Vladimír Ďorďovič - Transkripce a translace

Materiály:

Prezentace

tt

Pracovní list

Didaktické poznámky

Didaktické poznámky - upravená verze

Komentáře:

Milada Teplá (10.01.2012):

Komentář k prezentaci a k pracovnímu listu:

  1. Prezentace je povedená, čitelná, graficky velmi zdařilá, vyskytuje se v ní minimum textu, což může být výhodné (žáci neopisují text, ale dávají pozor na výklad učitele).
  2. Animace jsou perfektní, jediná nevýhoda je, že obsah je nad rámec sš pojetí učiva biochemie (poly-A sekvence, 5´čepička apod.), což se dá zachránit vhodným komentářem ze strany vyučujícího.
  3. Hru jsem si vyzkoušela, škoda, že není více interaktivní (aby žáci sami mohli zasahovat do struktury proteinu...).
  4. Opakovací pracovní list je ok, problém je ekonomická stránka. Jak distribuovat 3 barevné stránky mezi 30 studentů, aby si vyplnili pár odpovědí (ale zase se toto dá vyřešit elektronicky (poslat mailem), či pomocí dataprojektoru ve třídě).
  5. Poslední dva snímky poukazují na existenci boha. Může vzniknout zajímavá diskuse.

Komentář k didaktickým poznámkám:

  1. Cíle by měli být formulovány jednoznačně, co se přesně očekává od žáků (např. žák popíše vazbu vznikající v průběhu transkripce. žák objasní hlavní funkci enzymu RNA-polymerasy a popíše reakci, kterou tento enzym katalyzuje atd.). (Opraveno - materiál rozšířen).
  2. V didaktických poznámkách bych očekávala větší konkrétnost, co přesně má učitel odvykládat (jaké pojmy, spojitosti, které procesy má žákům vysvětlovat). Co by se měli studenti naučit, co by si měli pamatovat, aby byli schopni zvládnout písemný test či dokonce i maturitní zkoušku.(Opraveno - materiál rozšířen).
  3. Chybí test či písemná práce.

Komentáře ostatních studentů:

Student (15.01.2012):

  1. Vizuálně velmi hezká prezentace, ale velmi strohá, myslím si, že v reálu by člověku na výuku nestačila, vedle videí by to chtělo i nějaké schematické obrázky (třeba u translace).

Milada Teplá, e-mail: rostejnskamilada@seznam.cz, milada.tepla@natur.cuni.cz