Materiály:
Prezentace - Fotosyntéza

Prezentace - Faktory ovlivňující fotosyntézu

Test A
Test B
Křížovka
Pracovní list
Teoretický podklad pro učitele
Metodické pokyny
Použitá literatura a webové zdroje:
Komentáře:
Milada Teplá (08.01.2012):
Komentář k materiálům:
- 30-35 minut určených pro výklad je pro žáky hodně. Navrhovala bych tématu fotosyntéza vyučovanému v nabízeném rozsahu věnovat více hodin (4).
- Animace vytvořená v prezentaci je zdařilá, nicméně, bych doplnila jeden proton (na dva přenesené elektrony z pQ na pC se přenesou dohromady 4 protony do lumen). Je to i patrné z originální prezentace doc. Pavlové (myslím, že snímek 37-45).
- Sama bych animaci začala fotolýzou vody.
- Kladně hodnotím poměrně rozsáhlý výkladový text přiložený k didaktickým poznámkám. Jen bych tam zmínila, že při vázání elektonu na pQ se musí ZÁROVEŇ navázat proton ze stromatu.
- Na snímku č. 21 je znázorněno schéma Calvinova cyklu. Dle mého názoru není v této podobě vhodné pro výuku na sš. Jak žákům vysvětlíte co znamená C7, C4, C2. Aby toto žáci pochopili, musela byste jim vysvětlit pentosový cyklus a jednotlivé transaldolasové a transketosové a jiné reakce. Nebo se to naučí nazpaměť.(Osobně bych z glyceraldehyd-3-fosfátu vedla šipku k ribulosa-5-fosfátu a poté vznik ribulosa-1,5-bisfosfátu, ale možné že i toto je pro žáky nad rámec SŠ pojetí učiva, záleží na schopnostech žáků).
- 3-fosfoglyceraldehyd nebo glyceraldehyd-3-fosfát?
- Jinak prezentace je velice pěkně graficky zpracovaná.
- Obsahově chvilkami nad rámec SŠ pojetí biochemie.
- Křížovka je zajisté příjemným zpestřením hodiny.
Komentář k testům:
- Nápadité, obodování adekvátní, stupnice též.
- Doplňování do grafů - jen s předchozí prezentací, jinak složitější.
Komentáře ostatních studentů:
K. Čiháková (15.01.2012):
- Koukám, že jsme to na hodiny rozdělily stejně. Jen nechápu ještě tu druhou prezentaci „faktory ovlivňující fotosyntézu“, když máš v poznámkách 1.VH primární fáze, 2.VH sekundární fáze (Clavin, C3/4,CAM)? V první chvíli jsem myslela, že celá jedna přednáška je jedna prezentace (to by se nestihlo) a druhá je druhá prezentace.
- Brainstorming na začátku je dobrý nápad.
- Celkově prezentace pěkná, já bych je neunavovala tou rovnicí sekundární fáze fotosyntézy.