Anna Kálalová - Metabolismus lipidů

Materiály:

Prezentace

ml

Test

Skládačka

Didaktické poznámky

Komentáře:

Milada Teplá (09.01.2012):

Komentář k materiálům:

  1. Materiály se mi velice líbily, didakticky velice pěkně zpracované, vše je přehledné a odborně správné, nemám nic k vytýkání.
  2. Prezentace je čitelná (veliké písmo), jednoduchá a do výuky vhodná.
  3. Jak sama autorka píše, obsah probíraného učiva se může na různých školách vyučovat odlišně co se týče obsahové stránky. Učivo je v prezentaci zprácovano spíše podrobně, nicméně koresponduje a řadou středoškolských učebnic.
  4. Aktivitu skládačka hodnotím kladně.
  5. Co je správné: Lynenova či Linenova spirála (různé zdroje uvádí různé termíny)?
  6. Cíle jsou stanoveny správně, jak ale cíle interpretovat studentům?
  7. Časové rozvržení optimální.
  8. Do testu bych asi nezařazovala znalosti týkající se energetických hodnot sacharidů a lipidů (kolik kJ organismus získá), nebo alespoň jen znalost približné hodnoty.

Reakce A. Kálalové (10.01.2012):

  1. Otázku na energetické hodnoty jsem zařadila, protože studenti, kteří vypracují domácí úkol - a dají si práci s vyhledáváním na etiketách potravin budou s těmito čísly pracovat a tudíž je poměrně velká šance, že si je zapamatují. Pro studenty, kteří domácí úkol nevypracují je otázka obtížná, pro ně jsem tam alespoň přidala, aby napsali, z čeho organizmus získá více energie a za tuto odpověď získají 1 bod z 3.

Komentáře ostatních studentů:

Student (11.01.2012):

  1. skládačka nápaditá! obávám se, jestli ji nebudou mít velmi rychle hotovou…
  2. skvělý domácí úkol – z praktického života…
  3. má aktivní žáky, střídá aktivity
  4. v prezentaci přehledné písmo a jednotné vzorce!!!

Student (14.01.2012):

  1. Celkově velmi pěkná příprava.
  2. Velice chválím domácí úkol - propojení chemie s běžným životem.
  3. Myslím si, že aktivita - skládačka by jim nezabrala tolik času, ale je na učiteli , aby si se získaným časem, se kterým nepočítal, dokázal poradit :-) ;-)
  4. V didaktických poznámkách je jinak všechno tak, jak má být.
  5. Prezentace je pěkná, jednoduchá, jen na některých snímcích mi přijde až moc textu, to by klidně učitel mohl jen říkat a získat si tak pozornost žáků. )

Student (15.01.2012):

  1. Vybrala bych jiné písmo na prezentaci (co nedělá malá ě, ž....).
  2. Dobré, že je tam snaha o spojení z praktickým životem.
  3. Příprava přehledně napsaná – otázky.
  4. Popsány kresby na tabuli.

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz