (menší písmo, menší okraje, otázky s možnostmi a, b, c, d by mohly být vedle sebe a ne pod sebou)
- Tabulka - oceňuji zařazení domácího úkolu
- Křížovka - pěkné opakování předchozí látky, líbí se mi, že tajenka je tématem vyučovací hodiny
- Celkový dojem - hezky zpracované téma
Jana Nedělová (vloženo 1.1.2013):
- Prezentace
- - na oko pěkná, ale pro výuku bych asi volila méně textu
- – žáky může svádět nic nedělat, skoro vše potřebné tam mají už napsané, předložené;
- myslím si, že by si mohli něco pamatovat z biologie, tak proč se nepokusit z nich něco nevytáhnout J
- - nejsem si jistá, zda všechny informace v prezentaci by se stihly probrat za 20 minut
- Didaktické poznámky
- - hezky rozepsaná struktura hodiny;
- zde bych ale uvítala podrobnější informace pro učitele k tématu (nadbytečný text z prezentace by mohl být právě v přípravě učitele)
- Test - použitelný, nemám s ním problém; body v závorce asi napovídají, kolik má být správných odpovědí Tabulka - dobrý nápad, ucelení učiva, přehledné
- Křížovka - jednoduché, pěkné opakování
Jana Zimmermannová (vloženo 1.1.2013):
- Prezentace
- - Myslím si, že barevné pozadí s ornamenty u prezentací odpoutává pozornost studentů.
- - Možná bych ubrala někde text a studentům bych to řekla ústně, popřípadě napsala na tabuli.
- - Doplnila bych obrázky k jednotlivým hormonům, např. u inzulínu - obrázek související s diabetem, jak to máte na slidu č.1.
- - Obsahově je prezentace dobře napsaná.
- Příprava + tabulka
- - Otázkou je, jestli se dá toto dá stihnout za 1 – 1,5 hodiny.
- - Já bych připravenou tabulku využila v hodině, aby si do ní studenti dopisovali poznatky o hormonech, co se dozví. Ušetří to čas a třeba by se to i stihlo za tu 1 – 1,5 hodiny.
- - Líbí se mi rozvržení hodiny.
- Test - Test bez výhrad, líbí se mi.
Jan Milichovský (vloženo 1.1.2013):
- Prezentace
- barva pozadí může znesnadňovat čtení černého písma
- zdroje – obrázky struktur se mi zdály rozostřené, tak jsem prohlédl uvedené zdroje. Již tam jsou obrázky ve velmi malém rozlišení. K vyhlazenějším obrázkům doporučuji PDB databázi
- malá chyba v zápisu vápenatého kationtu
- velké množství textu bych rozdělil odrážkami
- Příprava
- přehledné časové rozvržení
- 20 minut na prezentaci mi přijde málo
- zaujal mě název brainstorming :) Má to být náhrada vymýšlení s občasnými výkřiky? Přiznám se, že tyto „korporátní“ termíny nejsou nic pro mne ( http://www.bugemos.com/?q=node/50 )
- test - nemám výhrady
- tajenka – dobré opakování
Martin Švehla (4.1.2013):
- Prezentace:
- - Příliš mnoho textu na slidech
- - Časově nereálné stihnout za 20 minut
- - Text je nevýrazný, špatné barvy textu a nadpisů (černá + bílá na fialovém pozadí)
- - Místy špatně zarovnaný text
- - Příliš mnoho pojmů a informací (nepřehledně uspořádaných)
- - Chybí nějaké zajímavosti
- Didaktické poznámky:
- - Stručné
- - Všechny informace v prezentaci
- - Myšlenková mapa na téma hormony? Je to vhodné téma na MM?
- Test: - Bylo by lépe šetřit místem
- Tabulka:
- - Příliš mnoho informací na doplnění (odradí je to od vypracování)
- - Mají všechny informace umět?
- Křížovka: - Pěkné opakování